Gå til innhold

Taxi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

visste dere at det er basert på en sann historie??? Noe overlegg, men dog :klo:

Er den det? Det har jeg ikke fått med meg :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badabing

Kunne tenkt meg å se mer! Men det kommer visst en oppfølger. Herlig! Synes de aller fleste var veldig flinke :)

Veldig løst basert (heter det det på norsk?) på drosjesaken i Oslo for få år siden, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fryktelig skuffet over siste episode. de tre første bygget seg opp og var rimelig troverdige og underholdende nok til at jeg gadd å se, men i den siste ble det jo helt texas når alle røde tråder skulle syes sammen til et siste store oppgjør.

men rolfsen var jo både regissør, manusforfatter og produsent. hvem er kritisk da?

- replikker og dialog var fryktelig kunstig til tider, for eksempel mellom anne og moren. fullstendig platt og mekanisk.

- slåsscenen i skogen ble jo helt 80-tallshelteaction, med symptomer på undervurdering av publikum

- javar skulle vel representerer de nye norskpakistanerne som er godt integrert og ikke bryr seg om ære og gjengmentalitet, men han tyr jo til rimelig kontroversielle, unorske metoder når han velger å ikke spille på lag med politet, og tar hevnen i egne hender (og han møter selvfølgelig ingen kritikk for det)

- litt over the top når alle er i mot javar, og javar avslører alle, og alle tok feil

- klisjefyllt og konstruerte karakterer. mulig dette er realiteten for mange, mulig det bare er dårlig skuespill. men det er bare javar som tidvis overbeviser (bortsett fra noen små biroller, som mannen med datasjappa og fyren med ryggsekk som avslører regnskapet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det en oppfølger altså?

Skjønner ikke helt hva plottet kan bli der.

Jeg syns Taxi var en utrolig bra produksjon, og ikke minst til å være norsk. Utrolig synd at det ikke var flere episoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt enig, palle. Jeg synes ikke den siste episoden var den beste, og jeg er enig i at den til tider ble litt krampeaktig, men jeg synes ikke det var så ille som du skisserer. Anne var kanskje ingen særlig god skuespiller, men dialogen var jo realistisk (innholdsmessig). og jeg synes ikke slosscenen i skogen var så overdrevet, med tanke på at de har lagt en del vekt på hans sorte belte i karate. At han klarte å løse alt helt på egenhånd var kanskje ikke veldig troverdig, men alt i alt synes jeg det var en ganske god avslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Kommer det en oppfølger altså?

Skjønner ikke helt hva plottet kan bli der.

Jeg syns Taxi var en utrolig bra produksjon, og ikke minst til å være norsk. Utrolig synd at det ikke var flere episoder.

Jeg finner ingen kilde på det, men jeg mener Rolfsen sa det da han var med i Trygdekontoret. Eller om det var et annet sted? Nå ble jeg veldig usikker. :klo:

Enig i at Anne ikke var den beste skuespilleren, så scenene hun var med i trakk ned. Hun kunne også stått opp litt mer for seg selv, hun virket generelt litt "svak".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble også litt skuffet over siste episode (likte de tre første). Måten alt ordnet seg på var liksom for enkel, det var akkurat som det manglet en bit. Synes serien med fordel kunne ha vært en episode lenger, og at løsningen ble strukket ut mer.

Hva angår karakterene, så er jeg enig i at noen av dem var for enkle og endimensjonale.

Og så er jeg helt enig i at dialogen mellom Anne og moren var for lite troverdig! Generelt synes jeg dessverre det er manko på virkelig gode skuespillere i Norge. Vi har noen få som er gode, og så har vi en hel drøss som er sånn halvveis. Er en skuespiller virkelig god, så tenker man ikke over at vedkommende spiller, replikkene flyter naturlig. Det sier jo litt når danseren Adil Khan jevnt over var bedre enn flere av de andre yrkesskuespillerne med større erfaring..

Nå høres jeg veldig negativ ut, men det var også mye jeg likte godt ved serien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ingen kilde på det, men jeg mener Rolfsen sa det da han var med i Trygdekontoret. Eller om det var et annet sted? Nå ble jeg veldig usikker. :klo:

Enig i at Anne ikke var den beste skuespilleren, så scenene hun var med i trakk ned. Hun kunne også stått opp litt mer for seg selv, hun virket generelt litt "svak".

Kommer i februar. Tror han sa det i Dagsrevyen for noen dager siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare sett litt av episode. 3 og de 20 siste minuttene av episode. 4. Likte serien kjempegodt, så nå har jeg sett episode.1 og 2 på nettet, og gleder meg til de to siste selv om jeg vet hvordan det går. :popcorn:

Kan være enig i at løsningen kunne vært litt vanskeligere, men alt i alt er det veldig bra.

Adil Khan er jo ikke så gal å titte på heller da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...