Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2002 #1 Del Skrevet 17. mai 2002 Jeg var så uheldig å klemstre venstre langfinger i gatedøren for 2 dager siden. Mesteparten av neglen er blå og det føles ut som om det press på den hele tiden. Trykker jeg på den, så gjør det litt vondt. Men det er ikke så vondt at det er en plage for meg. Kan den begynne å lukte pga blodet under? Jeg lukter sånn lukt som det er når du tar av et plaster etter å ha hatt det på en stund (huden lukter litt surt på en måte ), men jeg er ikke sikker på om det er neglen eller om det er meg fordi jeg har svettet. Hvor lenge må jeg regne med å gå rundt med ømheten og hovenheten? Jeg er jo helt handikappet her. Jeg leste at legen kan smelte hull på neglen og så tømme den for blod, men det vil jeg nødig gjøre. Og dette gjør jo man når det gjør veldig vondt. Jeg klarer alltid å klemstre tærne eller fingrene mine i noe. Lurer på hvor mange blåe negler jeg har hatt tilsammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 17. mai 2002 #2 Del Skrevet 17. mai 2002 jeg pleier å la dem være i fred og gro av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2002 #3 Del Skrevet 17. mai 2002 Joda jeg skjønner jo det. Jeg føler at neglen snart skal falle av for det er press rett neglebåndet. Men den faller vel ikke av *håper jeg* Jeg har aldri klemstret en finger før så mye, og det er vel litt mer tricky med de enn med tærne skulle jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 17. mai 2002 #4 Del Skrevet 17. mai 2002 Stikke hull og få ut blod er det eneste jeg vet om som hjelper. Du får vekk blod som ligger og presser på fine nervetråder i fingeren din. Smerten minker betraktelig. Dette kan du fikse selv med en steril nål. Om det ikke frister, kan du jo finne en helsesøster eller sykepleier som kan hjelpe deg. ..eller du får gjøre som Ivanka; la fingeren være i fred Lukten du kjenner er nok den av dødt vev og blod. Under neglen samler det seg gjerne endel bakterier også; disse får "kost" seg i blod og hudrester og lager lukt mens vevet dør. Rengjør gjerne fingeren din i jod eller sprit (Pyrisept er greit nok, men lite "futt" i).12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå