Gå til innhold

Å leve etter en overfallsvoldtekt


Vinterstjerne

Anbefalte innlegg

Jeg trodde også at jeg ikke trengte psykolog. Men det hjelper mye på de "små" plagene som mareritt og befølingsangst. En psykolog vet hva som må snakkes om og må frem i lyset, for at livet skal bli bedre/lettere.

Noe som hjalp meg mye var å snakke med folk (både venner, familie og profesjonelle).Trening var også veldig godt for meg, både som meditasjon og alenetid, og som en måte å slite meg ut på så jeg sov bedre, og også godt å ha noe å gjøre. Å sitte for meg selv hadde en veldig negativ effekt på psyken min, selv om jeg alltid har likt meg alene.

Behold motet, og finn noe som fungerer for deg. Om du ikke vil gå til psykolog fast, så kan det være godt med en prøvetime, bare for å kjenne på hvordan det er. En psykolog er der for å høre på alle dine tanker og følelser, og trenger ikke skjermes for noen av disse.

Lykke til.

Det blir bedre med tiden :dagens-rose:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for mange fine og rørende svar.

Jeg blir trist av å lese at mange av dere har opplevd liknende ting. Utrolig leit.

Her går det litt opp og litt ned.

Jeg venter fremdeles på time hos psykolog. Har bestemt meg for å få advokat, etter sterk anmodning fra politiet her. Fremdeles ikke helt sikker på hva jeg skal med en advokat, men akkurat nå kjenner jeg at jeg ikke makter å spekulere.

Ønsker meg så inderlig å få livet mitt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønnfi

Kjære stjerne,

Først, du er tøff, og flott. Som en sa tidligere reis deg alltid opp en gang mer enn du faller.

Psykolog bør du snakke med, for å få hjelp til å sette ting på plass i skapet. Kanskje du ikke føler du trenger det nå, men på sikt er det viktig, for du skal leve ikke bare eksistere i fremtiden.

Advokat, kan gi deg en støtte ved en evt. rettsak om de finner gjerningsmannen, og hjelpe deg å fremme søknad om voldsskade erstatning. Selv om penger ikke er det viktigste nå, så er den erstatningen så mye mer en en pengesum, det er også en erkjennelse om at noe urett har skjedd med deg.

Og post traumatiske lidelser kan komme opp, da er det ok med litt penger til å dekke feks. fysioterapi.

Ta en tlf til feks. Dixie, eller andre voldtektshjelpetelefoner, de kan være behjelpelige med å stake veien videre.

Stå på vakre du :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...