AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Mulig jeg ser for mye film, men hvis det en gang ble mulig å bokstavelig slette en persons hukomelse 100% uten å skade menneske, fjerne alt av minner slik at person ble på stadie med en nyfødt. Tror du at det ville vært bedre å straffe kriminelle på den måten og gi dem en helt ny sjanse med blanke ark? De ville jo da få en ny oppdragelse og sikkert en ny personlighet med det samme. De ville vel ikke blitt den samme personen i gjen?
Cuckold Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Hvordan mener du dette etisk skiller seg fra å drepe mennesket og sette en biologisk klone i dette menneskets sted? Slik jeg ser det vil et menneskes kontinuerlige bevissthet knyttet til en bestemt fysisk hjerne nettopp være det "jeg" vi instinktivt forsøker å hegne om og bevare og som vi frykter å miste ved døden. Jeg er ikke bare kroppen min, men den bestemte kontinuerlige bevissthet som har fulgt denne bestemte fysiske hjernen siden mors liv, derfor vil det å viske ut alt som utgjør denne bevisstheten være det samme som å avslutte livet, med andre ord en form for dødsstraff. Endret 31. oktober 2011 av Cuckold
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå