Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2011 #21 Skrevet 31. oktober 2011 Har ikke gynekologer noen forslag å komme med når dette er et problem. De første gangene jeg var til undersøkelse var forferdelig onde, følte nesten som jeg skulle besvime. Nå klarer jeg å gjennomføre undersøkelsene, men der veldig ubehagelig den tiden det pågår. TS. spør legen om råd for hvordan du skal klare det.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #22 Skrevet 31. oktober 2011 Denne typen smerter er som alminneleg hovudregel muskulært betinga, Musklane trekker seg saman, og dermed blir det smertefullt å "tvinge" dei frå kvarandre. Ein finn ofte denne typen smerter hos overgrepsoffer. Den einaste som kan gjere noko særleg med dette er du sjølv. Å bruke kremar og glidegeléar og massere området er ein veg å gå. Du seier at tanken på å føre noko inn i skjeda gjer deg kvalm. Oppstår den kvalmen ved å tenke på smertene, eller ved sjølve tanken på at du skal føre noko inn der? Skammar du deg over dette? Jeg skammer meg ikke nei. Det er bare min kjære og legen som vet hvor vanskelig jeg har for å føre ting inn der. Jeg må si at jeg er mer irritert over at jeg tydligvis er så unormal, og vil bli behandlet på samme måte som andre kvinner. Jeg har ikke blitt voldtatt før, så den følelsen burde da ikke vært til stede. Både tanken på smertene og å føre noe inn i meg gjør meg kvalm. Det første jeg tenker (høres sikkert dumt ut) når jeg tenker på å føre noe inn er "spikkekniv med blått skaft". - TS
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #23 Skrevet 31. oktober 2011 Har ikke gynekologer noen forslag å komme med når dette er et problem. De første gangene jeg var til undersøkelse var forferdelig onde, følte nesten som jeg skulle besvime. Nå klarer jeg å gjennomføre undersøkelsene, men der veldig ubehagelig den tiden det pågår. TS. spør legen om råd for hvordan du skal klare det. Jeg har da spurt om råd, men de bare kaster det bort og sier at "vi klarer det neste gang". Det blir aldri noen neste gang, for det er like vondt. I dag tidlig var jeg på undersøkelse hos min fastlege. Han hadde en legestudent hos seg som skulle utføre dette, og hun var veldig flink. Jeg sa at jeg bare har hatt en halv undersøkelse før, og at det var vondt og helt forferdelig, men likevel tar han fram det største instrumentet EVER og prøver å dytte det inn i meg. Jeg hyyyler. Jeg vil ikke. Det er så utrolig vondt! Så stopper han og tar frem "prøvepinnene". To stykker. Jeg ser den ene er like tynn som en bomullspinne, og den andre er enda tynnere. DET var egentlig enda verre! Det stakk og svei og verka og jeg kan ikke sette ord på det! Jeg gråt og hylte. Føltes ut som om det tok en evighet... Jeg vil ikke være dame lenger.... - TS
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #24 Skrevet 31. oktober 2011 Må bare dytte litt på denne tråden for å finne ut om det finnes andre som meg som kanskje har noen råd. Jeg får altså ingenting bortsett fra min kjærestes penis inn i meg, og har nå et kjempeproblem fordi jeg skal føre inn en stikkpille og skal til en gynekologisk undersøkelse. Det hjelper ikke å slappe av eller å være våt - TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå