Gå til innhold

Trenger sårt hjelp! :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får ikke noe inn i sjeden. Har aldri likt å putte fingeren inn pga. ubehag. Hos gynekologen eller legen er det helt forferdelig. Det er både ubehagelig og vondt. De får ikke tatt prøver av meg eller noe som helst, og hver gang jeg har komt tilbake for å prøve igjen skjer akkurat det samme. Det er så vondt at jeg begynner å gråte.

Jeg er ikke "tett", fordi jeg får min partners penis inn i meg. Han er litt større enn normalen, og det går helt fint, men ting som gynekologene bruker og til og med min egen finger får jeg rett og slett ikke inn uten at det gjør fryktelig vondt. Nå skal jeg begynne på en stikkpillekur som varer i noen dager. Jeg får ikke pillen inn uansett hvor mye jeg prøver (med krem også).

Det er så forferdelig. Vet ikke hva jeg skal gjøre når jeg ikke får tatt en sånn viktig undersøkelse :trist:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:klemmer: Uff da...Hørtes ikke godt ut.. Hva sier legen kan være grunnen da?
Skrevet

De har rett og slett ikke peiling, og synes det er rart at jeg kan ha samleie, men ikke stikke fingeren min inn.

TS

Gjest navnelapp
Skrevet

Kan du be kjæresten din putte stikkpillen inn då? Kanskje det vil hjelpe?

Skrevet

De har rett og slett ikke peiling, og synes det er rart at jeg kan ha samleie, men ikke stikke fingeren min inn.

TS

Hva tenker du selv at det kan være da? Hva slags smerter opplever du? Tror du det er et sår/ømt punkt eller noe som du treffer med fingeren din men som typen din "slipper unna"? Har ikke peiling jeg altså, men skjønner at det er frusterende.

Skrevet

Kjæresten kommer ikke før onsdag natt, og det blir litt seint. Jeg kan få litt vondt når han fingrer meg, men når selve penis skal inn så er det ikke vondt. Jeg vet ikke hva det kan være, jeg. Føler at jeg må klare å gjøre dette for at noen skal kunne greie å undersøke meg.

Det er en pille for soppinfeksjon. Det står på pakken at den skal føres langt inn, men legen sa at så lenge den ligger inni og ikke faller ut går det bra. Det var en lærling. Går det an å bare dytte den inn, eller må jeg dytte den langt inn?

Jeg har så vondt at jeg ikke klarer å gå eller sitte, så vil begynne så fort som mulig.

Gjest navnelapp
Skrevet

Dytt den inn rett før du legg deg, så treng du ikkje dytte den så langt inn. Då vil den smelte inni deg, og virkestoffa vil forbli i skjeda.

• Liker 2
Skrevet

Når man har en soppinfeksjon så kan det bli veldig sårt og ømt og vondt å få noe inn i skjeden.

Prøv å smør litt glidekrem på tuppen av vagitorien (pillen) eller en parfymefrikrem om du ikke har glidekrem. Er det Canesten du skal ta? Den følger det med en innføringshylse som kan gjøre det lettere.

Den skal jo dyttes så langt inn du klarer, men det er viktig at du gjør det rett før du skal legge seg så den ikke sklir ut.

Visste ikke at leger har begynt med lærlingsordning...

Skrevet

Når man har en soppinfeksjon så kan det bli veldig sårt og ømt og vondt å få noe inn i skjeden.

Prøv å smør litt glidekrem på tuppen av vagitorien (pillen) eller en parfymefrikrem om du ikke har glidekrem. Er det Canesten du skal ta? Den følger det med en innføringshylse som kan gjøre det lettere.

Den skal jo dyttes så langt inn du klarer, men det er viktig at du gjør det rett før du skal legge seg så den ikke sklir ut.

Visste ikke at leger har begynt med lærlingsordning...

Ooops, ikke lærling men turnuslege. Beklager.

Det er ikke bare infeksjonen som gjør det vondt, men ellers også. Tanken på å føre den greia inn i sjeden gjør meg kvalm :(

Skrevet

Dytt den inn rett før du legg deg, så treng du ikkje dytte den så langt inn. Då vil den smelte inni deg, og virkestoffa vil forbli i skjeda.

Takk. Da er det problemet løst. Håper jeg får det til da...

Skrevet

Jeg får rett og slett ikke til noe som helst, så kjæresten min kommer to dager før for å hjelpe meg med pillen. Den stikkende følelsen har blitt mye verre etter undersøkelsen i dag, og nå klarer jeg ikke gå uten intense smerter.

Går det an å behandle kun med krem om jeg ikke får inn pillen? Jeg vil helst ikke til legen igjen :trist:

- TS

Skrevet

har du prøvd å onanere før du stikker den inn? det kan hjelpe

Skrevet

har du prøvd å onanere før du stikker den inn? det kan hjelpe

Til vanlig klarer jeg heller ikke å stikke fingeren inn, så jeg klarer det ihvertfall ikke nå. Jeg tør så vidt å tørke meg etter toalettbesøk. Jeg skjønner ikke at en soppinfeksjon kan være så smertefullt.

- TS

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

kanskje du skal teste deg for kjønnsykdommer? og en enkel urinprøve avslører om du har urinveisinfeksjon. det kan du få vite på dagen, for legene sender ikke prøvene avgårde. du kan også bare levere urinprøven inn til legen uten at du har time. helsesøterene tester det, så det koster bare 40-50 kr hvis du har det :) for resepten altså. men da må du ringe dem først :) hvis du ikke har det, burde du bestille time for å teste kjønnsykdommer. jo urinveisinfeksjon kan gjøre veldig vondt for noen =/

Endret av Nuppdupp
Skrevet

kanskje du skal teste deg for kjønnsykdommer? og en enkel urinprøve avslører om du har urinveisinfeksjon. det kan du få vite på dagen, for legene sender ikke prøvene avgårde. du kan også bare levere urinprøven inn til legen uten at du har time. helsesøterene tester det, så det koster bare 40-50 kr hvis du har det :) for resepten altså. men da må du ringe dem først :) hvis du ikke har det, burde du bestille time for å teste kjønnsykdommer. jo urinveisinfeksjon kan gjøre veldig vondt for noen =/

Jeg har nylig hatt UVI og blitt 'frisk' så det er ikke det jeg har, men jeg leverte en prøve hos legen i dag tidlig. Jeg tok en blodprøve også, som var fin. Jeg var hos legen i en og en halv time. Jeg har ikke vært sammen med noen andre enn kjæresten min, og han har heller ikke vært med noen andre før, så er ikke mulig at jeg har en kjønnssykdom.

Er ikke i urinrøret jeg har vondt, men i sjeden. Jeg snakker om soppinfeksjon og ikke UVI.

- TS

Skrevet

Har du brukt noen type antibiotika de siste mnd?

Skrevet

Ja, for en liten urinveisinfeksjon.

- TS

Gjest navnelapp
Skrevet

Ein får lettare soppinfeksjon når ein går på antibiotika. Du kan godt bruke litt canesten-krem i området før du set inn pillen, det gjer det glattare og lettare å føre den inn, kanskje. Du kan forsiktig åpne kjønnsleppene med krem på fingrane, då går det kanskje greiare.

Skrevet

Men hva skal jeg gjøre når jeg skal på gynekologisk undersøkelse da? Jeg burde ta en ordentlig underlivsundersøkelse snart :sukk:

- TS

Gjest navnelapp
Skrevet

Denne typen smerter er som alminneleg hovudregel muskulært betinga, Musklane trekker seg saman, og dermed blir det smertefullt å "tvinge" dei frå kvarandre. Ein finn ofte denne typen smerter hos overgrepsoffer. Den einaste som kan gjere noko særleg med dette er du sjølv. Å bruke kremar og glidegeléar og massere området er ein veg å gå. Du seier at tanken på å føre noko inn i skjeda gjer deg kvalm. Oppstår den kvalmen ved å tenke på smertene, eller ved sjølve tanken på at du skal føre noko inn der? Skammar du deg over dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...