Gå til innhold

Gullkorn fra barn...Hygge-tråd!

Suppoline

Anbefalte innlegg

Eldstejenta vår på 5 er makeløs til å komme med gullkorn, jeg begriper ikke hvor hun tar det ifra, og nå skal jeg gjengi noe som jeg syns er morsomt og så håper jeg dere fortsetter denne hygge-tråden :wink:

Reaksjon da hun så sin lillebror for første gang, hun hentet raskbøtten og skjøv den bort til meg og sa høyt:"Her kan du hive han nedi, for han der skal ikke bli med hjem"

Pappaen ber henne etter xantall ganger gå og legge seg, han sier at nå skal mamma og han ha voksentid, da kommer det tørt fra henne:" Nei ikveld, er det barnetid for det har jesus bestemt"

Den første snøen kom en dag her, og hun stappet i lillebroren skitten snø, han gapte villig han, hun sa:"nå har han magen full av mark, for det hadde jeg ifjor"

Jeg sto og ryddet rommet hennes en dag du hun overlegent kom inn og sa:"hvilken sexy tøff dame står her og rydder da?" (Ikke klarte jeg da å kjefte på henne pga elendig innsats med rydding i det siste)

Deres tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra min stedatter på snart 6 kom denne setningen da jeg spurte om hun visste hvor gammel jeg var;

Du er vel sånn ca. trettisytten år.....

:ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Minner meg om jenta til søskenbarnet mitt på 5 år, var på besøk når jeg gikk høygravid med minstejente.

Hun og min sønn var oppe på soverommet og jeg var der for å hjelpe de med noe.

Hun fortalte meg at hun visste hva jeg hadde i magen og da jeg spurte om hun skulle ha baby når hun ble stor kom svaret:

Ja, men det blir lenge til fordi en må være rååågammel når man skal ha baby... :ler:

Attpåtil syntes hun jeg var råååstor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opps, såg ikke denne tråden jeg :roll:

jaja, får fortelle en liten historie her og da.

lillebror på 8år, var da han var 5 år ganske så opptatt av å være med pappan sin på jakt. til bursdagen sin hadde han fått et leke gevær, som han fartet rundt med og "skjøt hjort" hele dagen. så kom bestemor på besøk en dag, og lillebror holdt geværet mot henne og sa: nå skal eg skyta deg!! bestemor lot som hun blei lei seg og sa: men hva skal bestefar gjøre uten meg da??

lillebror tenkte seg om...: jeg kan gå opp å skyte han og! :hoho:

by the way: det var helt uskyldig, han er verdens snilleste gutt, og er ikke voldelig..

en annen historie,jeg lå og solte meg på altanen i bikini, da lillesøsteren min, hun var da 3år, kom ut. hun stod å såg på meg en stund før hun klappet først den enne puppen min å så: "lille puppen", og klappet deretter den andre og sa: "store puppen"!.

det er vel vanlig å ha litt forskjellige pupper, men da var jeg flau!!! :ler: :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Min sønn, 3 år: Vet du mamma, det reger ute i dag - det er fordi Jesus tisser....

Min sønn 5 år: Nei, det er ikke derfor, han vanner blomstene....

Holdt på å le meg ihjel......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går satt min seksåring bak i bilen og plutselig kom det:

Mamma, kan jeg få en lighter til å ha på rommet mitt?

Jeg syns selvsagt ikke det og svsrte nei.

Men mamma, hvis jeg lover å ikke røyke da?

Da holdt mannen min på å kjøre av veien..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller fra jeg var liten:

Jeg er født i november,men de første vintrene jeg levde var det lite snø.Da jeg var litt over 2 år snødde det,og jeg hadde omtrent aldri sett det før.Jeg stirret forundret ut av vinduet,da jeg løp ut til mamma og ropte:"mamma,mamma!det regner is!"

Eller mamma hadde tatt meg med på kafé,jeg var 3 år. Dagen før hadde jeg sett pappa drikke en lettøl,og mens jeg satt på kaféen var det en mann som gikk forbi med en ølflaske i handa.Da lyste jeg opp og ropte over hele resturanten:"sånn der drikker pappa også!".Mamma ble kjempe flau,da hun fikk mange stygge blikk.(Pappa drikker omtrent aldri)

Klemz fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva barn gjør og sier :ler:.

Sønnen til en jeg kjenner, gikk rundt på et kjøpesenter med moren sin da han stoppet foran leketøysforretningen og så på en leke og sa til moren sin at den var flott. Moren sa sitt vante du kan ikke få alt du har lyst på, med påfølgende irettesetting som hun sent glemmer: "jeg sa den var fin, jeg sa ikke at jeg ville ha den". Snakk om å være en veslevoksen gutt på 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minsten luktet vondt fra bleien og jeg spurte "Hva har du i bleien?"

"Julegaver til pappa". Gjett hvem som måtte ta "drittjobben"

Storesøster forklarte til lillesøster: "Du skal bare gråte og gråte, så får du det som du vil." !! Dette var ukjent for oss foreldre.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Apropos kjøpesenter. Min sønn for mange år siden, ca seks år tenker jeg.

Vi hadde gått rundt på kjøpesenteret i førjulsstria, masse lyder og lukter. Så kom vi forbi en smultringvogn, og han stoppet, snuste og sa henført ut i luften: "Å, her lukter det kjeltringer!" :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i kirken på julegudstjeneste med femåringene i barnehagen.

Alle syns det var stas, de er ikke så vant til å være i kirken og syns det er mye å se på. Presten var fin han, og gjorde det beste han kunne. Men Frida fem år kjedet seg. Hun satt litt i sine egne tanker.....

Så ble presten stille... Kirkeklokkene begynte å ringe.

Da spratt Frida opp: Tex, hør, isbilen er her !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er ikke min historie, men jeg håper "eieren" vil tilgi meg.

Ei på 4 spør moren sin hvorfor pakistanere har så mange barn.

Vi bor et sted med mange forskjellige kulturer, så barna har venner fra de fleste kanter av verden.

Moren la ut en pen historie om at barna tar seg av foreldrene når de blir gamle. Og derfor lurt å ha mange. Husker ikke alt, men hun anstrengte seg virkelig.

Når faren kom hjem spurte jenta han "pappa, vet du hvorfor Pakistanere får så mange barn?" "Nei", svarte far. Da kom jenta med "det er fordi de p**er så mye"...

Så mye har man igjen for å tegne og forklare for de små :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi var i middagsbesøk i romjulen for noen år siden. Det var reinsdyrstek på menyen. Minstemann på 5 år nektet å spise. Farmor spurte pent om hvorfor. Mistemann snufser: jeg vil ikke at vi skal spise Rudolf. Vi har ikke blitt servert reinsdyrstek hos farmor etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...