Gå til innhold

Noen her som ikke spiser mellommåltider?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange måltider spiser du hver dag?

Når klokka ca?

Og hva??

Funnet ut at jeg tenker på mat hele tiden om jeg skal spise mellommåltider. Er også sulten hele tiden fordi jeg spiser mindre måltider.

Hva er din erfaring ang dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sluttet med mellommåltider nettopp fordi jeg da er sulten hele tiden, som du selv sier.

Spiser havregrøt/omelett/fiberrike knekkebrød til frokost en gang mellom kl 6 og 8.

Liten salat til lunsj kl 11 eller 12.

Middag 16-18.

Knekkebrød til kvelds 20-21.

Drikker mye vann mellom måltidene.

Jeg har funnet ut at jeg tenker mindre på mat om jeg har faste måltider og vet at jeg ikke skal småspise imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 3 måltider.

Frokost: 9-10. Da er det to knekkebrød og et glass juice.

Middag: 17:00-17:30.

Kveldsmat: 21:00-22:00 1-2 knekkebrød og et glass juice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en tremåltidsjente, nå har jeg blitt en firemåltidsjente og prøver å få til et femte. Jeg har to hovedmåltid, mens resten er noe mindre og ikke tidkrevende, som for eksempel Ryvita med ost, et eple eller en banan. Før spiste jeg ikke frokost, men nå tvinger jeg i meg ett eller annet for å få i gang forbrenningen, og jeg merker positiv endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser enten frokost eller lunsj, så middag på ettermiddag/kveld. Dette har jeg gjort så lenge jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to faste måltider om dagen:

- Lunsj en gang mellom 11 og 13, avhengig av hvordan arbeidsdagen er (mye møter, reising, kundeavtaler). Lunsj er alt fra 2-3 knekkebrød, en salat eller varmmat.

- Middag en gang mellom 18 og 21, avhengig av når vi er hjemme. Da lages skikkelig varmmat fra grunnen.

Mat ut over det er som regel det jeg får tak i når jeg føler meg sulten. Men spiser ikke junk og minst mulig halvfabrikata. Enkelte dager blir det bare stor lunsj og stor middag, og litt frukt innimellom.

Kan foresten nevne at jeg er slank og sunn. Men trur det kan tilskrives trening da jeg aldri har telt en kalori i hele mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og tenker på mat hele tiden om jeg skal spise mellommåltider, så her går det i frokost, lunsj, middag og kvelds om jeg har hatt en krevende dag. Hva og når varierer etter døgnrytme og sult, men jeg drikker mye vann for å unngå mellommåltid cravings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre faste måltider:

Frokost i 8-tiden

Lunsj i 12-tiden

Middag i 17-tiden

Utover det spiser jeg stort sett ikke, tar kanskje noen druer hvis jeg blir småsulten på kvelden. Mellommåltider har jeg aldri drevet med. Jeg er slank og sunn, trener tre ganger i uken ca.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Spiser 6 måltider, til sammen rundt 1000 kcal

Frokost

Mellommåltid

Lunsj

Mellommåltid

Middag

Kvelds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser 6 måltider, til sammen rundt 1000 kcal

Frokost

Mellommåltid

Lunsj

Mellommåltid

Middag

Kvelds

Hvordan overlever du? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gangene jeg har forsøkt å spise lite og ofte, har jeg gått rundt og vært konstant sulten.

Spiser 3-4 måltider daglig, er nøye på å få i meg nok proteiner, sunt fett, frukt og grønnsaker. Spiser fisk 3-4 ganger i uken og ellers en del kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg er ikke så glad i å spise hele tiden, og merker heller ikke store forskjellen på blodsukkeret mitt om jeg går noen timer uten mat (blir verken ukonsentrert, sur eller sulten) så da velger jeg å spise 2 eller 3 større måltider om dagen og lar det bli med det.

Tror det er viktigst å finne noe som funker for enn selv, slik at man ikke ender opp med å spise masse i tillegg til den maten man faktisk skal ha. Jeg spiser mer når jeg skal spise mange ganger i løpet av dagen, så det er ikke sunt for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og ja:P

skal egentlig spise mellomåltider!!! 3 stk, kl varier. kommer ann på når jeg våkner.

og 3 store måltider. så det.... frukt til mm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spiser etter periodisk faste prinsippet, så første måltid er i 13.00 tiden, så ett i 16-17 tiden og ett i 20-21 tiden. Spiser sinnsykt mye. Proteiner, grønnsaker og fett på "treningsfrie" dager, samme pluss en del karbs på dager med trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 3 måltider.

Frokost: 9-10. Da er det to knekkebrød og et glass juice.

Middag: 17:00-17:30.

Kveldsmat: 21:00-22:00 1-2 knekkebrød og et glass juice.

Oi, så lite! Er du på slanker'n, eller har du bare lav forbrenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser når det passer meg. Dvs når jeg er sulten. De eneste faste måltidene jeg har er frokost (som består av f.eks en grønn smoothie + en avocado, eller ca 4 tynne helkornknekkebrød med pålegg + rå grønnsaker) og middag (hva som helst). Ut over dette spiser jeg når jeg føler for det. Det går mest i knekkebrød, grønnsaker, frukt, egg, nøtter og slikt.

Er ikke så glad i faste rutiner hvor man nærmest følger en slags timeplan, så middagen kan være alt fra klokken 6 på ettermiddagen til 8 på kvelden. Med diverse "mellommåltider" innimellom.

Liker å la kroppen styre når og hva jeg spiser, og den eneste "regelen" jeg har er at ca 90% av hva jeg får i meg i løpet av dagen er noe jeg selv ville kategorisert som sunn mat. Teller ikke kalorier eller noe slikt.

Synes dette fungerer greit. :) Jeg går sakte men sikkert ned i vekt, uten at jeg helt forstår hvorfor siden jeg faktisk ikke prøver å slanke meg for tiden.

Min eneste utfordring er å få i meg nok proteiner. Det klarer jeg aldri. Styrer unna melkeprodukter og kosttilskudd. Tørr kyllingfilet til lunch med noen grønnsaker ved siden av orker jeg ikke.. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest just words

Jeg spiser ikke mellom måltider. Spiser frokost, 2-3 skiver og juce

Lunsj: baguette, rundstykker salat etc

Middag (elsker middag) spiser 2 av og til 3 poteter, en halv pakke boil in bag ris eller pasta så jeg blir mett og mye tilbehør.

Sjelden jeg spiser kvels, men har middag litt seint, ca 6-7 men klarer ikke å sove på tom mage så om jeg er sulten tar jeg meg et knekkebrød eller noe annet.

Nå er ikke jeg på slankeren og kalorier teller jeg aldri, men merker at jeg blir mer sulten viss jeg spiser mellom måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...