Gå til innhold

Hvordan barberer man nedentil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 100% ubarbert nedentil.

Har litt lysst å prøve å ta bort noe hår, men hvordan barbere/stusse nedentil?

Men hva er egentlig mest vanlig, 100% glattbarbert, stusse litt eller 100% ubarbert?

Jeg vil hvertfall ikke ha alt vekk, det prøvde jeg en gang for mangevis av år siden, eller ble jo ikke glattbarbert da, klippet så godt jeg kunne med vanlig saks da, så tett inntil som mulig, og det er jo slettes ikke fint å være helt hårløs der nede. Ser så nakent ut da.

Husket den gangen at det klødde helt forferdeklig når det var helt nedklippt, husker jeg våget meg til å bruke høvel og barberskum noen plasser der nede, men ikke overalt. Ville jo ikke resikere å få småkutt rundtomkring der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å være glattbarbert nedentil er vel et forholdsvis nytt fenomen. Og jeg er glad for at det ikke er noe som påvirker meg, verken i hverdagen eller i forhold til mannen min.

Trimming med saks er ok, da. Spesielt om sommeren når man sprader rundt på stranden og det er vanskelig å finne bikinier som dekker særlig mye av partiet man har mellom beina. :gjeiper:

• Liker 2
Skrevet

Det å være glattbarbert nedentil er vel et forholdsvis nytt fenomen. Og jeg er glad for at det ikke er noe som påvirker meg, verken i hverdagen eller i forhold til mannen min.

Trimming med saks er ok, da. Spesielt om sommeren når man sprader rundt på stranden og det er vanskelig å finne bikinier som dekker særlig mye av partiet man har mellom beina. :gjeiper:

Jeg gidder heller ikke å la meg påvirke. Men jeg må ærlig innrømme at jeg tenker litt på det også, jeg er jomfru, og hva om han første jeg kommer til å ha sex med kritiserer at jeg er helt ubarbert? Jeg kommer til å gå inn i et seriøst forhold til neste år, gruer meg jo litt om han kan synes det er litt dumt at jeg er 100% ubarbert der nede. Jeg vet jeg skal inn i forhold til neste år, pga en spåer har sagt det (og ikke kom å si at det kan jeg rekne med at bare er tull, for vedkommende som har spådd meg har spådd flere jeg vet om, og alt har stemt).

Er som du sier vanskelig å finne bikinier som dekker, jeg har nå en bikini boxer (eller hva det nå heter, som dekker alt), men jeg vil gjerne ha en vanlig bikini truse, men da må jeg få vekk noe hår. Hvilke andre måter kan jeg fjernme hår nedentil uten å bruke saks? Høvel tør jeg ikke prøve.

Ts

Skrevet

Det er ikke farlig å bruke høvel der nede... Du bruker vel høvel på beina og under armene fra før? At du sier det klør er bare i begynnelsen...

Evt kan du kjøpe en hårfjerningskrem beregnet på intim-områdene, det får man vel kjøpt i nettbutikken til kondomeriet regner jeg med..

Har inntrykk av at det er glattbarbert som gjelder, og at mange bruker å ha en liten "landingsstripe" hvis de ikke vil være helt glatte...

Skrevet

Jeg syns det så rart og nakent ut i starten da jeg tok vekk alt, men nå syns jeg det føles mye mer hygenisk. Da jeg tok alt klippa jeg ned det meste med neglesaks over do først, før jeg barberte med vanlig høvel. Liker å barbere mest i dusjen, for da blir det ikke så tørt og sårt.

• Liker 2
Skrevet

Nei, bruker ikke høvel og skum på legger og i armhuler. Brukte det før i starten av barberingstiden min, kuttet meg nesten hver gang, og kjedelig å smøre på skum alltid. Brukte det bare i noen få år.

Etter det har jeg alltid brukt barbermaskin, har aldri fått riper eller sår av det. Kommer aldri til å bruke høvel igjen.

Jeg googlet hårfjerningskrem og fant en side om Veet Hårfjerningskrem, noen som vet om det er trykt å bruke den nedentil?

Ts

Skrevet

Jeg tar på balsam litt før jeg skal barbere meg. Det hjelper litt på kløingen. Men pleier å klø litt akkurat den dagen hvor hårene stikker ut igjen liksom :P

Jeg er vel i den generasjonen(23 år) hvor alle er glattbarberte, men jeg føler meg ikke komfortabel med det, så beholder alltid en dott foran liksom, som jeg stusser med saks. Øvelse gjør mester ;) Men barberer det håret som kommer på de ytre kjønnsleppene og langs trusekanten. Jeg liker små truser og hipsters og syns ikke det er så fint når det stikker hår ut på siden :P

Gjest Nuppdupp
Skrevet

med plastikk kniv vel.. trodde alle visste det jeg??? ;)

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke farlig å bruke høvel der nede... Du bruker vel høvel på beina og under armene fra før? At du sier det klør er bare i begynnelsen...

Evt kan du kjøpe en hårfjerningskrem beregnet på intim-områdene, det får man vel kjøpt i nettbutikken til kondomeriet regner jeg med..

Jeg syns det er veldig forskjell på å barbere legger og armhuler og intime steder. Har aldri opplevd nupper og ubehag på leggene.

Hvis du vil ta alt bør du bruke barberingskrem og "aftershave" som du får kjøpt på kondomeriet. Det funker best for meg hvertfall. Men siden du ikke ønsker å ta alt er det vel bare å bruke en saks og klippe av så mye du vil? Eventuelt barbere bikinilinja og stusse resten med saks :)

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spam

SportyShorty, mod

Skrevet

Dette er en spøk eller? Du vet du skal inn i et forhold til neste år fordi en spåer sa det? :skratte:

Og hvor gammel er du egentlig? Skjønner ikke at man kan være så redd for intimbarbering.

• Liker 5
Skrevet

Kjedelig med skum og jeg ble aldri komfortabel med å bruke høvel.

Men Veet hårfjerningskrem virket interresant, kan den brukes nedentil? Tåler "miljøet" der nede hårfjerningskremen? Har litt lysst å prøve den på leggene også. Men den koster jo penger, så vil ikke kjøpe det ofte om jeg prøver den og finner ut at jeg liker den. Barbermaskin er enkelt og ingen utgifter med, eneste utgift er at den bruker strøm, så da anser jeg det å barbere med barberingsmaskin som gratis :)

Ts

Skrevet (endret)

Jeg gidder heller ikke å la meg påvirke. Men jeg må ærlig innrømme at jeg tenker litt på det også, jeg er jomfru, og hva om han første jeg kommer til å ha sex med kritiserer at jeg er helt ubarbert? Jeg kommer til å gå inn i et seriøst forhold til neste år, gruer meg jo litt om han kan synes det er litt dumt at jeg er 100% ubarbert der nede. Jeg vet jeg skal inn i forhold til neste år, pga en spåer har sagt det (og ikke kom å si at det kan jeg rekne med at bare er tull, for vedkommende som har spådd meg har spådd flere jeg vet om, og alt har stemt).

Er som du sier vanskelig å finne bikinier som dekker, jeg har nå en bikini boxer (eller hva det nå heter, som dekker alt), men jeg vil gjerne ha en vanlig bikini truse, men da må jeg få vekk noe hår. Hvilke andre måter kan jeg fjernme hår nedentil uten å bruke saks? Høvel tør jeg ikke prøve.

Ts

Dumt spørsmål, men siden spåeren er så flink kan du ikke spørre h*n om den du skal inn i et forhold med neste år liker det glattbarbert, stusset eller naturlig? Da er problemet løst på forhånd ;)

PS: jeg ville ikke ha bruk veet hårfjerningskrem der nede, sjekk med apotek eller noen som har peiling på dette!

Endret av Anuket
  • Liker 6
Skrevet

Dette er en spøk eller? Du vet du skal inn i et forhold til neste år fordi en spåer sa det? :skratte:

Og hvor gammel er du egentlig? Skjønner ikke at man kan være så redd for intimbarbering.

Dette har ikke noe med det jewg spurte om å gjøre. Bare le du, men ja, jeg vet jeg skal inn i et forhold pga en spåer sa det. Spåing er ikke tull, jeg har hørt om flere som bruker samme spåer og alt har stemt. Og alt spåeren sa til meg som jeg til nå har kunnet si om stemmer eller ikke har stemt.

Jeg er 32, men det har f*** meg ikke noe med tråden å gjøre. Huden er helt annerledes og mer sårbar nedentil enn ellers på kroppen, og skal jeg barbere noe nedentil vil jeg ikke kutte meg noen steder eller få små rift/kutt eller nupper der.

Hårfjerningskrem hørees mye mer komfortabelt ut enn høvel. Men tåler miljøet nedentil Veet hårfjerningskrem?

Ts

Skrevet

Dumt spørsmål, men siden spåeren er så flink kan du ikke spørre h*n om den du skal inn i et forhold med neste år liker det glattbarbert, stusset eller naturlig? Da er problemet løst på forhånd ;)

PS: jeg ville ikke ha bruk veet hårfjerningskrem der nede, sjekk med apotek eller noen som har peiling på dette!

Nei, kommer ikke til å spørre om det!!!!!! Ok, skal sjekke med apotek, men om noen vet om noen hårfjerningskrem som kan brukes der, så bare kom med tips :)

Ts

Skrevet

Bruker du hårfjerningskrem så får du ikke av alt håret. Husker da jeg prøvde det nedentil, og det var noen dotter med hår igjen! Ikke pent, så man må barbere resten etterpå uansett. Og da svei det veldig. Lukta fra kremen er helt grusom i tilegg. Skjønner ikke at folk bruker det engang..

Nå barberer jeg meg, og bruker silkn sensepil.. Anbefaler og kjøpe en slik hvis du er så redd for å barbere deg :P Da trenger du hvertfall ikke gjøre det så ofte, og etterhvert gror de ikke ut igjen..Eller så er det jo voksing?

Men hvorfor er du så redd for en barberhøvel? Blir ikke så ille etterpå om du bruker aftershave, eller alo vera..

Skrevet

oi, jeg trodde du var under 15. du får spørre pleierne på hjemmet

• Liker 2
Skrevet

oi, jeg trodde du var under 15. du får spørre pleierne på hjemmet

Man trenger ikke å være under 15 år for å ha lite peiling på barberingsmetoder!!!!! Jeg interresserer meg ikke for barbering engang, hadde aldri gjort det på legger og armhuler engang om det ikke var for at det er noe alle MÅ gjøre, ellers er det stygt og ekkelt, i "alles" øyner.

Irriterende at det er helt godtatt at menn ikke barberer seg under armene, men fy fy om kvinner ikke gjør det.

Ts

Skrevet

Hihi, dette er litt pinlig, så er anonym nå :fnise:

IKKE noe problem å bruke høvel. Ta deg god tid! Gillette sine for kvinner fungerer best. Ja de koster litt, men de er i alle best i mine øyne (har prøvd mange!). Bruk skum og barber deg i dusjen, mye enklere når hårene er blitt myke av det varme vannet! Og det viktigste: barber MED hårene, IKKE MOT!!! Da slipper du nupper, kløe og svie. Bruk en god "aftershave" som du får tak i på kondomeriet, eller en god og MILD body lotion etterpå. Jeg barberer meg ca en gang i uka, om sommeren kanskje 2. Synes det blir MYE rensligere, bedre under samleie :lur: (slipper at hårene "gnisser") og mye mindre lukt og søl under mensen!

Lykke til!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...