AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #1 Del Skrevet 30. oktober 2011 Vet ikke va det er men føttene mine har en tendens til å bli litt stinkende Jeg har god hygiene, dusjer morgen og kveld... Men av en eller annen grunn lukter føttene mine enten jeg går med sko eller uten... Etter et par timer så er det som om sokkene blir litt "våte", og så begynner det etterhvert å lukte... Noen som har noen gode forslag på hva dette kan være? Eller hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beck's Skrevet 30. oktober 2011 #2 Del Skrevet 30. oktober 2011 Jeg jobber på sko butikk og får det spm veldig ofte. problme starter med dålig lukt i skoen. da anbefaler vi en såle som er oppfrsket med goood lukt. men du kan også kjøpe deg en foktighetskrem som trekker godt inn. Hører også om folk som lakkerer neglene (siden negllakk er veldig sterk og tar bakterier) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #3 Del Skrevet 30. oktober 2011 Prøv Stop24. Den får du i både krem, deodorant og spray. Jeg tror t.o.m man får eget Stop24 produkt til føttene. Stop24 kjøper du på apoteket. Produktet skal brukes på ren hud om kvelden og vaskes av igjen på morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #4 Del Skrevet 31. oktober 2011 Dytter denne, har samme problem selv... Hjelper ikke å bytte sokker heller for 2 timer ette så er de like stinkende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 31. oktober 2011 #5 Del Skrevet 31. oktober 2011 For det første, bruk kun sokker av naturmaterialer, og vask føttene godt/ofte (det høres det ut som dere gjør). Det kan være at bakteriene har satt seg i skoene deres, altså at hver gang dere tar på dere sko så smitter dere føttene på nytt. Få tak i en desinfiserende spray for sko/føtter og spray alle skoene dine. Bytt også sko hver dag, slik at de får luftet seg skikkelig mellom hvert bruk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestefot Skrevet 1. november 2011 #6 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg hadde store plager med dette, men etter at jeg begynte å bruke en antiperspirantkrem fra Vichy, holder jeg det fint i sjakk, og kan gå også flere dager uten å smøre meg. En liten ulempe er at føttene blir ganske tørre. Kremen heter Vichy Podexine Anti-Perspirant. Den fås kjøpt på Apotek 1, og kanskje andre steder for alt jeg vet. Håper dette kan være til hjelp for noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #7 Del Skrevet 2. november 2011 Jeg hadde store plager med dette, men etter at jeg begynte å bruke en antiperspirantkrem fra Vichy, holder jeg det fint i sjakk, og kan gå også flere dager uten å smøre meg. En liten ulempe er at føttene blir ganske tørre. Kremen heter Vichy Podexine Anti-Perspirant. Den fås kjøpt på Apotek 1, og kanskje andre steder for alt jeg vet. Håper dette kan være til hjelp for noen. Det er nok noe ala Stop24. Jeg ville anbefalt å prøve ett av de produktene da det er en enkel måte å bli kvitt problemet på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #8 Del Skrevet 2. november 2011 Prøv Stop24. Den får du i både krem, deodorant og spray. Jeg tror t.o.m man får eget Stop24 produkt til føttene. Stop24 kjøper du på apoteket. Produktet skal brukes på ren hud om kvelden og vaskes av igjen på morgenen. stop24 funker ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #9 Del Skrevet 2. november 2011 Bruk kun ullsokker av ren ull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #10 Del Skrevet 2. november 2011 stop24 funker ikke Ok, da var ikke det rette produktet for deg desverre. Jeg begynte å lukte ekstremt svette for en tid tilbake. Har aldri tidliger vært plaget med det. Begynte med Stop24, å det virket umiddelbart. Jeg må innrømme at jeg var skeptisk til å begynne med, men ble overbevist når det gav så fin effekt - veldig fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 2. november 2011 #11 Del Skrevet 2. november 2011 Det er mulig at du har fotsopp (som er svært utbredt) siden du har problemer med lukt selv når du ikke bruker sko. Friske føtter skal ikke lukte, og det er relativt vanlig å ikke engang være klar over at man har fotsopp. http://www.lommelegen.no/322181/fotsopp Ser du har fått noen gode råd her, og de kan du gjerne følge, men du bør kjøpe medikamenter/produkter (gjerne etter å konsultert lege) som tar knekken på fotsoppen før du setter igang med forebyggende tiltak, dersom det skal ha noen effekt. Noe som hadde god effekt på meg (riktignok et mildt tilfelle), og som både er kurerende og forebyggende, var fotbad med enkle og rimelige ingrediendser. Oppskriften er som følger (øyemål er helt greit): Du trenger en balje/bøtte du får plass til føttene dine i. Oppi bøtten skal det være så varmt vann som du klarer å stikke føttene i, en god slump med eddik - sånn ca. 2 deciliter (den vanlige hvite til 10 kroner er helt ypperlig), en god håndfull salt - enten vanlig bordsalt eller havsalt, og en spiseskje med natron (natron kan sløyfes, salt og eddik er viktigst). Natron får du også i matbutikken til rundt en tier. Sitt med føttene i vannet minst 15 minutter, og tørk nøye når du er ferdig. Som en bonus, lindrer eddik eventuell kløe, og er en naturlig luktdreper. Den tørker ut huden (det samme med salt), noe som er veldig greit når man sliter med føtter som produserer for mye svette. Er du hardere angrepet enn jeg var, kan det hende du må tilsette mer eddik og salt i vannet for å oppnå ønsket effekt. Denne blandingen, påført med en bomullsdott, var faktisk det eneste som tok knekken på en venninnes hudsopp. Hun hadde fått resept på to forskjellige kremer av legen sin, men de hadde null effekt. Etter noen få dager med eddik-kuren, var hudsoppen borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå