Gå til innhold

Sentifugering i vaskemaskina


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei! Jeg har en UPO vaskemaskin, med "vannføler" (eller hva det nå heter). I allefall, når jeg vasker bare 1 genser så blir den aldri sentifugert skikkelig. Genseren er dryppende våt, selv om jeg setter på eget program for sentifugering etterpå. Hmmm, noen tips om hvordan jeg kan vaske en genser og få den skikkelig "tørr" etterpå. (Har hørt at man kan vaske den sammen med en tennisball, men vet ikke om jeg tør prøve det i maskina..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert vanskelig for vaskemaskina di og balansere 1 genser. Da blir det ubalanse i trommelen og sentrifuga vil gå med (sterkt) redusert hastighet.

Det samme skjer om du stapper vaskemaskina dønn full. Balansen uteblir og tøyet kliss vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager vasker du bare en genser da? Det blir jo så svindyrt i lengden at du like godt kan kjøpe deg et par liknende å vaske sammen med den dersom du ikke har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei - det er meg igjen. Ja, jeg fant ut at det måtte være noe med balansen på en genser i maskina. Grunnen til at jeg vasker bare en genser, er at den er så dyr, at jeg ikke vil blande den sammen med andre klær, samt at den er i knall farge.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke en vaskeball det hender at jeg bruker den ,men helst til jakker å sånn . Når det er bare en genser så skyller jeg den opp får hånd. Det blir litt lenge i maskinnen bare får en genser .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest India Gyllenhaal

Har ikke maskinen din ett kortprogram for ting som må vaskes for seg feks. klær med sterke farger etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Problemet med slike maskiner, er at de nekter å sentrifugere hvis det kun er ett plagg inni, selv om man bruker kortprogram. For min del skjedde det samme nå sist med en ullgenser, og den ville jeg uansett vasket alene. Men jeg løste problemet ved å stappe et par-tre badehåndklær inni maskinen sammen med genseren, de tørker uansett etter ganske kort tid, for de ble ikke såå våte.

Lenge leve teknologien (NOT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...