Gå til innhold

Svanger løskatt *trist*!


Gjest Pjusk

Anbefalte innlegg

Det går en villkatt rundt husveggene hos foreldrene mine - en søt liten hvit og svart. Jeg tror den er langhåret. Den skal ha unger og har sannsynligvis ikke noe hjem.

Vi har så vondt av den, og moren min sier hun skal ta den med til dyrlegen og avvlive den. Tross alt bedre det enn at både kattemor og unger lider seg gjennom vinteren.

Mine foreldre har allerede katt og ønsker ikke flere. FOD har for lange ventelister.

KAN DU FORBARME DEG OVER DENNE KATTEN? :cry::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere kontaktet Dyrebeskyttelsen og hørt om de kan hjelpe?

Dersom det er mulig kan jo foreldrene dine i mellomtiden sette ut en kasse med noen ulltepper i + sørge for litt mat og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har ringt dyrebeskyttelsen. Og selv om de prioriterer svangre katter, har de likevel lange ventelister.

Mine foreldre har jo selv katt og jeg vet ikke om denne vil tillate en fremmed å slå seg ned og få kattunger i en kasse utenfor huset. Dermed vil kanskje løskatten få kattungene et annet sted enn hos foreldrene mine, og da er de vel nesten garantert en sikker død....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars dyr..... :(

Jeg blir så sint fordi det er så mange som ikke tar ordentlig vare på de dyrene de anskaffer seg.......

Selv har jeg Schäfer og snart to barn, så jeg kan dessverre ikke hjelpe. Dyrlegen er nok det beste alt., selv om det er innmari trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var medlem på Noahs mail lister, der kom det ofte inn forespørsler om noen kunne ta over dyr og der var det alltid noen som overtok omsorgen. Kanskje du kunne prøve der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde villkatter var ville og laget for å klare seg selv?

Ville katter klarer ikke seg selv. Det er opprinnelig middelhavsdyr og det er ikke alle som overlever vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var medlem på Noahs mail lister' date=' der kom det ofte inn forespørsler om noen kunne ta over dyr og der var det alltid noen som overtok omsorgen. Kanskje du kunne prøve der?[/quote']

Finner ikke dette - har du noen link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerte meg på denne gruppen, du kan jo se om du kommer direkte inn uten å registrere deg. Her er mailadressen: xxxxxxxxxxx

Mail adressen er fjernet, http://forum.kvinneguiden.no/faq.php. Det er bedre at dere linker til den evt. hjemmesiden. :wink: Remyline Moderator

Beskriv situasjonen slik du har gjort her, da vil du desidert få henvendelser. Få høre hvordan det går :wink: er spent :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk feilmelding.... :-?

Moren min vil helst dra med katten i dag å bli ferdig med det, da hun synes det blir verre og verre for hver dag som går....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La det ut på listen jeg' date=' håper det ikke er for sent.[/quote']

Hei, hvilken liste? Yahoolisten? Så du om det kom inn? Det er relativt mange der inne og man får fort svar, har du fått noen svar på meldingen? :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:o Skjer det ingen ting...tror jeg må logge meg på, men egentlig så måtte jeg kutte ut denne mailen fordi jeg fikk 20 om dagen....hakketid :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dette spørsmålet fra listen:

------------------------------

Hei

Hvor i landet er dette?

Tror du katten i utgangspunktet er vill eller er hun en tidligere huskatt som

nå lever ute (virker hun tillitsfull)?

-------------------------------

kan jeg be de ta kontakt med deg på noen mailadresse, Pjusk? I såfall, send meg på PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette er i Akershus.

Jeg har ikke hatt så mye med katten å gjøre, men i følge min mor virker den svært skvetten og engstelig, særlig når den får mat (går nærmest rundt i ring mens den spiser). Hun klarer ikke å lokke den til seg uten mat, tror jeg. Samtidig er den tillitsfull da den helt tydelig søker til mamma/huset.

Men hun sier at det virker som den har et veldig godt vesen, hun tror katten har stort potensiale. Hun tror den kunne bli husvarm (-og hun er vant med å omgås både katter og andre dyr.)

Det er en nett liten katt på sannsynligvis ca. et år. Den er korthåret hvit med svarte flekker.

Vanskelig å si om den noen gang har bodd hos noen... desverre!

Jeg sender deg en PM med en e-mail adresse, Milia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...