Nussa Skrevet 29. oktober 2011 #21 Skrevet 29. oktober 2011 Du får mer penger i måneden en det meg og samboeren (forloveden) min får til sammen!! ja du er ufør men jeg tror neppe NAV dekker dette i det hele tatt! de burde vertfall ikke det! men det du burde gjøre er og få deg hest på halvfor! de som setter hesten ut på halvfor 1-2 ganger i uka pleier og ta 100 kr gangen! det vil si at om du har hesten 2 ganger i uka så betaler du 200 for de 2 dagene! jeg mener det er galskap at folk skal ha penger for at noen vil passe hesten når de ikke har tid selv de to dagene i uken! jeg har hest på for selv 2 dager i uka men jeg treger ikke betale noenting for det! men det er fordi at eieren jobber mye og trenger noen til og ha hesten de dagene! men jeg tar middags foringen hennes hver torsdag så det er en god avtale! men det er mane der ute som ikke vil ha betalt men gjerne litt ekstra stall arbeid! så jeg syntes du skal se etter en hest du kan ha 2 ganer i uken
HopelessFear Skrevet 29. oktober 2011 #22 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg tviler på at NAV sponser dette, men det finnes rytterstipend. Kanskje det heller hadde vært noe?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #23 Skrevet 29. oktober 2011 Ikke helt det samme, men NAV betalte ikke ridning for min datter, enda jeg var student (altså kunne de ikke begrunne det i at jeg tjente for mye), og hun hadde en bekreftet diagnose og et lengre sykehusopphold bak seg, og både leger og fysioterapeut sa at ridning ville ha en svært positiv virkning på helseproblemet hennes (snakk om en fysisk sykdom, hvor progresjon kan måles). Ridning var altså en anbefalt behandling som ville bedre hennes situasjon, men svaret var nei. Jeg husker ikke hele begrunnelsen. Men, med tanke på at hun ikke fikk engang deler av ridningen dekket, enda hun hadde positive helsegevinster av det, så tror jeg neppe (og håper ikke) at NAV vil dekke det i ditt tilfelle.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #24 Skrevet 29. oktober 2011 Du får mer penger i måneden en det meg og samboeren (forloveden) min får til sammen!! ja du er ufør men jeg tror neppe NAV dekker dette i det hele tatt! de burde vertfall ikke det! men det du burde gjøre er og få deg hest på halvfor! de som setter hesten ut på halvfor 1-2 ganger i uka pleier og ta 100 kr gangen! det vil si at om du har hesten 2 ganger i uka så betaler du 200 for de 2 dagene! jeg mener det er galskap at folk skal ha penger for at noen vil passe hesten når de ikke har tid selv de to dagene i uken! jeg har hest på for selv 2 dager i uka men jeg treger ikke betale noenting for det! men det er fordi at eieren jobber mye og trenger noen til og ha hesten de dagene! men jeg tar middags foringen hennes hver torsdag så det er en god avtale! men det er mane der ute som ikke vil ha betalt men gjerne litt ekstra stall arbeid! så jeg syntes du skal se etter en hest du kan ha 2 ganer i uken Hvia han er nybegynner, noe jeg får intrykk av i startinnlegget så er det uansvarlig å sette bort hesten. Man skal kunne endel om hest da. Men, du trenger jo ikke ri 2g i uka. Du kan jo begynne med 1. Og du må helle rikke ha alt det utstyret du snakker om heller. Hjelm og vets låner de fleste rideskoler ut, og de finnes billige løsninger på de andre tingene. Som noen andre sier. Jul er rett rundt hjørnet.
liv Skrevet 29. oktober 2011 #25 Skrevet 29. oktober 2011 Det er noe som heter terapiridning, det kan hende det kan være noe for deg. Da får du ridning på resept. (Men du må sansynligvis skaffe deg støvler selv, hjem får du låne, og så får du ri med andre med psykiske og fysiske handicap.) 1
HopelessFear Skrevet 29. oktober 2011 #26 Skrevet 29. oktober 2011 En trenger ikke å gå på rideskole for å ri. Mulighetene for å være rundt hest utenom det er mange. Kjenner du noen som har hest? Da kan du spørre om å bli med noen ganger. Er det noen staller i nærheten, så kan det være en ide å spørre om de trenger noe hjelp. Det er også fullt mulig å være forvert, nesten helt gratis. (Prisene varierer litt, noen tar ti kroner pr gang, andre kan ta opp til fem hundre.)
MalloryK Skrevet 29. oktober 2011 #27 Skrevet 29. oktober 2011 Du trenger ikke bukse, hansker og sikkerhetsvest. Du kan bruke en joggebukse. Men du MÅ ha ridehjelm, og skikkelige sko med hæl. Du har kanskje noen sko allerede du kan bruke, f.eks noen fjellsko. Men kanskje du kan høre med risesenteret om du kan hjelpe de litt i stallen og slikt, og at du får betaling som en ridetime? 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #28 Skrevet 29. oktober 2011 Poenget er bare at jeg blir ganske provosert når jeg leser om trygdegoder som blir gitt ut i hytt og pine. Nå er det ingen her som har fått innvilget penger til ridning, så det er ingenting å hisse seg opp over.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #29 Skrevet 29. oktober 2011 Kan ikke folk bare DRITE i å være så jævli frekke hele tida? HERREGUD er det mulig.. Kanskje dere som er så jævli heldige at dere slipper å gå på trygd burde begynne med riding, så får dere en annen hobby enn å sitte på internett og rakke ned på andre!!! Ja, for du er den rette til å snakke, jfr. kommentaren din i Julebrus-tråden... Nei, dette dekkes ikke av Nav. Jeg har forhørt meg om Nav kan dekke trening (en spesiell type trening som har svært god effekt på mine nakkeproblemer) siden jeg er under AAP (minstesats), men det kunne de altså ikke. Så tviler du får dekket ridning bare fordi det er gøy. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå