Gå til innhold

Kan NAV sponse ridning?

Fremhevede innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

Hei.

Det har seg slik at jeg forleden dag fikk anledning til å ri. Dette var virkelig noe som falt i smak! Som nevnt tidligere er jeg uføretrygdet, kun utbetalt rundt 14000 i måneden. Jeg kunne tenkt meg ri ca 2 ganger pr.uke. Lurer på om NAV kan sponse dette? Et kurs koster rundt 4500 pr halvår. Jeg trenger også ridestøvler,bukser, hjelm,hansker og sikkerhetsvest. Er det noen som vet?

Med hilsen fra jon Are

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tviler jeg på ... :P

Men du kan jo spørre en stall om du kan hjelpe til mot ridetimer, det fikk jeg da jeg var yngre. Og rideklær får du billig på finn. Ikke at du MÅ ha det akkurat, men. Bortsett fra hjelm og sko med hæl.

• Liker 3
Gjest Survival
Skrevet

Jeg kan INGENTING om trygd, men snakk om luksus...

14 000 hver måned for å sitte på rævva (ja, jeg vet at du ikke kan jobbe...) + sponsing av fritidsaktiviter. Dette er jo mye bedre enn hva jeg som fulltidsstudent får til.

• Liker 2
Skrevet

Jøss hva folk forventer altså. Er det virkelig mulig???

Skrevet

Men du er student, og du skal ut i arbeidslivet en dag og tjene penger, og du kommer til å øke i lønn. Du har mulighet til å få et bra liv. Hvorfor skal studenter alltid være spydige mot trygdede?

• Liker 8
Gjest Survival
Skrevet

Men du er student, og du skal ut i arbeidslivet en dag og tjene penger, og du kommer til å øke i lønn. Du har mulighet til å få et bra liv. Hvorfor skal studenter alltid være spydige mot trygdede?

Det var ikke spydig ment i det hele tatt. Var bare ment for å illustrere forskjellen ;)

Skrevet

Kan ikke folk bare DRITE i å være så jævli frekke hele tida? HERREGUD er det mulig..

Kanskje dere som er så jævli heldige at dere slipper å gå på trygd burde begynne med riding, så får dere en annen hobby enn å sitte på internett og rakke ned på andre!!!

• Liker 3
Skrevet

Det tviler jeg sterkt på. Ridning er veldig dyrt. Jeg tror i alle fall du trenger en bedre grunn enn av "det virkelig falt i smak".

• Liker 2
Skrevet

Tviler sterkt på at du vil få støtte til dette dersom det ikke kan øke din arbeidsførhet så du kan komme ut i en eller annen form for arbeid på sikt. Skal mye til for å få uføretrygd, så regner med at din helsesituasjon er ganske dårlig. Vet ikke om du en gang bør nevne det for din saksbehandler, men det avhenger selvfølgelig av hvorfor du er trygdet ;)

Gjest Survival
Skrevet

Jeg beklager hvis kommentaren min virker frekk og spydig. Poenget er bare at jeg blir ganske provosert når jeg leser om trygdegoder som blir gitt ut i hytt og pine. Jeg sier ikke at TS ikke fortjener å bli sponset riding, jeg syns bare at det er andre måter å disponere penger på. Riding er drit dyrt og det er til og med foreldre i full jobb som ikke lar ungene sine holde på med det fordi det er for dyrt.

• Liker 3
Skrevet

du er ganske grådig når du får 14000 utbetalt og vil ha 4500 til hvert halvår. det koster deg 750 kr per måned. spar det opp.

• Liker 3
Skrevet

Jeg beklager hvis kommentaren min virker frekk og spydig. Poenget er bare at jeg blir ganske provosert når jeg leser om trygdegoder som blir gitt ut i hytt og pine. Jeg sier ikke at TS ikke fortjener å bli sponset riding, jeg syns bare at det er andre måter å disponere penger på. Riding er drit dyrt og det er til og med foreldre i full jobb som ikke lar ungene sine holde på med det fordi det er for dyrt.

Jeg er veldig enig i at det hadde vært bak mål om noen fikk statlig støtte for å holde på med en "rikmannssport" som riding, men det må da gå an å si ting på en annen måte..

Å antyde at folk "sitter på ræva" og mottar penger er så utrolig unødvendig. Vi vet da ikke hvorfor vedkommende er uføretrygdet.. Hadde noen kunne VALGT mellom å være frisk og rask med karriære og en god lønn eller å være uføretrygdet, kjede seg og lite penger til overs så er det da ikke et spørsmål om hva som ble foretrukket...

• Liker 1
Gjest Survival
Skrevet

Jeg er veldig enig i at det hadde vært bak mål om noen fikk statlig støtte for å holde på med en "rikmannssport" som riding, men det må da gå an å si ting på en annen måte..

Å antyde at folk "sitter på ræva" og mottar penger er så utrolig unødvendig. Vi vet da ikke hvorfor vedkommende er uføretrygdet.. Hadde noen kunne VALGT mellom å være frisk og rask med karriære og en god lønn eller å være uføretrygdet, kjede seg og lite penger til overs så er det da ikke et spørsmål om hva som ble foretrukket...

Jeg satte det litt på spissen. Mener ikke at folk sitter på rævva fordi de ønsker det. Derfor skrev jeg det i parantes.

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Tror ikke NAV sponser en aktivitet, tja bortsett fra om det gjør at du blir friskere kanskje, men det skal uansett mye til i så fall.

Du får jo 14k pr mnd som er mye høyere enn minstesatsen, (jeg får minstesats og det er 6k mindre enn deg) så du burde jo kunne spare til noe slikt selv eller ønske deg penger til det i julegave/bursdagsgave.

Er selv uføre og min hobby er den eneste jeg klarer å holde på med, så jeg ønsket meg alltid penger og utstyr til å kunne fortsette med den

Endret av Consensio
  • Liker 2
Skrevet

Jeg satte det litt på spissen. Mener ikke at folk sitter på rævva fordi de ønsker det. Derfor skrev jeg det i parantes.

Jeg synes ikke du skal sette sånt "på spissen". Det er et utrolig nedsettende og sårende uttrykk.

• Liker 5
Gjest Survival
Skrevet

Jeg synes ikke du skal sette sånt "på spissen". Det er et utrolig nedsettende og sårende uttrykk.

Ja men du i likhet med meg vet jo at det finnes ganske mange mennesker på trygd som utnytter systemet. Som presser på for å få goder de kanskje ikke trenger, og ekstra penger som kunne gått til noen som trenger det mer. Derfor mener jeg at det er greit å sette sånne ting på spissen. Selv om at TS kanskje ikke ønsker å utnytte systemet, så er det flere som leser denne tråden som gjør det.

• Liker 1
Skrevet

14000 er 3400 kr i MÅNEDEN mer enn jeg får... Jeg har problemer med å klare meg på det jeg får, men hadde jeg fått det du får hadde jeg hatt råd til å begynne å ri igjen.

• Liker 1
Skrevet

Ja men du i likhet med meg vet jo at det finnes ganske mange mennesker på trygd som utnytter systemet. Som presser på for å få goder de kanskje ikke trenger, og ekstra penger som kunne gått til noen som trenger det mer. Derfor mener jeg at det er greit å sette sånne ting på spissen. Selv om at TS kanskje ikke ønsker å utnytte systemet, så er det flere som leser denne tråden som gjør det.

Og du tror de som ønsker å utnytte systemet, ikke vil gjøre det fordi du mener "de sitter på ræva"?? Det eneste du oppnår, er å såre en hel gruppe mennesker som er uføre uten skyld.

• Liker 5
Skrevet

Jeg kan ingenting om hverken NAV eller ridning, men håper du greier å komme deg på ridekurs hvis dette var noe som var bra for deg! Jeg aner ikke grunnen til at du er uføretrygdet, men alle ting som kan hjelpe deg til et bedre liv vil mest sannsynlig øke dine muligheter for å komme deg i jobb. Synes det var en god idé å høre om noen trenger arbeidshjelp mot ridetimer, trenger sikkert ikke å være "hardt arbeid", og kan kanskje være et sted å begynne?

Lykke til:)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...