AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #1 Del Skrevet 29. oktober 2011 Mannen har en skikkelig betennelse i munnen (tannkjøtt etter en betent jeksel som ble trekt for 2 år siden, men som tannlegen ikke sydde opp og han får betennelse i den innimellom) og er i store smerter. Vært hos legevakt som ikke ville gi annet enn antibiotika, ingen smertestillende. Ringt sykehus, de ville heller ikke gi smertestillende. Eneste de sa var at han burde gå til tannlege. Tannlegekontor er ikke åpne i helgene og nødtannlege er det kun i en by 2-3 timer unna. Dessuten ville det ikke hjulpet. Ikke klarer han å spise, han klarer knapt å drikke, klarer heller ikke å sove skikkelig Det eneste som hjelper er paralgin og det har han allerede tatt for mye av, en pille hver 2. time (han tok nærmere 20 i går). Ibux hjelper ikke. Jeg er redd han skal ta overdose og dø. Men han takler ikke smerten, så han fortsetter å ta pillene for å få fred fra smertene. Hva søren må man gjøre for å få noe smertestillende som fungerer og som ikke har like stor fare for skade? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #2 Del Skrevet 29. oktober 2011 Tilbake på legevakten og forklar dem igjen hvor vondt han har og ikke gå derfra før han har fått smertestillende. Eller kjør de to-tre timen det tar til tannlegen, men for all del ring først så det ikke blir bomtur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #3 Del Skrevet 29. oktober 2011 Tilbake på legevakten og forklar dem igjen hvor vondt han har og ikke gå derfra før han har fått smertestillende. Eller kjør de to-tre timen det tar til tannlegen, men for all del ring først så det ikke blir bomtur. Er legevakten åpent på natten? For jeg tror at samme legen er på nå, hun var en utlending som ikke forsto hva hun ble forklart og som snakket veldig dårlig norsk selv så det hadde bare blitt en bortkastet bomtur. Har dessverre ikke mulighet til å reise til tannlegen heller. TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2011 #4 Del Skrevet 29. oktober 2011 En annen legevakt kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 29. oktober 2011 #5 Del Skrevet 29. oktober 2011 prøve forklare på engelsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #6 Del Skrevet 29. oktober 2011 En annen legevakt kanskje? Har kun en. prøve forklare på engelsk? Hjelper ikke. Tror han allerede har overdosert da han har noen av symptomene (kvalme og vondt i brystet). Han har tatt en paralgin (400mg) i timen siden klokken tre i natt. Sitter på telefonen med giftsentralen nå for å høre hvor lenge det er i systemet for å prøve å regne ut om han har tatt for mye. Vurderer å reise opp på sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjøhest Skrevet 29. oktober 2011 #7 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Har kun en. Hjelper ikke. Tror han allerede har overdosert da han har noen av symptomene (kvalme og vondt i brystet). Han har tatt en paralgin (400mg) i timen siden klokken tre i natt. Sitter på telefonen med giftsentralen nå for å høre hvor lenge det er i systemet for å prøve å regne ut om han har tatt for mye. Vurderer å reise opp på sykehuset. Seriøst!? Paralgin forte er jo ganske sterke saker! Jeg blir skikkelig døsig etter 1! Du skal ta maks 4-5 av de i døgnet, og han har tatt nesten 20 i døgnet. Hadde garantert ringt sykehuset og forklart! Endret 29. oktober 2011 av sjøhest 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2011 #8 Del Skrevet 29. oktober 2011 Har han en fortid med rus siden de ikke tar han alvorlig..? Men dette er sykehusmat, og neste stopp er fylkeslegen. Rene skjære galskapen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #9 Del Skrevet 29. oktober 2011 Seriøst!? Paralgin forte er jo ganske sterke saker! Jeg blir skikkelig døsig etter 1! Du skal ta maks 4-5 av de i døgnet, og han har tatt nesten 20 i døgnet. Hadde garantert ringt sykehuset og forklart! Har allerede ringt sykehus og sagt at han har tatt mange av de, at han trenger noen andre smertestillende tabletter og om han ikke får det så ville han fortsette på paralgin. Ingen hjelp å få. Telte opp pillene nå og fant ut han har brukt 22 stk på ca 2 døgn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #10 Del Skrevet 29. oktober 2011 Har han en fortid med rus siden de ikke tar han alvorlig..? Men dette er sykehusmat, og neste stopp er fylkeslegen. Rene skjære galskapen. Nei, han har ikke vært borti rusmidler før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #11 Del Skrevet 29. oktober 2011 Får ikke hjelp av det hos legevakten når det gjelder tenner. Har selv hatt grusom tannpine fra fredagskveld til mandag morgen (da tannlegesenteret har åpent). Fikk beskjed om å ta 2 ibux og 1 paracet da det fungerer best i kombinasjon sammen enn annen smertestillende. Dersom du MÅ ha tannlege i helgene, forklarte legevakten til meg at du må ringe en privat tannlege hjemme for å få hjelp. (dette var i trondheim, vet ikke om det er forskjellig andre steder) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 29. oktober 2011 #12 Del Skrevet 29. oktober 2011 Han er i fare for forgiftning med så mange tabletter på så kort tid. Du må ringe sykehuset for videre hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #13 Del Skrevet 29. oktober 2011 Snakket med giftsentralen nå og de sa at han bør komme seg til lege ASAP fordi han har paracet-overdose og trenger motgift før han får leverskader. Faens drittleger som ikke hører etter, skal melde fastlegen hans når dette er over. Dessverre er fastlegen hans den som er på legevakten, så vi må på akutten på sykehus i stede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 29. oktober 2011 #14 Del Skrevet 29. oktober 2011 Seriøst!? Paralgin forte er jo ganske sterke saker! Jeg blir skikkelig døsig etter 1! Du skal ta maks 4-5 av de i døgnet, og han har tatt nesten 20 i døgnet. Hadde garantert ringt sykehuset og forklart! Kommer an på personen ang hvor sterke de er. Jeg kunne fint ta 4-5 forte uten å merke litt forskjell en gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2011 #15 Del Skrevet 29. oktober 2011 For å si det sånn, en kusine av meg ble innlagt på overvåkning pga 6 PF. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 29. oktober 2011 #16 Del Skrevet 29. oktober 2011 For å si det sånn, en kusine av meg ble innlagt på overvåkning pga 6 PF. Men normalt så tar man jo ikke så mange på en gang, eller? Man begynner jo med en eller to, og merker man noen virkning så stopper man jo. Tar man fler da, så ønsker man jo en overdose. Som sagt, jeg kan fint ta en god del uten å merke forskjell. Har også nevnt det for flere leger ved sykehuset og de sier bare "åja, da får vi finne en annen type smertestillende da", og reagerer ikke noe mer på at jeg tok så mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 29. oktober 2011 #17 Del Skrevet 29. oktober 2011 Snakket med giftsentralen nå og de sa at han bør komme seg til lege ASAP fordi han har paracet-overdose og trenger motgift før han får leverskader. Faens drittleger som ikke hører etter, skal melde fastlegen hans når dette er over. Dessverre er fastlegen hans den som er på legevakten, så vi må på akutten på sykehus i stede. Men mannen din har tatt tablettene av fri vilje, og det står nok en dosering på boksen som han skulle forholde seg til, så å skylde på fastlegen blir litt pussig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #18 Del Skrevet 29. oktober 2011 Har allerede ringt sykehus og sagt at han har tatt mange av de, at han trenger noen andre smertestillende tabletter og om han ikke får det så ville han fortsette på paralgin. Ingen hjelp å få. Telte opp pillene nå og fant ut han har brukt 22 stk på ca 2 døgn. Det kan gi alvorlige leverskader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #19 Del Skrevet 29. oktober 2011 Men mannen din har tatt tablettene av fri vilje, og det står nok en dosering på boksen som han skulle forholde seg til, så å skylde på fastlegen blir litt pussig. Jeg skylder fint på den drittkjerringa etter dette, han får nemlig ikke komme bort på legevakten selv om han har overdosert fordi hun ikke har motgift der borte (bare sykehuset som har det), men han kunne komme bort på mandag for å sjekke om leveren var OK. Det hjelper jævlig lite om han er død da. Sykehuset var det visst ingen vits i å reise til, for der var det ingen og han måtte bare snakke med hun på legevakten - de kunne ikke gjøre annet. Så med andre ord kommer vi oss ingen vei og har ikke peiling på hva vi skal gjøre nå - ingen vil ta i mot oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 29. oktober 2011 #20 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Jeg skylder fint på den drittkjerringa etter dette, han får nemlig ikke komme bort på legevakten selv om han har overdosert fordi hun ikke har motgift der borte (bare sykehuset som har det), men han kunne komme bort på mandag for å sjekke om leveren var OK. Det hjelper jævlig lite om han er død da. Sykehuset var det visst ingen vits i å reise til, for der var det ingen og han måtte bare snakke med hun på legevakten - de kunne ikke gjøre annet. Så med andre ord kommer vi oss ingen vei og har ikke peiling på hva vi skal gjøre nå - ingen vil ta i mot oss. Har dere ringt 113? Endret 29. oktober 2011 av zellica 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå