Gå til innhold

Er litt fortvilt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Er litt, eller egentlig ganske mye, fortvilt over hva en i min nærmeste familie begir seg ut på. Han kom for to år siden ut av en stygg skilsmisse, og strevde tungt etter på, ble bla innlagt med alvorlig depresjon flere ganger. Nå etter siste runde på sykehuset ( her snakker vi seriøs dårlig; han var psykotisk og ble vurdert til en fare for seg selv og andre), fikk han for seg at det var lurt med en kone fra Thailand; for de var så mye mer opptatt av familie og hygge enn norske damer og er enklere å ha med å gjøre. At han mener det er nå hans sak, men nå har han da alstå hentet hjem ei ungjente fra thailand; tyve år yngre enn seg selv. Hun har vært her i to måneder, og nå skal han gifte seg.

Jena virker hyggelig og grei, for all del. Jeg har ingenting å utsett på henne ut i fra det jeg har opplved, Men det er vanskelig å bli særlig godt kjent siden hun knapt snakker engelsk og heller ikke norsk. Det som gjør meg mest skeptisk er at han betaler flere tusen i måneden til hennes foreldre ( det er visst tradisjon i følge ham).

Hvilket reelt valg har egneltig denne jenta? Familien tjener veldig godt på at hun " får" det til, og blir her. Hvilke muligheter har hun til å lve livet slik hun ønsker? Hun har ikke penger, snakker dårlig engelsk og har knapt vært utenfor døra av leiligheten siden hun kom. Hva i all verden skal jeg gjøre? Jeg har forøkt å få henne på norskkurs; men der vr det bråstopp; trengte ikke det for norsk ville hun lære etterhvert uansett ( de snakker engelsk sammen). Jeg er ikke redd for at han skal slå eller være slem med henne, han har aldri vært voldelig så lenge han er frisk. Men det er mer enn bare å ikke slå som skal til for å være snill....Men hva om han blir syk igjen?

Og hva om det er oppholdstillatelsen som frister mest, ikke ekteskapet? Hva skjer den dagen hun får opphold? Kommer skilsmissepapirene på bordet? Og hva skjer i såfall med mitt familiemedlemm; som hadde så store problemer etter forrige skilsmisse?

Jeg har i utgangpunktet ikke noe imot hverken tahidamer; har sett mange eksemper på at det blitt veldig bra for begge parter. men felles for alle de parene jeg kjenner som det har godt bra med er at de har tatt seg god tid, og det har heller ikek vært økonomiske intresser ( i hvert fall ikke så tydelige som her, hvor det er avtalt et måndelig beløp). Men har også opplevd både menn som blir utnyttet og kvinner som blir mishandlet, så når ting går så raskt som her blir jeg litt skeptisk.

Kan vel egentlig ikke gjøre stort annet enn å krysse fingrene for at det går bra...

*dagens utblåsning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du kan ikke gjøre stort annet enn å krysse fingrene for at det går bra...

Og støtte han hvis det viser seg at hun bare var ute etter pengene hans og en oppholdstillatelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du kan ligge unna, så kan han være fordomsfull mot thaidamer i fred og hun kan både la seg utnytte og utnytte ham tilbake til sin families underhold. Det er uansett ikke din sak.

Har de et fornuftsekteskap og er fornøyd med det,er dine oppfatninger om deres liv intressange overhode og du bør la dem gjøre som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du kan ligge unna, så kan han være fordomsfull mot thaidamer i fred og hun kan både la seg utnytte og utnytte ham tilbake til sin families underhold. Det er uansett ikke din sak.

Har de et fornuftsekteskap og er fornøyd med det,er dine oppfatninger om deres liv ikke intressange overhode og du bør la dem gjøre som de vil.

Beklager det falt ut et ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og støtte han hvis det viser seg at hun bare var ute etter pengene hans og en oppholdstillatelse.

Det er i tilfelle ikke synd på ham, siden det er han som har lyst til å kjøpe seg kjærlighet for å gi livet sitt innhold. Da er han også villig til å gi bort de pengene og hente en han har stereotype fordommer om at skal oppfylle hans drøm.

Men han er jo tydeligvis ute etter å beskytte seg mot depresjoner, og hun vet jo tydeligvis hva hun gjør ( så tydelig at dette er mest sannsynlig et oppdiktet case) og da ser jeg ingen grunn for andre til å belnde seg sålenge de to det handler om har gjensidig nytte av hverandre.

Bare trist den dagen en av dem treffer på ekte kjærlighet utenfor forholdet.Men det får de nesten ta ansvaret for selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble kanskje skilt fra Norsk dame på sin egen alder, og holder seg vel unna slike heretter.

Nå har han funnet ei som er annerledes, ung og vakker.

Kanskje han elsker henne så sterkt at det gleder henne innerst i hjertet. Det finnes faktisk mennesker som mest av alt gleder seg over å bli elsket , og opplever sånt som det beste i livet.

Du får oppmuntre han til å trene godt, og holde seg i form, slik at han kan holde følge med sin unge , vakre, og framstå som attraktiv til døden.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julen nærmer seg, bruk den for det den er verdt.

Hvilke tradisjoner har hun og familien? Hva er tradisjonell julemat hvor hun bor? Er det noen sanger barna kan lære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...