Gå til innhold

Fylt ut meldekort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fylte ut mitt første meldekort i dag, da jeg registrerte meg og søkte om aap (ikke fått svar på søknaden enda)

er det slik at man uansett fårpenger så lenge man fyller ut meldekortet? Eller må aap være innvilget for og få pengene ?og hvor lang tid pleier det og ta fra dere sender meldekortet til dere får pengene?

forhørte meg litt og ringte nav her en dag, men de kunne ikke svare noe særlig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NozMonster

man sender meldekort annen hver lørdag, og får pengene på mandag, evt tirsdagen. ( altså 2-3 dager etter). men at du skulle sende meldekort før aap`en var innvilget synes jeg er veldig merkelig. så om du får penger om 2-3 dager aner jeg ikke. har du ikke fått pengene innen tirsdag, så er vel svaret at det må innvilges først ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: tusen takk for svar! registrerte meg på nav.no og fikk vedtaket i posten to dager senere, har nå sendt avgårde søknaden og fikk svar om det er 3 mnd behaldingtid på søknaden min. Om det har noe og si. Synes nav er så dårlig på informasjon :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

velkommen til en verden med mye fustrasjon, ventetid og ringing frem og tilbake, frem og tilbake og forskjellig informasjon ettersom hvem du spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på aap. Jeg fikk også beskjed om å sende inn meldekort før jeg hadde fått innvilget aap..

Så da sendte jeg inn meldekort hver 14 dag, men fikk ikke utbetalt før jeg hadde fått innvilget aap (noe som tok lang tid). når jeg fikk innvilget aap fikk jeg etterbetalt.. Du får etterbetalt helt tilbake til den datoen du søkte.. jeg fikk over 40 000 etterbetalt :)

Men søknads prosessen tok mye lengre enn de sa det ville. tok over 5 måndter :(

Saksbehandleren min og jeg avtalte også at jeg skulle være ute i praksis som en del av min aktivitetsplan... Det er et år siden vi avtalte det nå og jeg går fortsatt hjemme og venter, mens jeg stadig blir sykere (psyksisk) :(

nå som du er inne i nav må du være forbredt på og kjempe for å få fortgang i ting.. Du vil raskt oppdage at saksbehandleren din enten er syk, på ferie eller kurs når du prøver å få tak i h*n..

Det er slitsomt, men forhåpentlig verdt det:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det tar 3 måneder. i mellomtiden kan du gå på sosialen. der får du støtte disse månedene i tilegg. så lenge du har søkt om penger, så er ikke saksbehandlerne like nazi som når man bare søker sosialhjelp for å få det i lange tider. de kommer til å stille deg kritiske spørsmål, men svar med selvtillit

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så glad for at jeg bor på et småsted der nav fungerer som det skal. Da jeg gikk over fra sykepenger til aap gikk dette automatisk, saksbehandleren min var veldig ivrig på at søknaden skulle fylles ut tidlig, så det ikke ble noe opphold i utbetalingene.

Nå ringer saksbehandler støtt og stadig for å høre hvordan det går med meg, og om jeg klarer meg greit økonomisk. Har aldri fått det inntrykket av nav som "alle" andre tydeligvis opplever.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glad for at jeg bor på et småsted der nav fungerer som det skal. Da jeg gikk over fra sykepenger til aap gikk dette automatisk, saksbehandleren min var veldig ivrig på at søknaden skulle fylles ut tidlig, så det ikke ble noe opphold i utbetalingene.

Nå ringer saksbehandler støtt og stadig for å høre hvordan det går med meg, og om jeg klarer meg greit økonomisk. Har aldri fått det inntrykket av nav som "alle" andre tydeligvis opplever.

vurderer ensten og flytte til et litt mindre sted, bare på grunn av nav systemet. fikk beskjed om det er er over tre mnd venting på svar av søknaden min. ganske frustrerende, men det er jo bare og vente, og heller håpe at den blir innvilget og få etterbetalt. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...