Gå til innhold

Felles (jule)gaver til familie og venner - Når?


Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har vært sammen med kjæresten i ca. 1 1/2 år, vi er begge 20 år gamle og bor sammen. Vi har kjent hverandre hele livet, hatt felles venner og "kjent" hverandres foreldre da vi har gått i samme klasse.

Mitt spørsmål er da, når begyner man å skrive "Fra x og y" på pakker både til jul og bursdag til familie og venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og eksen gjorde det med en gang vi ble samboere

Har fått det for meg at det er det de fleste gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble sammen da vi var 16/17 år og har alltid skrevet begge navnene på kortet. Vi kjøper bare en gave (kan jo selvfølgelig være flere ting i samme gave) som er fra oss begge i stedet for å kjøpe to. Men det var da for enkelthetens skyld. Og vi var jo sammen, så man må jo ikke være samboere for å gi gaver ilag? Syns det er greit så lenge det føles greit.

Men noen gaver har jeg gitt uten å skrive begges navn, men da er det til bestevenninnen min som vi har avtalt at vi ikke kjøper til partnerene, og derfor ikke gi fra partnerene. (vi har jo hatt det slik siden vi var 7 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gitt fellesgaver til familie fra starten omtrent, men jeg har liten familie(2), og han stor(15) så vi betaler til egen familie men setter begges navn på lappen. Noen venner gir vi felles til, men mine tre venninner som får gave får bare fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymTS

Takker for svar :) Vi har tenkt å skrive begge navnene i år, men hadde lyst å høre hvordan andre gjør det.

Vi begge kjenner hverandres venner, men både hun og jeg har venner som opprinnelig var kun den ene sine, så vi har ansvaret for å kjøpe til våre men skriver begge navnene på lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjæreste, men jeg er venninne ;)

Så, jeg vil ikke ha gaver der det står begges navn på. Jeg gir julegaver kun til venninnene mine, ikke til partneren deres (evt litt hjemmelaget julegodteri til en siden han elsker det). Så om jeg hadde fått en gave der det står fra begge fra så vil jeg føle at jeg må gi til begge, og da evt finne en fellesgave. Det er jeg ikke innterisert i å gjøre.

Jeg er venner med partnerene til venninnene mine, og gir de bursdagsgaver om jeg er med å feirer bursdagene deres, men det får være nokk altså.

Men det er bare min betrakning ang gaver til venner

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han skriver fra begge på gaver til sin familie.

Selv skriver jeg bare fra meg selv til min familie, føler det blir feil/rart å skrive fra begge jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skriver fra begge, men her er det også tradisjon fra før vi ble samboere, at han kjøper en liten morsom ting til mine foreldre alene!:) Som da han f.eks kjøpte 2 kg av favorittsjokoladen til min mor på taxfreen!:ler:

Har gjort det til familie fra første året. Til venner etter at det var etablert en vennskapsrelasjon mellom vennen og partneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det fra første året vi var sammen. Han kjøper til sin familie og skriver begges navn på kortet og omvendt. Men samtidig gir jeg noen personlige gaver fra bare meg til mamma,pappa og søstrene mine.

Til venninner er det bare fra meg til dem. De er jo mine venninner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Til familien gjorde vi det sånn fra vi flyttet sammen. Jeg kjøper kun gave til bestevenninnen min, og det er bare fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...