Gå til innhold

smoothie eller middag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste laget meg smoothie til frokost og kvelds. Prøver å gå litt ned i vekt. Trives godt med disse smoothierutinene,

MEN - bør jeg slutte? Selv om det er fruktsukker, er det fortsatt usunt? Vet at smoothie selvfølgelig er å foretrekke foran en 200g sjokolade, det jeg egentlig lurer på er om jeg lurer meg selv litt her. Hvor mye sunnere er det egentlig? Har et ganske normalt kosthold fra før av, med aktivitet er det dårlig med. Skal bli flinkere på det. Har også en lei tendens til å lage alt for mye middag, og spise for to - først en porsjon til middag, så resten til kvelds. Ender opp med å bli alt for mett.

Det jeg har oppi én dose smoothie er (kvelds og neste dags frokost): ca 150g blåbær, 150 g jordbær, 200 g bringebær, et par skjeer joghurt, og et par-tre desiliter eplejuice. Smoothie eller middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke bytte ut eplejuicen da? Det vil hjelpe en del. Ellers synes jeg porsjonen hørtes ganske stor ut, selv om dette er delt på to måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det store porsjoner? Det fyller to isteglass.

Hva kan jeg bytte ut eplejuicen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varpunen

hva med å ha litt havregryn i smoothien? Da blir den mer mettende og du trenger ikke drikke like mye for å føle deg "mett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager smoothie med bær, banan, soyamelk, yoghurt naturell, havregryn, frø og valnøtter. Syns det metter bra og er sunt. Det er jo forsåvidt en del kalorier i smoothie også, men heller det enn 2 middager hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takler ikke banansmaken i smoothie, men tror havregryn var en god ide! Skal jeg jammen prøve. Har litt lin- og sesamfrø liggende også, skal jeg begynne å slenge oppi litt slike også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

For å få litt mer proteiner i, kan du jo ha oppi litt mager kesam, ev proteinpulver. Min frokostsmoothie består vanligvis av en måleskje proteinpulver, ca 50g vaniljekesam, rundt 50-100g bær og e par desiliter vann. Kjapt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva smaker kesam? Koster og smaker proteinpulver mye?

Synes 100g bær hørtes lite ut til frokost (spiser kl halv åtte og det skal vare til lunsj halv tolv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke andre ting kan jeg putte i smoothien som ikke går ut over smak? Har næringsgjær, kan det brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke andre ting kan jeg putte i smoothien som ikke går ut over smak? Har næringsgjær, kan det brukes?

Næringsgjær vet jeg ikke noe om, men jeg pleier å ha i valnøtter for at smoothien skal mette mer. Har i fersk spinat også. Mange fine næringstoffer i spinat uten at det smaker noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...