Gå til innhold

Støl etter trening


Gjest badeand1

Anbefalte innlegg

Gjest badeand1

har begynt å trene styrke nå, og jeg blir jo støl dagen etter. Er det fordi treninga "virker" eller er det fordi jeg ikke bruker musklene så ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste blir "støle" flere ganger når kg vekter, antall repetisjoner, antall økter, akselerasjon og antallet repetisjoner øker. Du får sikkert vondt både her og der. Kanskje lurt å lytte til de signalene og dempe belastningen en stund, lettere og roligere til smerten forsvinner. Etter ny viten skal ikke "stølhet" strekkes eller masseres, men ha ro. Hvis det ikke går over kan det være noe annet, se opp for skader og snakk med lege eller fysio.

Alltid lurt å "lytte" til smerter.

Pass på at du er "oppvarmet" alltid. Sykkel er fint å varme opp med. Og romaskin. Varme klær, og særlig føttene.

Endret av KaffeLars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid sliten under trening, presser meg selv ganske så langt. Likevel blir jeg svææææært sjeldent støl. Er dette negativt? Jeg tøyer ikke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid sliten under trening, presser meg selv ganske så langt. Likevel blir jeg svææææært sjeldent støl. Er dette negativt? Jeg tøyer ikke ut.

Man blir som regel støl om man gjør uvante øvelser eller øker belastning, som nevnt ovenfor. Om man ikke er blir støl er man nok vant med belastningen man påfører kroppen under trening. Om du bytter ut et par øvelser mot andre på samme muskelgrupper, kan det hende du kjenner at du blir støl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...