Gå til innhold

Mitt tykke hår er blitt tynt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente i slutten av tjueårene som alltid har hatt langt mørkt, tykt, krøllet og sterkt hår.

De siste årene har jeg mistet en del hår, og det kan se ut som det gjelder "underhåret".

-Jeg mister ikke i store flak - det er snakk om at det er blitt uttynnet og flatere oppå hodet, og alt for flatt om jeg har det stramt i strikk.

-Når jeg løfter opp panneluggen, så ser jeg rett gjennom den. Den er uttynnet.

-Og hvis jeg skal ta meg litt under håret på sidene, (mellom panna og ørene), så er der bare tynt hår. Det vises også veldig godt om jeg skulle dele opp håret i to etasjer og sette den øverste etasjen i strikk. Da er det bare tynt pister under! Slik at jenter som før hadde mye tynnere hår enn meg, nå har mye mer underhår enn meg. Dem kan ta luggen til side og klipse den og litt sidehår, på siden av hodet, og enda henger det mye ned. Eller ha sånn fletta pannlugg som ligger på siden. Det kan ikke jeg.

Før hadde jeg også en tykk flette når jeg fletta håret, nå er den tynn.

-Jeg er ofte øm i hodebunnen. Som et gammelt blåmerke kjennes områder ut som.

-Jeg kjenner stikkinger i sidene, ved tinningene, "vikene" og området på siden av hodet, som jeg tenker at kan være hårsekkene.

-Ja, og sist men ikke minst. På sidene hvor det er blitt så tynt, har jeg flere ganger funnet mange GRÅ hårstrå. Dem er noen ganger lange, og noen ganger korte og utstikkende, og når jeg napper dem så spretter dem kjempelett ut. Som om hårsekkene er helt ødelagt og at det ville falt av uansett.

-Det virker som at håret ikke vokser. Og neglene blir heller ikke like lange som før.

Jeg har hørt at dype depresjoner og tankespinn kan være årsaken. Noe jeg har hatt mye av. Jeg spiser normalt, men er begynt på B-vitaminer som skal styrke hår og negler.

Enten er det bare genene mine som er sånn, og da kan jeg jo ikke gjøre noe med det. Eller så kan det være en slags hårsekk-sykdom. Noen som vet noe om slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...