Gå til innhold

Tyngdekraftens makt over rumpa(damer spesielt)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! jeg er en person som trener endel. jeg har opp igjennom alltid vært fornøyd med rumpa mi, den har hatt fin form og flotte greier. Jeg har samtidig observert damer på gymmern som har bikka 30 og som tilsynelatende trener endel og går på harde timer men likevel har slapp hengerumpe. dette har jo som sagt ikke vært noe problem for meg før, men nå som jeg har fylt 27 merker jeg at rumpa har forandra seg. den har liksom falt litt ned, fasongen er ikke like fin lengre synes jeg, litt mer sånn "deigete" selv om den absolutt ikke er ille. jeg går jo endel på spinning, men jeg synes nesten det virker som det er huden som blir slappere og at jeg da har tenkt at man ikke kan unngå rumpas forandring helt selv om man er flink med jogging, sykling og utfall. noen teorier? kan man trene til å få en fast og fin rumpe selv etter 30 f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du kan det :) finnes jo eksempler hvor feks tobarnsmødre har blitt bikinimodell osv.

For å få.en.stram timor må du ha muskler i rumpa. Det er musklene som fyller ut huden og gjør at rumpa ser stram og bra ut.

Spinning og saltimer er bra for utholdenhet, men det er mer kondisjon du trener der.

Klisjé, men du må trene styrke for å bygge opp rumpa :) da med tunge vekter og gjerne lavere enn 12 repetisjoner i hvert sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Jeg elsker rumpa mi, den er stor, formfull og spretten. Meeen, jeg bekymrer meg litt for om den skal begynne å henge med tiden. Nå står den rett ut (så mye at den nesten blir vulgært i stramme klær), og om den begynner å sige er det krise.

Jeg trener mye knebøy! Ganske tunge, sånn at jeg ikke orker mer enn 10 reps. Håper virkelig det hjelper:) Tar også en del utfall.

Jeg vil i likhet med Spøkelse anbefale tung styrketrening fremfor kondisjon (som saltimer gjerne er) når det gjelder å bevare rumpa. Har også sett mange godt trente damer, men med slapp rumpe med lite fyll.

Er bare 23 år, men tiden flyr :fnise: Rumpa har alltid vært min fordel og stolthet, så vil ikke miste den:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrke, stryke og atter styrke! Det er det som skal til for å holde rumpe på plass!

Jeg tipper straks 40, og rumpa er fortsatt der den skal være og fasongen er bra! ;-)

*ikke å stryke den da, blir så vondt og ekkel lukt...*

Endret av Wildy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan man virkelig få rompa lengre om om den allerede har begynt å henge!? det høres jo ut som å trosse tyngdekraften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den henger så er det fordi huden ikke holdes stram av musklene under. Det kan man fikse ved å trene/forbedre musklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er underlig hvis folk virkelig tror at ungdomskroppene kommer til å være med dem resten av livet, bare de trimmer hardt nok. Etter hvert som utfordringene i livet gjennomleves og alderen kommer snikende, dukker også forrandringene opp. Fett som henger, muskler som ikke lengre er der de var før og rynker som endrer "det som en gang var", er uunngåelige. Det finnes ikke en eneste hudkrem, vidunderpille eller treningsform som kan stagge livet slik det er ment å være etter som tiden går.

Se dere om når dere er ute i folkemengder. Se på de som begynner å bli gamle og de som er skikkelig gamle; det er nemlig deres egen fremtid dere tar en sniktitt på der.

Å leve livet hver dag på best mulig måte for den enkelte, er vel egentlig det vi kan bidra med alle sammen. Ta et oppgjør med de umulige "kravene", enten det er dem som kommer utenfra, eller dem vi har funnet på helt av oss selv. Å ta alderdomsbekymringene på alvor lenge før de har inntruffet, er å plage seg selv unødig.

Den dagen alderdommen virkelig setter inn, har vi alle forhåpentlig et helt annet syn både på egen og andres kropp. Da har vi forhåpentlig andre verdier i livet, som ikke går på det ytre lengre. Det er lov å håpe.

...og husk at uansett hvordan det står til med en her eller der: et smil forvandler det dystreste åsyn til et vakkert skue! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kjære vene da Margaret! det er jo ikke det som det er snakk om, var ikke ute etter en stil om alderdommen kun et spm om det er for sent å trene opp rævva i en alder av 27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kjære vene da Margaret! det er jo ikke det som det er snakk om, var ikke ute etter en stil om alderdommen kun et spm om det er for sent å trene opp rævva i en alder av 27

...og da tåler du ikke å få en medforumists generelle betraktninger om saken? Du er på et offentlig forum nå, vettu. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest svarene i tråden.

Men jeg er 33 år, veier litt for mye, og trener for lite og synes rumpa mi er flott jeg da. Og har fortsatt en stor fin sprettrumpe.

Men sefølgelig tror ikke jeg kommer å ha den til jeg blir 90 hvis jeg ikke gjør noe med det. Men det som funker best for å stramme opp er hard styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har vel forventet at bare man trener nok så har man fortsatt sprettrumpe når man er 90? En annen ting er at om man trener og holder seg i aktivitet så blir alderdommen ofte veldig mye bedre. Fra 40-års alderen til rundt 70 mister man vell godt og vel 40 % av muskelmassen. Det å miste nesten halvparten av musklene gjør noe med funksjon i daglig aktivitet. Om det er tungt å gå trapper i en alder av tredve; tenk hvordan det blir med halvparten av musklene..... Da kan faktisk det å gå opp en trapp være umulig å få til. Eller reise seg fra en stol. Og da er faktisk ikke sykehjemmet langt unna..........

De aller fleste eldre er faktisk i god form, bor hjemme og klarer seg bra. Men for meg som jobber på sykehjem så får jeg en daglig påminnelse om hvor utrolig viktig det er å holde kroppen i form. Jeg sier IKKE at eldre på sykehjem har vært latsabber som ikke har vært i aktivitet; bare så det er klinkende klart! Men mye kan til en viss grad forebygges; og trening er et nøkkelord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...