Gå til innhold

Frustrert, nå.

Saeria

Anbefalte innlegg

Jeg har som sikkert mange vet begynt på den lange veien som kalles utdannelse. Nå har det seg slik at jeg skal ha en breddetest på onsdag (minieksamen) i faget Tekst og kultur. Ikke vet noen på gruppa hva som skal til for å stå, og faget i seg selv er så bredt med så enormt mange ord og uttrykk at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal klare å huske alt sammen. :frustrert:

Frustrert. Jeg MÅ jo ta dette faget i forbindelse med det jeg skal gå videre på, nemlig arkeologi. Er så oppgitt. Sitter og prøver å lese meg til det meningsmessige og komposisjonelle ved bildet "Nattverden" og prøver å finne bildets retorikk. Har bare lyst å gråte. :grine:

Jeg liker IKKE kunst! Noen som har noen gode innlærlings eller husketeknikker, eller kanskje bare litt trøst? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ikke noen gamle eksamensoppgaver til faget, da? De gir ofte en god pekepinn på hva man kan vente seg!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for trøsten. Det er kjempesnilt av dere. Desverre er det slik at faget er omorganisert og gamle oppgaver trenger ikke nødvendigvis å være til hjelp. :(

Håper jo at det går bra. Min filosofi er å forvente det verste, men håpe på det beste. Håper veldig på at det kommer en fin oppgave om Platons Gorgias. Der har jeg litt peiling. Arkeologi, ritualer og generell retorikk likeså. Den store skrekken er vel kunst og musikk i forhold til retorikk.

Vi får fire oppgaver, med eller uten deloppgaver. 2 må besvares grundig på 45 min. Besvares mindre eller flere blir det stryk. Den biten av regelverket er grei. :ler:

Igjen tusen takk for alle lykkeønskningene. De hjelper på. Er yngst i familien, men førstemann som tar høyere utdanning. Litt skummelt det. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen.

Tenkte bare at jeg skulle spre det glade budskap om at eksamenen min gikk bedre enn forventet.

:D

Var så utrolig heldig å få spørsmål om striden mellom sofistene og filosofene i antikken Hellas og et spørsmål angående arkeologi. Nå har jeg en virkelig god følelse. :hoppe:

Svaret kommer på fredag... Da kommer jeg nok til å fortelle om det virkelig gikk så bra som jeg tror nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...