Gå til innhold

Lurer på om jeg har ME, ADHD eller noe annet... er så lei av meg selv og føler meg ubrukelig!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er plaget av tingene, som er nevnt under. Vet ikke hva jeg skal gjøre, føler meg fortapt.

1. Konsentrasjon. Da jeg var heldig og var ute i jobb, klarte jeg ikke å holde fokusen på oppgaver for mer enn 5-10 minutter. Når jeg sitter på nettet og ser gjennom artikler, orker jeg ikke å konsentrere meg og leser noen få tilfeldige setninger, øynene mine løper frem og tilbake.

2. Frustrasjon. Noen ting gjør meg fort irritabel og får meg til å "klikke". En gang har jeg kastet en kopp og har laget et svært hull i veggen (plusspoeng til den kraftige koppen og minus til de idiotiske pysevegger av gips, som er så populær i dag). En annen gang har jeg slått til PC-skjermen. Jeg mister rett og slett fatningen for noen sekunder og vraker løs rundt meg.

3. Kommunikasjon. Kommunikasjonsproblemer har jeg hatt fra jeg var en sjenert liten gutt. Jeg har fått mye mer selvtillit i tenårene mine, men å snakke er et problem for meg. Kjæresten min orker snart ikke mer...

Jeg prøver mitt beste og ønsker å være pratsom, men jeg kommer ikke på hva jeg kan si. Det plager meg utrolig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Michelle82

Depresjon?

Typisk symptom ved depresjon er mangel på konsentrasjon, økt frustrasjon i form av sinne og en sliter ofte med det sosiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er plaget av tingene, som er nevnt under. Vet ikke hva jeg skal gjøre, føler meg fortapt.

1. Konsentrasjon. Da jeg var heldig og var ute i jobb, klarte jeg ikke å holde fokusen på oppgaver for mer enn 5-10 minutter. Når jeg sitter på nettet og ser gjennom artikler, orker jeg ikke å konsentrere meg og leser noen få tilfeldige setninger, øynene mine løper frem og tilbake.

Kjenner meg igjen.

2. Frustrasjon. Noen ting gjør meg fort irritabel og får meg til å "klikke". En gang har jeg kastet en kopp og har laget et svært hull i veggen (plusspoeng til den kraftige koppen og minus til de idiotiske pysevegger av gips, som er så populær i dag). En annen gang har jeg slått til PC-skjermen. Jeg mister rett og slett fatningen for noen sekunder og vraker løs rundt meg.

Kjenner meg igjen her også.

3. Kommunikasjon. Kommunikasjonsproblemer har jeg hatt fra jeg var en sjenert liten gutt. Jeg har fått mye mer selvtillit i tenårene mine, men å snakke er et problem for meg. Kjæresten min orker snart ikke mer...

Jeg prøver mitt beste og ønsker å være pratsom, men jeg kommer ikke på hva jeg kan si. Det plager meg utrolig mye.

Dette kjenner jeg ikke helt igjen nå, men jeg hadde endel av det før i tiden.

Som Michelle82 er inne på, dette kan være symptomer på depresjon. Hos oss menn får det ofte andre utslag enn hos damer. Vi blir irriterte og aggressive, de blir mer passive, enkelt forklart.

Men det er også sammenfallende med ADHD. Titt på denne lenken.

Om dette her ødelegger for deg i sammenheng med skole/jobb, eller sosialt, ville jeg tatt en prat med fastlegen om det. Mener han at du kan ha ADHD, kan han videresende deg til en nevropsykologisk undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...