Gå til innhold

Kan jeg lavære å invitere en venninne?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Engel, ikke pålogget

Uff, er litt usikker jeg. Jeg har noen venninner fra barne- og ungdomsskolen som jeg er uskikker på om jeg skal invitere til bryllupet (kaffe+fest). det er 4 stk. 2 stk har jeg endel kontakt med, og jeg har gått på skole med dem i 12 år... en 3. har jeg gått på ungsomsskole og delvis på vgs sammen med, henne har jeg litt mindre kontakt med, men vi ble invitert da hun giftet seg for 2 år siden. Den 4. har jeg nå ingen kontakt med utenom når vi møtes alle 5, noe som skjer ca 2 ganger i året. Ellers skjer kontakten med de andre via mail og telefon.

Tenkte først å la være å invitere noen av dem, men jeg har lyst til å invitere de 2 jeg har mest kontakt med, og burde egentlig invitere den 3.... Men kan jeg da la være å invitere den 4. ? Og om jeg inviterer henne, bør jeg invitere kjæresten også? Jeg har aldri møtt han, men alle de andre er gift eller har samboere som vi begge kjenner, så da blir det vel dumt å invitere henne alene?

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes i alle fall ikke du trenger å be den kjæresten du aldri har møtt, med mindre grunnen til at du ikke har truffet ham er at han har bodd så langt unna alle de fem årene de har vært sammen... Men slik er det vel sikkert ikke, tenker det er ett ganske nytt forhold.

Skal du be noen av dem, så synes jeg at du også du bør be henne du selv var i bryllup til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trønder :)

Vi løste et lignende dilemma ved å ha en vennefest etter bryllupet - dvs vi inviterte våre venner til en egen vennefest ETTER bryllupet istedet for å invitere dem til kaffen i selve bryllupet. Inviterte derfor til en egen fest mandag kveld etter bryllupet med middag og kaffe. Det ble faktisk KJEMPEPOPULÆRT! og vi har fått mange positive tilbakemeldinger! Middagen vi hadde var elggryte (laget av restene fra elgstek som vi hadde i bryllupet) Vi spiste restene av kakene og koste oss masse! Ble faktisk ikke så mye ekstra styr, så dette er noe jeg vil anbefale andre å prøve. Det er faktisk ikke alle som har kjempelyst å komme i et bryllup heller...særlig når det er slik du beskriver: at dere nesten aldri har kontakt. Vi hadde flere av våre venner som regelrett ble lettet over at vi skulle ha en slik vennefest istedet. Mye mer uformellt, og man har faktisk tid til å prate med de vennene man sjeldent treffer :wink:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

man kan jo tenke seg hvordan man følte seg hvis man var med i en gjeng så ble alle de andre i gjengen invitert og ikke en selv....

Innlevelseevne , innlevelseevne

Empati empati......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviterer du to eller tre, ville eg definitivt ikkje halde nr. 4 utanfor...

Når det gjeld kjærasten, hadde me ein 'regel' - dei måtte ha vore saman med kameraten/venninna som var invitert meir enn 1/2 år då me sendte ut invitasjonane... (Dette var vel mest fordi me ikkje synst 'sporadiske' forhold har noko i eit bryllaup å gjere, liksom... Litt vanskeleg å forklare, men...)

Men det var i alle fall berre ein i bryllaupet vårt som me ikkje kjende godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Hei! Ser dere tenker som oss, at det blir alle eller ingen. Grunnen til at jeg ikke har møtt kjæresten til hun siste er at de bare har vært sammen i litt over et år, og jeg ser henne kun 1-2 ganger i året (når vi møtes alle sammen). Etter de ble sammen har vi møttes en gang med kjærester (samboere, mann for oss andre) og da var han ikke med. Tror jeg heller mot å ikke invitere noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ber selv en venninne som jeg har liten kontakt med (mindre enn en gang i året). Men vi er en venninnegjeng på 10 fra barndommen, og selv om det har gllidd ut med denne ene (pga av geografi), kunne jeg aldri ha utelatt en og bedt resten.

Håper du finner ut av det, jeg hadde gått for alle eller ingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...