AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Del Skrevet 26. oktober 2011 Jeg har hatt noe magesmerter og har nå vært hos lege, og legen mistenkte at det kan være klamydia jeg har, og tok prøvene. Nå er det sånn at jeg har samboer, og vi har vært sammen i 5 år, og jeg vet jo ihvertfall at jeg ikke har vært utro. Jeg stoler egentlig 100% på samboeren min, han er ikke den type som er playboy. Men nå er det den klamydia da... Det tar kanskje ei uke før jeg får svar på prøvene, og i mellomtid lurer jeg på.. Kan det være at jeg er så blåøyd? At samboeren min er en player og er utro, mens jeg har aldri hatt den minste mistanke om det? Og har aldri engang tenkt tanken på at det kunne vært mulig? Jeg er ikke av den sjalu-typen jenter.. Han har jo vært på gutteturer til Praha og Amsterdam, men jeg kjenner jo til vennene hans også, og de virker som ordentlige gutter, de òg, og jeg stoler både på ham og de (at de ikke blir dårlig innflytelse på ham)... Og når jeg begynner å tenke om det, kom jeg på at han har hatt utbrudd av kjønnsvorter 2 ganger i løpet av disse 5 årene.. Han beskyldte da meg at det var jeg som smittet ham. Jeg har ingen kjønnsvorter men han mente at jeg kan være en bærer uten symptomer, han virket så sikker på at det var min skyld. Og jeg tenkte at det kan jo sikkert være sant, det han sier. Ei uke med grubling, før jeg får svar altså. Og hvis jeg blir påvist klamydia, hva da, da beskylder han vel bare meg for det? Men det er vel nærmere 6 år siden jeg hadde sex med noen andre enn han ( da med exkjæresten), kan man da hatt klamydia i 6 år uten symptomer, for å så plutselig få symptomer? Så.. noen tanker? Måtte bare lufte det litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Del Skrevet 26. oktober 2011 Det er mye mulig at det er noe annet. Fikk samme beskjed i sommer, men det var en litt rar UVI. Du burde forresten også teste deg for mycoplasma dersom det ikke er gjort. Mycoplasma ligner klamydia, men de fleste leger tester ikke for dette (noe som forresten er alt for dårlig, de har visst at dette er en seksuelt overførbar sykdom siden midt på 2000-tallet). Lykke til! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #3 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hvis det er klamydia bør du iallefall få øynene opp.. Og å anklage deg for kjønnsvorter? Kjønnsvorter tar lang tid før de kommer til syne fysisk, de forårsakes av hpv-virus, og det kan ta opp til et år før du får vorter etter at du har blitt smittet. Hvis han ikke hadde hatt det før han var i forhold med deg og du ikke har vært utro, har han vært utro før. Så utrolig ekkelt! Føler med deg, får håpe det er noe annet. Og nei, du kan ikke gå med klamydia så lenge uten symptomer. Du hadde vært steril by now hvis det var tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #4 Del Skrevet 27. oktober 2011 TS her. Takk for trøsten og ja, jeg håper jo selvfølgelig på det beste utfallet. Men begynte allikevel å gruble og kanskje overanalysere. Var egentlig veldig redd å få svar som "ja, jeg hadde heller absolutt ingen mistanker før jeg fant at mannen var utro" her... Men man vet jo kanskje innerst inne om sånt allikevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 27. oktober 2011 #5 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hvis det er klamydia bør du iallefall få øynene opp.. Og å anklage deg for kjønnsvorter? Kjønnsvorter tar lang tid før de kommer til syne fysisk, de forårsakes av hpv-virus, og det kan ta opp til et år før du får vorter etter at du har blitt smittet. Hvis han ikke hadde hatt det før han var i forhold med deg og du ikke har vært utro, har han vært utro før. Så utrolig ekkelt! Føler med deg, får håpe det er noe annet. Og nei, du kan ikke gå med klamydia så lenge uten symptomer. Du hadde vært steril by now hvis det var tilfelle. Skjerp deg da. Det er godt mulig han har fått kjønnsvorter fordi hun er bærer av hpv-viruset, det må ikke være fordi han har vært utro. Det er veldig vanlig å gå med dette viruset uten at det vises fysisk, og en stor prosentandel gjør dette hele livet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #6 Del Skrevet 27. oktober 2011 Skjerp deg da. Det er godt mulig han har fått kjønnsvorter fordi hun er bærer av hpv-viruset, det må ikke være fordi han har vært utro. Det er veldig vanlig å gå med dette viruset uten at det vises fysisk, og en stor prosentandel gjør dette hele livet. TS her. Ja, det var egentlig det jeg trodde (og fortsatt tror, tror jeg). Ikke at jeg noen gang sjekket meg for det viruset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 27. oktober 2011 #7 Del Skrevet 27. oktober 2011 TS her. Ja, det var egentlig det jeg trodde (og fortsatt tror, tror jeg). Ikke at jeg noen gang sjekket meg for det viruset... Ingen vits i å krisemaksimere ennå i alle fall Vent til du får resultatene, kanskje er det snakk om noe helt annet. Har du hatt symptomene lenge? Det kan, som noen over her skrev, være snakk om en urinveisinfeksjon - det gir ofte like symptomer. Du kan jo prøve å drikke tranebærsaft og se om det bedrer seg, fram til du får svar på prøvene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 27. oktober 2011 #8 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Og nei, du kan ikke gå med klamydia så lenge uten symptomer. Du hadde vært steril by now hvis det var tilfelle. Må bare kommentere dette også. Nei, man blir ikke alltid steril hvis man går med klamydia lenge, det er faktisk veldig uvanlig å bli det - det er et worst case scenario. Sterilitet er noe som stort sett kommer i sammenheng med eggstokk- eller egglederbetennelse, og det merker man at man har. Slutt å komme med skremsespropaganda uten å vite hva du snakker om! Endret 27. oktober 2011 av chikako 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #9 Del Skrevet 27. oktober 2011 Ingen vits i å krisemaksimere ennå i alle fall Vent til du får resultatene, kanskje er det snakk om noe helt annet. Har du hatt symptomene lenge? Det kan, som noen over her skrev, være snakk om en urinveisinfeksjon - det gir ofte like symptomer. Du kan jo prøve å drikke tranebærsaft og se om det bedrer seg, fram til du får svar på prøvene? TS her, ja, jeg har tilbakevendende urinveisinfeksjoner og prøver å huske å ta tranebær-ekstrakt piller jevnlig. Tenkte også at det kunne være UVI, men jeg har ingen smerter når jeg tisser, bare vondt i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 27. oktober 2011 #10 Del Skrevet 27. oktober 2011 TS her, ja, jeg har tilbakevendende urinveisinfeksjoner og prøver å huske å ta tranebær-ekstrakt piller jevnlig. Tenkte også at det kunne være UVI, men jeg har ingen smerter når jeg tisser, bare vondt i magen. Det kan hende det er UVI likevel, jeg har selv testet positivt uten klæe og smerter. Uansett: det er bare å vente og se hva testene sier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 27. oktober 2011 #11 Del Skrevet 27. oktober 2011 Prøv å ikke tenk så mye på det frem til du får svar på prøven. Både jeg og kjæresten min har opplevd å være hos legen og få beskjed om at vi kan ha klamydia, men det har ikke vært tilfelle hos noen av oss når testen har blitt tatt. Men dersom du får påvist klamydia spør legen om hvor lenge du kan gå med det uten å få symptomer, og test deg samtidig for kjønnsvorter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #12 Del Skrevet 27. oktober 2011 TS her, igjen (så slitsomt med AB, men vil jo ikke at hele forumet skal få vite at jeg kanskje har klamydia ) Takk for alle fine svar! Ja, skal spørre legen. Men det med kjønnsvorter, kan man påvise virus når man ikke har hatt utbrudd? Og er det noe man må gjøre med viruset, når man ikke har vorter? Man blir vel ikke kvitt selve viruset, og da er det ingen vits med medisinering? Og jeg regner jo nesten med at jeg har det viruset sikkert nå, har jeg ikke det? hvis ikke jeg hadde det til å begynne med, ville vel uansett blitt smittet av kjæresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 27. oktober 2011 #13 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hei! Du kan godt ha kjønnsvorterviruset uten å få utbrudd, så det er mulig at han har fått dette av deg, men det er umulig å finne ut, og jeg synes det er dårlig gjort at han beskylder deg! Er usikker på om du kan sjekke om du har viruset. Det er nå uansett for sent å finne ut hvem som har skyld, da begge dere har viruset, men det er bare du som ikek har hatt utbrudd. Ang. klamydia så er det dessverre mulig å ha gått med dette i seks år, for så å få symptomer, ikke kjempe vanlig, men det er mulig. Har du sjekket deg for klamydia før du ble sammen med kjæresten din? Har han sjekket seg for det tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #14 Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg som skrev det andre innlegget her om klamydia. Legene jeg har vært hos i forbindelse med det sier at det er de aller færreste som blir sterile etter å ha hatt det, da skal det ha gått så langt at man får alvorlig betennelse i egglederne av det, gjerne med komplikasjoner i tillegg. Da kan man bli steril, men sjelden hvis man får antibiotika mot "bare" klamydia, og det gjelder også når det har blitt livmorhalsbetennelse av det, som hos meg (grunnen til magesmerter). Så så lenge man tar en kur så blir man frisk igjen, etter hva jeg har skjønt. Heldigvis Unødvendig av den som svarte at hvis man går med det i flere år så blir man garantert steril. Man kan faktisk gå med det i lang tid uten å vite om det, så det trenger IKKE å bety at samboeren din har vært utro! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rayanne Skrevet 27. oktober 2011 #15 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Klamydia er en bakterieinfeksjon, og vil vanligvis gå over etter 1-2 år. Så at du skal ha hatt det i seks er år er så lite sannsynlig at det ville vært et latterlig forsøk på bortforklaring fra hans side, iom at du vet selv at du ikke har gjort noe galt. Ok, det kan teoretisk skje, men det er så mange andre forklaringer som er mer nærliggende. Så vet du det, dersom du tester postitivt, men ikke ta sorgene på forskudd, ta en test, og så forholder du deg til den. Har du foresten ikke testet deg for det før? De legene jeg har vært hos har som regel tatt det sammen med den celleprøven fra livmoren man bør ta hvert 3. år. Sjekk opp det evt, dersom du slår ut, og han prøver seg på noe tull. Endret 27. oktober 2011 av Rayanne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #16 Del Skrevet 27. oktober 2011 De legene jeg har vært hos har som regel tatt det sammen med den celleprøven fra livmoren man bør ta hvert 3. år. Jeg har tatt celleprøven for 2,5 år siden, og legen min nå nevnte at det var rart at infeksjonsprøven ikke ble tatt samtidig. Men det ble visst ikke det, eller det var ihvertfall ikke dokumentert. TS her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå