fuerza Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Min far ønsker seg en god stekepanne til jul. En som ikke "kurver" seg, gjerne tykk bunn. Men ikke en jernpanne. Jeg har lite peiling på slik, noen som har noen å anbefale, ikke så alt for dyr... tenkte max 800.
momo Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg sverger til ikea 365+ stekepanna. Er teflonstekepanne. Og jeg har prøvd så mange dyre stekepanner, og de er bra de og, men ikea sin er minst like bra. Og da den bare koster 199 kr, så er saken ganske klar. 1
Cera Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg sverger til ikea 365+ stekepanna. Er teflonstekepanne. Og jeg har prøvd så mange dyre stekepanner, og de er bra de og, men ikea sin er minst like bra. Og da den bare koster 199 kr, så er saken ganske klar. Ja, jeg også. Den er veldig god, selv etter flere års bruk, her i huset ihvertfall.
Belima Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg var på utkikk etter en panne som TÅLTE VARME og valget falt på Høyang Polaris Matador. Da hadde jeg lest på alle panner jeg fant rundt omkring her jeg bor og denne var den eneste som tålte høy varme. I alle panner utenom jernpanner må en IKKE bruke skarpe gjenstander. Det er kun JERNPANNER som egner seg til å svi av biffer. Ingen andre "moderne" panner tåler så sterk varme. Det at panner kan bli bulkete, kommer av at de blir vasket før de er kalde. Det er absolutt det værste en kan gjøre, å vaske panna før den er kald. Hvis jeg skal steke noe etter hverandre og må ha ren panne til neste steking, heller jeg varmt vann i panna mens den står på plata og lar den koke opp. http://www.hoyangpolaris.no/web/hoyangpolariswww.nsf/no/kok_&_stek_matador
Gjest Lottiplott Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg sverger til ikea 365+ stekepanna. Er teflonstekepanne. Og jeg har prøvd så mange dyre stekepanner, og de er bra de og, men ikea sin er minst like bra. Og da den bare koster 199 kr, så er saken ganske klar. Jeg har også brukt denne leeeenge. Anbefales!
Sweetpea25 Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Vi har stekepanne fra Jamie Oliver, og er veldig fornøyd med den. Kostet vel ca. 1000 kr Edit: Så at det var halvpris på glassmagasinet i går, og der har de den også. Så koster vel sikkert rundt 500,- nå da Endret 28. oktober 2011 av Sweetpea25
Gjest Bartenina Skrevet 28. oktober 2011 #7 Skrevet 28. oktober 2011 ikea 365+ sier jeg også! Gull verdt :-D Og jeg vil skrive under på det med å ikke vaske panna før den er avkjølt. Da går alle panner dukken..
Norbertine Skrevet 28. oktober 2011 #8 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg sier Ikea 365+ jeg også, kjempefornøyd med den. Har personer i slekta som er minst sagt snobbete amatørkokker, som likevel mener at Ikea 365+ er best, og har fått den anbefalt av proffe kokker. Jeg mener også at den var best i test ett eller annet sted for en stund siden. *google*
Serenity_ Skrevet 28. oktober 2011 #9 Skrevet 28. oktober 2011 jeg vasker alltid pannene mine med det samme, i rennende varmt vann. Har ikke hatt noe problemer Liker virkelig ikke å ta det etter matrestene har størknet og sitter godt fast
skrue Skrevet 28. oktober 2011 #10 Skrevet 28. oktober 2011 jeg vasker alltid pannene mine med det samme, i rennende varmt vann. Har ikke hatt noe problemer Enda bedre. Varmt vann i pannen og tilbake på platen. La det koke ett minutt og alt faller av.
charlott Skrevet 28. oktober 2011 #11 Skrevet 28. oktober 2011 Nowo Steel anbefales! Har også 25 års garanti mot vridning av bunnen. Avtagbart skaft er praktisk hvis du skal sette den i ovnen.
CCL Skrevet 29. oktober 2011 #12 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg fikk forklaringen på mitt høye stekepanneforbruk sist jeg kjøpte kvalitetspanne. Teflonpanner tåler ikke å bli satt rett på glovarme plater. Pannen må stå på platen mens platen varmes opp. Etter det så har ikke pannene mine fått ødelagt teflon
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #13 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg fikk forklaringen på mitt høye stekepanneforbruk sist jeg kjøpte kvalitetspanne. Teflonpanner tåler ikke å bli satt rett på glovarme plater. Pannen må stå på platen mens platen varmes opp. Etter det så har ikke pannene mine fått ødelagt teflon Hjelper ikke et spøtt hos meg. Jeg har induksjonkomfyr. Ingen panne eller kjele blir varmet opp uten at den settes på kald plate. Det er jo cluet med induksjon. Her varer en steikepanne 2-3 år. Er mest fornøyd med Ikea sin Favoritt Sautepanne og deretter kommer 365+ panna fra Ikea. Noe mer gidder jeg ikke å betale for noe som bare varer en kort stund.
CCL Skrevet 29. oktober 2011 #14 Skrevet 29. oktober 2011 (endret) 2-3år? Mine varte 2-3måneder før teflonen fikk områder hvor alt hang seg fast. At vi satte dem i oppvaskmaskinen hjalp nok heller ikke. Endret 29. oktober 2011 av CCL
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #15 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg har aldri vasket mine i oppvaskmaskinen. 2-3 mnd hørtes vel kort tid ut. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #16 Skrevet 29. oktober 2011 Hvem varmer opp platen før man setter pannen på den?? 1
CCL Skrevet 29. oktober 2011 #17 Skrevet 29. oktober 2011 Hvem varmer opp platen før man setter pannen på den?? Gammel komfyr. Du skrur på platen, går på do, henter posten eller setter på en klesvask mens den varmer seg opp. Pannen står ved siden av fordi dårlige, varme panner ryker noe helt forferdelig.
Gjest Consensio Skrevet 29. oktober 2011 #18 Skrevet 29. oktober 2011 Vi har stekepanne fra Jamie Oliver, og er veldig fornøyd med den. Kostet vel ca. 1000 kr Edit: Så at det var halvpris på glassmagasinet i går, og der har de den også. Så koster vel sikkert rundt 500,- nå da Samme her. Har hatt mange stekepanner opp gjennom årene, men denne har definitivt vært den beste vi har hatt bortsett fra jernpanna med høye kanter som er veldig god å bruke til viltgryter og slikt. Til alt annet så er det kun J.O.-pannene som gjelder her i heimen.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #19 Skrevet 29. oktober 2011 Nowo Steel anbefales! Har også 25 års garanti mot vridning av bunnen. Avtagbart skaft er praktisk hvis du skal sette den i ovnen. Den har jeg også, og skal ikke kjøpeden igjen. Etter et års tid, setter alt seg fast i panna, kan knapt steke ett egg nå. Nei, nå skal jeg også teste den Ikea panna,gidder ikke betale dyrt for noe som ikke varer allikevel.
annaB Skrevet 29. oktober 2011 #20 Skrevet 29. oktober 2011 Den har jeg også, og skal ikke kjøpeden igjen. Etter et års tid, setter alt seg fast i panna, kan knapt steke ett egg nå. Nei, nå skal jeg også teste den Ikea panna,gidder ikke betale dyrt for noe som ikke varer allikevel. Grunnen til at det setter seg fast i pannen din er antagelig fordi det sitter proteinrester og fettstoffer igjen i panna. Alle belagte panner skal rengjøres med såpe hver gang de har vært i bruk. Videre bør du ikke steke i olivenolje da oliven bare tåler temperaturer opp mot 130 grader.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå