Gå til innhold

Er litt bekymret for helsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er ei dame på 27 år, med en bmi på 29 og dårlige tenner.. :vinke:

Jeg har i det siste begynt å tenke mye på å slanke meg og å få en sunnere livsstil, er nemlig livredd for å få alvorlige sykdommer. Jeg har tre barn også forresten :hjertesmil:

Pluss at tennene mine virkelig har begynt å kollapse, og hver gang en tannbit faller ut, blir jeg nesten panisk og vil kutte ut alt. Men så går det noen dager og jeg har blitt mer vant med hullet i tanna og faller tilbake i gamle vaner.

Hvorfor er det så utrolig vanskelig å kutte ut usunn mat og drikke?

Noen erfaringer?

Her er iallefall noe av det jeg spiser og drikker:

Fint brød, (ikke loff). Men spiser generelt lite brød..

Mye kjøttdeig middager, (vanlig kjøttdeig).

Mye sukkerholdig Cola.

En flaske battery per dag, i hvertfall nesten hver dag.

Drikker lite i løpet av en dag, så får i meg alt for lite vann.

Og et par ganger i uka blir det vel noe popcorn eller ostepop og sjokolade eller noe sånt.. :sprettoy:

Jeg er totalt avhengig, og blir sur og deppa hver gang jeg "bestemmer meg" for å forandre kostholdet. Jeg sluttet å røyke for 7 år siden, og jeg synes det var a piece of cake i forhold til dette! :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste for meg har vært å gjøre det sammen med noen. Problemet mitt har ikke vært måltidene, det har vært snop på kvelden. Derfor har jeg og bestevenninnen min inngått en form for snopeløfte. Vi får spise rundt 500 kcal i snop/chips på lørdagen ellers så er det snopefritt. Spiser vi snop så må vi ta ekstra situps som tilsvarer inntaket vårt.

Foreløbig har dette denne uken ført til en nedgang på 1,7 kg

Skrevet

Det viktigste for meg har vært å gjøre det sammen med noen. Problemet mitt har ikke vært måltidene, det har vært snop på kvelden. Derfor har jeg og bestevenninnen min inngått en form for snopeløfte. Vi får spise rundt 500 kcal i snop/chips på lørdagen ellers så er det snopefritt. Spiser vi snop så må vi ta ekstra situps som tilsvarer inntaket vårt.

Foreløbig har dette denne uken ført til en nedgang på 1,7 kg

Så bra at du kan gjøre det sammen med noen :jepp:

Gjest Raindrops
Skrevet

For tennenes skyld burde du iallefall kutte ut battery og cola så fort som mulig.

Det som er bra med brus og lignende, iallefall etter min erfaring, er at hvis du klarer å holde deg lenge nok uten, så smaker det ikke like godt som det pleide å gjøre.

Men prøv små forandringer først. Jeg tror det er vanskeligere hvis du prøver å endre alt samtidig. Sett deg delmål istedenfor :)

Skrevet

Og hvis det detter ut tannbiter må du komme deg til tannlegen, uansett, for hvis du venter så blir det bare verre og dyrere.

Gjest Solsmil
Skrevet

som de over her sier, kutt ut de sure drikkene. Det er kanskje tennene dine som haster best, for det går det ikke ann å gjøre om igjen.

Når det gjelder resten, burde du gjøre om på kostholdet ditt. Det som har funket for meg, er å gjøre det gradvis - det funker mye bedre enn å den ene dagen skulle spise alt det usunne, for så å måtte snu helt over og bare spise sunt. Det funker ikke.

Skrevet

som de over her sier, kutt ut de sure drikkene. Det er kanskje tennene dine som haster best, for det går det ikke ann å gjøre om igjen.

Når det gjelder resten, burde du gjøre om på kostholdet ditt. Det som har funket for meg, er å gjøre det gradvis - det funker mye bedre enn å den ene dagen skulle spise alt det usunne, for så å måtte snu helt over og bare spise sunt. Det funker ikke.

Tror nok dere har rett ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...