Bana Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Dette er noe jeg alltid har lurt på .. det var en utenlandsk kjekk ung mann som jobbet i en pizza butikk og på julebordet ble en av servitørene han jobbet med veldi interessert plutselig .. og da hun ville ha mer enn dansing med han takket han høflig nei .. men hva fikk han til svar? "HVA! sier du nei til mg?" og etter at hun hadde sagt hvor kjekk han var kom hu me "HVA! DU kaller meg søt (bare)?" også hadde han skaffa henne en taxi og fått henne hjem .. flere slike hendelser har skjedd og ofte hører jeg fra utenlandske gutter at norske jenter ser ned på dem? i den forstand at de tror de er bedre? er det virkelig sånn? ser norske jenter ned på utenlandske gutter? tar dere det for gitt at de allti ska fly etter dere og gå ned på kne?
Cathrine88 Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 La meg gjette - det er ikke svensker det er snakk om? Jeg ser ikke ned på noen uten at de har gitt meg veldig god grunn til det, så svaret blir nei for mitt vedkommende.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Hvordan fikk du til å tolke dette som at hun så ned på ham? 1
waco Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Hva skjedde med han derre rastafaren du møtte på bussen og hvor selveste skjebnegudinnen grep inn da? 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #6 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har vært samboer med en danske. Så nei....jeg ser ikke ned på utenlandske gutter. 1
Cathrine88 Skrevet 25. oktober 2011 #7 Skrevet 25. oktober 2011 kilden min sa d.. nå generaliserer jeg ikke! flott å høre en "ehm..nei!?" sku bare ønske d var et stort NEEIIII fra alle :D Alle som har svart her sier jo nei. 2
Kamikatze Skrevet 25. oktober 2011 #8 Skrevet 25. oktober 2011 Så problemet er ikke at norske jenter ser ned på utlendinger, men at de har for høye tanker om seg selv - og slike særdeles avtennende "jeg kan få bedre nykker". 2
Cathrine88 Skrevet 25. oktober 2011 #9 Skrevet 25. oktober 2011 For meg høres det vel mer ut som om problemet er at mange jenter (i likhet med mange gutter) takler avvisning dårlig, og slenger ut ufine kommentarer når de blir avvist.
Bana Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #10 Skrevet 25. oktober 2011 Alle som har svart her sier jo nei. og det er jo bare flott ! så da kan vi konkludere me at alle som har svart ikke har for høye tanker om seg selv, men hva me de som faktisk har det? det finnes jo i alle nasjonaliteter, jeg vil bare få en begrunnelse så jeg kan forstå hvorfor noen tenker sånn om utenlandske gutter
womenwomen Skrevet 25. oktober 2011 #11 Skrevet 25. oktober 2011 Dette er noe jeg alltid har lurt på .. det var en utenlandsk kjekk ung mann som jobbet i en pizza butikk og på julebordet ble en av servitørene han jobbet med veldi interessert plutselig .. og da hun ville ha mer enn dansing med han takket han høflig nei .. men hva fikk han til svar? "HVA! sier du nei til mg?" og etter at hun hadde sagt hvor kjekk han var kom hu me "HVA! DU kaller meg søt (bare)?" også hadde han skaffa henne en taxi og fått henne hjem .. flere slike hendelser har skjedd og ofte hører jeg fra utenlandske gutter at norske jenter ser ned på dem? i den forstand at de tror de er bedre? er det virkelig sånn? ser norske jenter ned på utenlandske gutter? tar dere det for gitt at de allti ska fly etter dere og gå ned på kne? Jeg ser ikke ned på utenlandske menn som oppfører seg hyggelig i det hele tatt. MEN...jeg tror at dersom jeg rotet med en utenlandsk gutt. ( Ville norske menn sett ned på MEG ) Evt. bli irritert for at jeg roter med en utlending. Jeg er en pen og populær jente, og har mange intereserte norske menn som holder et " øye " med meg hele tiden. Noe jeg er klar over at de gjør . Hadde jeg begynt å rote med en utenlandsk mann. Hadde jeg nok fått dårlig " rykte " på meg blant norske menn tror jeg. Er neppe noe positivt for min status og attraktivitet. Dersom jeg begynner å rote med utenlandske menn, desverre. Mange utenlanskje menn virker veldig hyggelige og kjekke. Men jeg frykter for mitt eget omdæmme og rykte. Det er EN av grunnene til at jeg holder meg unna utenlandske menn og avviser de som prøver å sjekke meg opp høflig. Samt også kulturforskjeller, jeg frykter kan bli et problem.
Bana Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #12 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg ser ikke ned på utenlandske menn som oppfører seg hyggelig i det hele tatt. MEN...jeg tror at dersom jeg rotet med en utenlandsk gutt. ( Ville norske menn sett ned på MEG ) Evt. bli irritert for at jeg roter med en utlending. Jeg er en pen og populær jente, og har mange intereserte norske menn som holder et " øye " med meg hele tiden. Noe jeg er klar over at de gjør . Hadde jeg begynt å rote med en utenlandsk mann. Hadde jeg nok fått dårlig " rykte " på meg blant norske menn tror jeg. Er neppe noe positivt for min status og attraktivitet. Dersom jeg begynner å rote med utenlandske menn, desverre. Mange utenlanskje menn virker veldig hyggelige og kjekke. Men jeg frykter for mitt eget omdæmme og rykte. Det er EN av grunnene til at jeg holder meg unna utenlandske menn og avviser de som prøver å sjekke meg opp høflig. Samt også kulturforskjeller, jeg frykter kan bli et problem. det er jo trist at ditt rykte og omdømme blant annet er begrenset av hva slags gutter du kan være rundt eller ei? men så ser det ut til at du har valgt det selv, dog oppfordrer jeg deg ikke til å takke høflig nei til en DU finner interessant fordi ANDRE ville gitt deg et dårlig rykte, man skal ikke basere hva og hvem man er på hva andre tenker, det blir jo for dumt =/ jg selv er fra et land der nasjonalismen står sterkt, å bli sett med en afrikaner, kineser, nordmann osv. ville nok ikke gi meg et godt rykte, men who else can live my life better than me?
womenwomen Skrevet 26. oktober 2011 #13 Skrevet 26. oktober 2011 det er jo trist at ditt rykte og omdømme blant annet er begrenset av hva slags gutter du kan være rundt eller ei? men så ser det ut til at du har valgt det selv, dog oppfordrer jeg deg ikke til å takke høflig nei til en DU finner interessant fordi ANDRE ville gitt deg et dårlig rykte, man skal ikke basere hva og hvem man er på hva andre tenker, det blir jo for dumt =/ jg selv er fra et land der nasjonalismen står sterkt, å bli sett med en afrikaner, kineser, nordmann osv. ville nok ikke gi meg et godt rykte, men who else can live my life better than me? Jeg har IKKE valgt det selv. Det er bare sån det er. Og noe jeg må være bevisst på selv. En ubetydelig grå mus av en jente, er mer fri og kan gjøre mer som hun vil ,rote med hvem hun vil, uten å tenke på sladder og rykter etterpå. En PEN og attraktiv jente blir alltid holdt øye med av andre MENN SÆRLIG , forde hun skiller seg ut fra mengden og alt hun gjør blir automatisk lagt merke til av andre. Noe jeg vet av smertelige erfaringer. Sån er det og det må jeg ta hensyn til når jeg er ute offentlig blant folk. Jeg vet at det jeg gjør blir mer lagt merke til , og det blir mer sladder av det. Enn hvas min mindre pene veninne gjør.... Sån sett er man mer i et fengsel når man har et utseendet folk aldri glemmer og som blir lagt merke til. Man må være mer forsiktig med hva man gjør . Forde allt man gjør får konsekvenser for din egen verdi, status og gode navn og rykte. Jeg ønsker ikke fæl sladder om meg, negativ oppmerksomhet og negativt rykte. Derfor må jeg beskytte meg selv fra det, ved å avvise mye oppmerksomhet fra andre. Om jeg ønsker å trives i mitt miljø og by.Sån er livet . Noe jeg lærte ganske tidlig.
Djungelvrål Skrevet 26. oktober 2011 #14 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg ser ned på somaliske, pakistanske, irakiske menn. Eller generelt muslimske menn. Fordi noen de har behandlet meg dårlig. Har bla. blitt slått rett i bakken, fordi jeg ble forbannet da han regelrett skviset brystet mitt på et utested. 2
Bana Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #15 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg har IKKE valgt det selv. Det er bare sån det er. Og noe jeg må være bevisst på selv. En ubetydelig grå mus av en jente, er mer fri og kan gjøre mer som hun vil ,rote med hvem hun vil, uten å tenke på sladder og rykter etterpå. En PEN og attraktiv jente blir alltid holdt øye med av andre MENN SÆRLIG , forde hun skiller seg ut fra mengden og alt hun gjør blir automatisk lagt merke til av andre. Noe jeg vet av smertelige erfaringer. Sån er det og det må jeg ta hensyn til når jeg er ute offentlig blant folk. Jeg vet at det jeg gjør blir mer lagt merke til , og det blir mer sladder av det. Enn hvas min mindre pene veninne gjør.... Sån sett er man mer i et fengsel når man har et utseendet folk aldri glemmer og som blir lagt merke til. Man må være mer forsiktig med hva man gjør . Forde allt man gjør får konsekvenser for din egen verdi, status og gode navn og rykte. Jeg ønsker ikke fæl sladder om meg, negativ oppmerksomhet og negativt rykte. Derfor må jeg beskytte meg selv fra det, ved å avvise mye oppmerksomhet fra andre. Om jeg ønsker å trives i mitt miljø og by.Sån er livet . Noe jeg lærte ganske tidlig. jeg forstår deg,men ikke den delen der du sier du ikke har valgt det selv, igjen sier jeg: DU har kontroll over eget liv! Du kan ikke si du ikke har valgt det selv men din skjønnhet har gjort det for dg..sånn er det ikke, men bare husk at du stenger mange dører for andre like "pene og attraktive" jenter der ute, når du selv holder igjen, men det kommer jo av at du liker ting sånn som de er ..byen og miljøet du bor i trenger litt støvsuging
Bana Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #16 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg ser ned på somaliske, pakistanske, irakiske menn. Eller generelt muslimske menn. Fordi noen de har behandlet meg dårlig. Har bla. blitt slått rett i bakken, fordi jeg ble forbannet da han regelrett skviset brystet mitt på et utested. du må nesten sette ordet muslimsk i gåsetegn, for sånne menn pleier vanligvis ikke å følge religionen sin i det hele tatt.. og jeg ser at du har kjørt kammet over flere nasjoner her pga hva en eller to menn har gjort mot deg? come on!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #17 Skrevet 26. oktober 2011 Å herregud hva lager du styr av.. Hvorfor skal man se ned på utenlandske gutter bare fordi de er utenlandske?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #18 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg ser ned på somaliske, pakistanske, irakiske menn. Eller generelt muslimske menn. Fordi noen de har behandlet meg dårlig. Har bla. blitt slått rett i bakken, fordi jeg ble forbannet da han regelrett skviset brystet mitt på et utested. Fordi noen har behandlet deg dårlig? Da ser jeg ned på norske menn fordi noen har behandlet meg dårlig. Har møtt flere kristne voldelige nordmenn, faen ta alle nordmenn. Og alle kristne. Folk er rasshøl uansett nasjonalitet og religion. Landegrenser er et skapt fenomen, og er ingen som helst logisk hindring for hvem man er sammen med. Kan ikke snakke for andre jenter, men jeg ser i hvert fall ikke ned på noen fordi de er fra et annet land. 1
Bana Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #20 Skrevet 26. oktober 2011 Å herregud hva lager du styr av.. Hvorfor skal man se ned på utenlandske gutter bare fordi de er utenlandske? så godhjertet du er da, good for you ^^
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå