MarianneE Skrevet 8. desember 2003 #1 Del Skrevet 8. desember 2003 ..... hvordan gjør jeg det når jeg skal lage armbånd? Skal jo strikke dem, hvor mange masker legger jeg opp? Hvordan får jeg på de perlene? Hvordan får jeg festa låsen? Ja, jeg veit det har vært uttallige tråder om temaet før........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 8. desember 2003 #2 Del Skrevet 8. desember 2003 Her har du en liten oppskrift fra meg: 1) Tre massevis av perler på ståltråden. Tre på ekstra mange for sikkerhets skyld! 2) Legg opp masker på en strikkepinne. Antall masker er bredden på armbåndet. 3) Begynn og strikk i vei. 4) Når du vil ha en perle som "pynt" på armbåndet, henter du den opp fra ståltråden lenger nede. 5) Strikk som vanlig + hent opp perler helt til armbåndet er langt nok. 6) Fell av som vanlig. 7) Fest endene og fest deretter på låser i hver ende. Om du synes armbåndet har for få perler, kan du feste på noen med en ståltråd til slutt. Her finner du en tråd med flere tips: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=55089 Kan fortelle at jeg har lagt opp 8-10 masker, da synes jeg det er bredt nok. Men dette er jo smak og behag... Låsen fester du på med ståltråd til slutt. Da vikler du ståltråden inn i armbåndet, bruker den til å feste på låsen og vikler igjen enden inn i armbåndet. Og her finner du et bilde fra midt i strikkeprosessen: http://www.home.no/tjorvenkg/armband/strikking.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 8. desember 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 8. desember 2003 Tjorven: :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 8. desember 2003 #4 Del Skrevet 8. desember 2003 Tjorven: :kysse: Bare spør du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 8. desember 2003 #5 Del Skrevet 8. desember 2003 Det ser jo SÅ morsomt ut! :D jordbær vil også prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 8. desember 2003 #6 Del Skrevet 8. desember 2003 Det ser jo SÅ morsomt ut! :D jordbær vil også prøve! Det er bare å sette i gang det! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 8. desember 2003 #7 Del Skrevet 8. desember 2003 Det ER kjempegøy!! Jeg skal prøve å legge ut bilde av ett av mine heklede i albumet, men det kan ta litt tid før det "godkjennes". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 8. desember 2003 #8 Del Skrevet 8. desember 2003 Det er bare å sette i gang det! :D Ut og kjøpe sånne.. strikkepinner først :oops: jordbær holdt foresten på å gå amokk på webshop.. IKKE legg ut slike linker :oops: Tror jeg skal kjøpe dem på panduro i første omgang... BLir morsomt å sette strikkekunskaper på testing.. Har ikke strikket siden ungdomsskolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. desember 2003 #9 Del Skrevet 8. desember 2003 . Kan fortelle at jeg har lagt opp 8-10 masker, da synes jeg det er bredt nok. Men dette er jo smak og behag... Låsen fester du på med ståltråd til slutt. Da vikler du ståltråden inn i armbåndet, bruker den til å feste på låsen og vikler igjen enden inn i armbåndet. Og her finner du et bilde fra midt i strikkeprosessen:http://www.home.no/tjorvenkg/armband/strikking.jpg Jeg strikket mine på pinner nr 6 og da syns jeg det var nok med 6 masker (ble ca 4 cm bredt). Som Tjorven sier, smak og behag. Til lås har jeg i ene enden på hver side festet, en dobbel tråd som jeg har vridd. for å feste på armen trer jeg den innimellom og bretter dobbelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 8. desember 2003 #10 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg strikket mine på pinner nr 6 og da syns jeg det var nok med 6 masker (ble ca 4 cm bredt). Som Tjorven sier, smak og behag. Også kommer det helt an på hvem som skal ha det også (alder, stil o.s.v.) Her er forøvrig bilder av mine armbånd: http://www.home.no/tjorvenkg/armband/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2003 #11 Del Skrevet 8. desember 2003 Her kan du se mitt nå, men det er et dårlig bilde, tatt på mobilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 8. desember 2003 #12 Del Skrevet 8. desember 2003 Ooops, det var meg over. Jeg datt visst ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 8. desember 2003 #13 Del Skrevet 8. desember 2003 Hvor får du tak i låser hen LD? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 9. desember 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 9. desember 2003 Vel, så begynte jeg på dette igår. Trædde perler til den store gullmedalje mens mamma stekte krumkaker. Følte meg veldig klønete med dette, men det går seg vel til etterhvert? Litt dumt var det at kløna meg klarte og løsne trådsnella med ståltråd i begge ender slik at den løsna og floka seg litt. Det er ikke lett og få opp floker med garn, værre med ståltråd, ja!!! Men, etter mye banning, fomling og pusting fikk jeg strikket 4 omganger, og det blir ikke så værst...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 9. desember 2003 #15 Del Skrevet 9. desember 2003 Hvor får du tak i låser hen LD? Låser kan du bestille [url=http://www.glassperler.no/katalog_9/perlekisten_9.htm]herifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 9. desember 2003 #16 Del Skrevet 9. desember 2003 Følte meg veldig klønete med dette' date=' men det går seg vel til etterhvert?[/quote'] Dette kommer seg etterhvert! Mitt første forsøk ble litt snålt, men man finner en teknikk etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2003 #17 Del Skrevet 9. desember 2003 JEg også tenkte jeg skulle forsøke dette! Men strikker dere på langs eller på tvers? Tenker på om dere legger opp masker til bredden eller lengden? Får jeg kjøpt det jeg trenger i den hobbybutikken på Karl Johan? Hvor tykk tråd etc trenger jeg? Takk og takk! Klem fra gjest som gleder seg til jobben er slutt i dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 9. desember 2003 #18 Del Skrevet 9. desember 2003 Men strikker dere på langs eller på tvers? Tenker på om dere legger opp masker til bredden eller lengden? Jeg legger opp masker til bredden på armbåndet, og strikker det så langt som jeg vil ha det. Får jeg kjøpt det jeg trenger i den hobbybutikken på Karl Johan? Hvor tykk tråd etc trenger jeg? Striestuen på Karl Johan er en Panduro-butikk og der finner du det meste. De har iallfall fine ståltråd-sneller i alle tykkelser + farger, og jeg tror jeg har kjøpt ståltråd til ca 0,4mm. Kjøp den iallfall så tynn som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 9. desember 2003 #19 Del Skrevet 9. desember 2003 Men strikker dere på langs eller på tvers? Tenker på om dere legger opp masker til bredden eller lengden? Jeg også legger opp masker til bredden, og hekler så lengden på armbåndet (hvor langt det skal være rundt håndleddet). Får jeg kjøpt det jeg trenger i den hobbybutikken på Karl Johan? Hvor tykk tråd etc trenger jeg? Du får kjøpt det du trenger der, ja. Synes ikke utvalget er helt på topp, men som "nybegynner" er det greit. Jeg bruker 0,5/0,4 mm. Jo tykkere tråd, jo hardere er det å strikke/hekle, så det kan være greit å starte med så tynn tråd som mulig. Klem fra gjest som gleder seg til jobben er slutt i dag!! He he... det er slik det begynner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 9. desember 2003 #20 Del Skrevet 9. desember 2003 Takk for linken LD! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå