Gå til innhold

dere som bor utenlands

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som bor i utlandet, hva savner dere av norsk godis?

En venninne er på utvelskling dette halvåret, og jeg vil sende henne en liten pakke med norske godbiter. Ikke noe stort, da det sikkert koster litt med frakt.

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ostepop og panda-lakris. Kanskje ikke så typisk norsk, men det fikk jeg ikke tak i der. Sjokoladen derfra savner jeg heller nå som jeg er tilbake i Norge. :sukk:

Skrevet

- Smågodt (de selger ikke løsvekt godis her jeg bor)

- Kvikklunsj med havsalt

- Iskaffe fra tine (kanskje vanskelig å sende)

- Dunder frukt drops

- Smil sjokoladen, mandelstang og snickers

Og utenom godis savner jeg vaffler, makrell i tomat, boller, tacokrydder på pose, smash, baconsnacks og sikkert mye mye mer som jeg ikke kommer på akkurat nå...

Skrevet (endret)

Jeg savner sjokolade (melkesjokolade fra freia og stratos) og sørlandchips.

Egentlig savner jeg alt, fordi jeg bor i England og her smaker alt crap. Jeg var nettopp hjemme en tur og da hamstret jeg masse Toro supper og pastaretter fordi det er tørrvare. :fnise:

Jeg føler helt seriøst, at i Norge er alt bedre enn i England, men det kan være fordi jeg er så vandt til norske ting. Men jeg har en liten følelse av at det er sant. :sjenert:

Edit: Jeg elsker også små godt! I LOVE IT! I England har de små godt, men de er ikke så veldig spess.

Endret av Chiyo
Skrevet

Jeg bor i Frankrike, og savner norsk melkesjokolade og kvikklunsj, både med og uten havsalt. Ellers klarer jeg meg veldig bra med franske varer.

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

går ann å spørre hva hun savner der nede

Endret av Nuppdupp
Skrevet

Egentlig savner jeg alt, fordi jeg bor i England og her smaker alt crap.

Nei.

Skrevet

Jeg føler helt seriøst, at i Norge er alt bedre enn i England, men det kan være fordi jeg er så vandt til norske ting. Men jeg har en liten følelse av at det er sant. :sjenert:

Helt enig!! Engelsk mat er kjipt!

Skrevet (endret)

Hva er det dere gjør for noe rart med maten deres? Jeg bor i England, handler på Sainsbury's, lager mat, og den blir kjempegod.

Endret av Glynis
Skrevet

Ikke sant! Og jeg snakker ikke bare om godis her. Vanlig mat er ikke noe særlig godt. Jeg føler at det er av dårligere kvalitet. Jeg mener ikke være snobbete, men smaken er ikke slike god som hjemme.

Noe annet jeg reagerer på er at i butikken handler alt om hva som er billig. I Norge liker vi at ting er billig også, men vi bryr oss ikke så veldig mye om det. Billige ting er ikke alltid så veldig godt.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg vil ikke spørre henne hva hun savner, for vil at det skal være en overraskelse :)

Gjest Nuppdupp
Skrevet

vet hun at du skal sende noe som helst? hva er vitsen med å sende noe hun ikke kommer til å spise uansett. du får spørre deg fram til hva hun liker eller la være

Skrevet

vet hun at du skal sende noe som helst? hva er vitsen med å sende noe hun ikke kommer til å spise uansett. du får spørre deg fram til hva hun liker eller la være

Hold nå munn. Alle synes det er koselig å få pakke i utlandet. Jeg spiser nesten ingenting godis, men da moren min sendte meg en pakke med blant annet seigmenn ble jeg overlykkelig, enda jeg ikke har spist seigmenn siden barnebursdagkakene i 1995.

• Liker 5
Skrevet

Hold nå munn. Alle synes det er koselig å få pakke i utlandet. Jeg spiser nesten ingenting godis, men da moren min sendte meg en pakke med blant annet seigmenn ble jeg overlykkelig, enda jeg ikke har spist seigmenn siden barnebursdagkakene i 1995.

Jeg må si meg litt uenig. Pappa sendte meg sjokolade, og det ble jeg glad for, men den ene var en Troika sjokolade. Usj! :spy:

Ikke alt faller i smak. Bare fordi noen sender deg en pakke, betyr ikke at du må bli glad for alt.

Skrevet

Jeg bor i England og lager masse god mat! Utvalget er ca 200 ganger større enn i Norge og en får kjøpt matprodukter på vanlige butikker som bare superdyre gourmet butikker fører i Norge.

Men, uansett. Det jeg savner fra Norge:

-Kaviar

-Ostepops

-Toro tomatsuppe med urter.

Skrevet

Kom på en ting til, sørlandschips!

Skrevet

SMØRBUKK!!

• Liker 2
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

melkesjokoladeeeeeeee

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ;D

Endret av Nuppdupp
Skrevet

Vi kan vel alle være enig om at god gammeldags norsk melkesjokolade får man ikke i de fleste land og det tror jeg er noe de fleste savner.

Jeg har vært litt her og der og kan si så pass at de fleste sjokolader man får i andre land ikke kan måle seg med norsk sjokolade. Sjokolade i England og i USA er ekkle. Jeg kjøper som regel Twix når jeg kjøper sjokolade fordi det er omtrent den eneste jeg liker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...