Gå til innhold

Date menn med barn..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei ikke det men at fyren jeg deita var umoden og uansvarlig og overlot alt ansvaret for ungen til mora si altså bestemora til ungen så han kunne dra ut å feste omtrent hver helg. Ikke hadde hen jobb heller. Men om jeg skulle deita en mann igjen med barn så forventer jeg at det ikke skal bli pes med mora til ungen for det gavner ikke ungen heller. For man vil jo bare være snill med ungen og da er det ikke lett når mora blir sjalu fordi ungen liker deg og helst vil at ungen skal hate deg.. skjønner du hva jeg mener?

Her var det en del andre utfordringer også enn en sjalu eks. Det å ikke ta ansvar for egne barn og eget liv synes jeg er større turn-off enn en vanskelig x. En person som ikke jobber eller tar utdannelse er helt uaktuelt i mine øyne.

Tror du har vært uheldig med både typen og moren til barnet hans her. ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest D_flatmajor
Skrevet

Jeg skal ikke svartmale dette heller,altså. For jeg vet jo om forhold der den ene parten har barn som funker supert. Men barn tilfører jo en helt annen "dimensjon" til et evnt. forhold. Jeg tror det er mye overdrivelse ute og går når det gjelder biomødre (og stemødre) også. Jeg nekter å tro at Norges land er fullt av onde kvinner som bruker barn som våpen mot mennene de var/ er i forhold med. Men de finnes nok. :)

Skrevet

Hei hei!!

Jeg er 31 år, og har de siste 4,5 årene vært sammen med en mann som har et barn fra tidligere. :-D

Vi nettdatet, og min samboer introduserte seg selv med å si "... er 5 år og det viktigste i mitt liv".. Så jeg "visste" hva jeg gikk inn til. Selvfølgelig gjør man jo aldri det, men jeg synes det fortalte om min samboers personlighet og prioriteringer når man melder klart ut hvordan ståa er. Så er det opp til damen om hun er klar til utfordringen og bonusen som "følger med" deg!

Så meld ut fra start! Det er kun positivt!

Jeg er en stolt bonusmor til .. på i dag 10 år!

Hilsen meg

:-)

Hei, så flott da. Bra for dere :)

Artig vri han traff relativt godt med skjønner jeg. ;)

Den fremgangsmetoden der kan nok fungere i noen settinger, som for eksempel nettdating. Et sted der man kan screene hardt i starten på for eksempel dette med barn uten at man vil miste motet ved å bli avvist eller få færre meldinger, enn det man kanskje vil face to face.

Dette ville antagelig ikke fungert like bra i for eksempel en bar/pub-setting der man gjerne ikke åpner like mange og kun har noen få muligheter i løpet av en kveld. Da tror jeg i hvert fall man vil gjøre det ekstra vanskelig for seg selv da mange aldri vil gi deg en mulighet til å vise noe før de avviser deg kun på bakgrunn av åpningsreplikken. :)

Dog enig i at dette med barn bør på bordet ganske tidlig. Forhåpentligvis finner man et naturlig tidspunkt å ta det opp. :)

Skrevet

Jeg skal ikke svartmale dette heller,altså. For jeg vet jo om forhold der den ene parten har barn som funker supert. Men barn tilfører jo en helt annen "dimensjon" til et evnt. forhold. Jeg tror det er mye overdrivelse ute og går når det gjelder biomødre (og stemødre) også. Jeg nekter å tro at Norges land er fullt av onde kvinner som bruker barn som våpen mot mennene de var/ er i forhold med. Men de finnes nok. :)

De finnes nok ja, men vi får håpe de er i mindretall. ;)

Om du ikke har barn selv så kan jeg underskrive på at barn bringer en ny dimensjon til livet på godt og vondt (mest godt heldgivis). :) Uansett, liker man dama/typen synes jeg man skal gi det en sjanse. I hvert fall ikke avvise det på bakgrunn av at folk man kjenner har hatt dårlige erfaringer/vært uheldige.

Om man oppriktig mener at den man skal dele livet med er den man også skal stifte egen familie med og at barn fra tidligere forhold er helt uaktuelt, så respekterer jeg det også. Men jeg tror nok mange kan få problemer med akkurat dette hvis de møter den rette personen. :) Uansett hvor prinsippfast man måtte være i utgangspunktet. ;)

Skrevet

Er man smart så finner man ut av forholdet til ex(er) på forhånd. En ubehagelig ex kan fort bli et mareritt.

Ellers mener jeg at folk med barn passer best i sammen. Vanskeligere for den som ikke har barn.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Er man smart så finner man ut av forholdet til ex(er) på forhånd. En ubehagelig ex kan fort bli et mareritt.

Ellers mener jeg at folk med barn passer best i sammen. Vanskeligere for den som ikke har barn.

Vanskelig å finne ut av det på forhånd i og med at man ikke kan vite hvordan biomor reagerer når hun ser at barnet knytter bånd til en annen kvinne og hun er redd for å miste ungen sin..

Gjest Elissima
Skrevet

Menn med barn er fullstendig no-no for meg. Det følger gjerne med en bitter-eks og mye klaging fra mannen om dårlig råd. pga. bidrag mm.

Samme her. Uaktuelt å date menn med barn. For mye styr.

Skrevet

Interessant tråd. Jeg er en av disse mennene med barn, så jeg slenger meg på med noen spørsmål:

Hva er det største hinderet - barnas mamma og forholdet til henne, eller ønsket om å bygge en kjernefamilie opp fra grunnen av, skepsis til å måtte være omsorgsperson for en annens barn eller noe helt annet?

Selv har jeg et avklart og godt forhold med barnas mamma. Vi har en god og vennskapelig tone oss i mellom, og er begge to hjelpsomme i forhold til å få en travel hverdag til å gå rundt med barna. Vi er begge fornuftige mennesker, som vet at nye partnere på hver side også må behandles med respekt.

Jeg håper et slikt utgangspunkt gjør at terskelen for å involvere seg for dere jenter er lavere?

Selv ville jeg tro det kanskje stikker dypere å ønske å starte familien sammen, og å oppleve alt for første gang sammen?

P.S. Det skal nevnes at jeg selv er langt fra i en posisjon hvor det blir aktuelt å prøve ut dette i praksis. Jeg er fortsatt et mentalt og følelsesmessig vrak etter bruddet, så barna hadde kommet langt ned på listen over faktorer som reduserte sannsynligheten for et godt forhold.

Skrevet

Vanskelig å finne ut av det på forhånd i og med at man ikke kan vite hvordan biomor reagerer når hun ser at barnet knytter bånd til en annen kvinne og hun er redd for å miste ungen sin..

Ja, det er mye som kan være vanskelig å finne ut på forhånd.

Og et annet problem som er minst like stort, er det faktum at det er veldig vanskelig å snu når man først finner det ut på et sent tidspunkt.

Derfor bør man heller bestemme seg for dette på forhånd - altså om man ønsker å ta alle riskene forbundet med tidligere barn og ex(er) etc.

Skrevet

Interessant tråd. Jeg er en av disse mennene med barn, så jeg slenger meg på med noen spørsmål:

Hva er det største hinderet - barnas mamma og forholdet til henne, eller ønsket om å bygge en kjernefamilie opp fra grunnen av, skepsis til å måtte være omsorgsperson for en annens barn eller noe helt annet?

Selv har jeg et avklart og godt forhold med barnas mamma. Vi har en god og vennskapelig tone oss i mellom, og er begge to hjelpsomme i forhold til å få en travel hverdag til å gå rundt med barna. Vi er begge fornuftige mennesker, som vet at nye partnere på hver side også må behandles med respekt.

Jeg håper et slikt utgangspunkt gjør at terskelen for å involvere seg for dere jenter er lavere?

Selv ville jeg tro det kanskje stikker dypere å ønske å starte familien sammen, og å oppleve alt for første gang sammen?

P.S. Det skal nevnes at jeg selv er langt fra i en posisjon hvor det blir aktuelt å prøve ut dette i praksis. Jeg er fortsatt et mentalt og følelsesmessig vrak etter bruddet, så barna hadde kommet langt ned på listen over faktorer som reduserte sannsynligheten for et godt forhold.

Mange fine spørsmål her, langbein. Skal bli interessant å se hva folk svarer på dette.

Trist å høre at du har det vanskelig. Håper det blir bedre for deg med tiden. :)

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Ja, det er mye som kan være vanskelig å finne ut på forhånd.

Og et annet problem som er minst like stort, er det faktum at det er veldig vanskelig å snu når man først finner det ut på et sent tidspunkt.

Derfor bør man heller bestemme seg for dette på forhånd - altså om man ønsker å ta alle riskene forbundet med tidligere barn og ex(er) etc.

ja det er sikkert lurt. DÆVEN. jeg er enig med deg???!!! Dette må feires :gjeiper:

Skrevet

Det er ikke uaktuelt for meg å date en mann med barn. Bare datet en mann med barn før. Han hadde to barn med 2 forskjellige damer. Jeg fikk høre om både barn og eks-damene fra første date av. Husker jeg ble litt overrasket. Fordi han hadde ikke noe godt å fortelle om eksene sine. Forsåvidt greit men kanskje ikke det man tar opp på første date. Vi fant tonen allikevel og det ble et par dater. Men ble aldri noe mer.

Så jeg ser fortsatt ikke bortifra at jeg kan date noen med barn. Men han må gjerne ville ha barn med meg og, en dag. Siden jeg vil ha barn selv og.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Det er ikke uaktuelt for meg å date en mann med barn. Bare datet en mann med barn før. Han hadde to barn med 2 forskjellige damer. Jeg fikk høre om både barn og eks-damene fra første date av. Husker jeg ble litt overrasket. Fordi han hadde ikke noe godt å fortelle om eksene sine. Forsåvidt greit men kanskje ikke det man tar opp på første date. Vi fant tonen allikevel og det ble et par dater. Men ble aldri noe mer.

Så jeg ser fortsatt ikke bortifra at jeg kan date noen med barn. Men han må gjerne ville ha barn med meg og, en dag. Siden jeg vil ha barn selv og.

Jeg hadde blitt skeptisk til en mann som hadde flere barn med forskjellige og snakket stygt om begge mødrene etterpå...

Skrevet

Jeg hadde blitt skeptisk til en mann som hadde flere barn med forskjellige og snakket stygt om begge mødrene etterpå...

Tro meg, det ble jeg og. Men jeg sa ifra til han at han burde kanskje la være å snakke stygt om dem hvis han ville ha en sjanse med meg.

Skrevet

ja det er sikkert lurt. DÆVEN. jeg er enig med deg???!!! Dette må feires :gjeiper:

hehe Merkelig at ikke alle er enig med meg hele tiden syns jeg da ;):smoke:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Tro meg, det ble jeg og. Men jeg sa ifra til han at han burde kanskje la være å snakke stygt om dem hvis han ville ha en sjanse med meg.

jeg hadde blitt skeptisk om han hadde flere barn med forskjellige uansett jeg da.

Skrevet

Jeg er kvinne, voksen, har ikke barn, har ikke noe ønske om barn, noe jeg erklærte allerede som tenåring, og synes at barn er ulempe om jeg treffer en mann som har det.

Allikevel har jeg vært i forhold med mann som hadde tenåringssønn, og akkurat den sønnen var vel ca det eneste vi var uenige om.

Jeg er ikke sjalu eller noe slikt, men jeg fikk helt spader av hvor forferdelig han skjemte sønnen bort og prøvde å kjøpe seg bedre samvittighet. Lett for meg å se, vanskelig for ham å se.

I begynnelsen holdt jeg meg borte når det var pappahelg, og synes egentlig det var greiere enn campingferie med sønn+kompis der jeg store deler av tiden satt og putret og freste fordi far lot sin sønn drikke øl, og hele tiden skulle la sønnen få gjøre/få det han ønsket, fordi moren hans var en streng kjeftesmelle.

Jeg har NULL problemer med at en mann snakker drit om barnemoren, det er så mange merkelige kvinnemennesker der ute som kun er ute etter en velstående spermdonor som man kan kreve fete bidrag fra.

Om jeg treffer en mann ett eller annet sted og blir sittende og prate med ham, pleier jeg spørre om han har barn, dersom han ikke selv nevner det.

Skrevet

Barn tror jeg er noe av den største turn-offen som finnes... :sno:

• Liker 3
Skrevet

For meg ville dette vært helt essensielt dersom jeg skulle involvere meg med en med barn. Jeg hadde ikke orket å involvere meg med en der det var bitre følelser i bildet. En ting er sjalu ekser, men for meg hadde det nesten vært verre om mannen snakket nedlatende om barnemoren. Jeg får vel generelt piggene litt ut om en mann snakker surt om en eks ... det høres bare ... dårlig ut.

For meg er det ikke uaktuelt med en mann med barn, men jeg synes det er et minus. Ikke fordi jeg ikke liker barn - jeg liker faktisk barn kjempegodt - men det er så mange praktiske problemstillinger ifht et slikt opplegg. Men ikke uaktuelt (om han ville ha flere barn i fremtiden). Og fordelene for meg som har barn selv er jo større forståelse for hva det innebærer å ha et barn. (og jada, jeg innser min egne reduserte markedsverdi selv pga det ;))

Skrevet

Barn tror jeg er noe av den største turn-offen som finnes... :sno:

Jeg er så enig! Hadde aldri giddet å bli sammen med en med en mann + barn + eks + barnebidrag

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...