Gå til innhold

Date menn med barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ser det er opptil flere "date damer med barn" tråder, men finner ingen om menn med barn. Hvordan stiller damene her seg til dette? Erfaringer?

Ja, jeg er da selv en mann med barn fra tidligere forhold, så jeg lurer på hva single jenter tenker om dette. Når burde jeg nevne barna osv. :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg driver å dater en med barn, eller vi har bare vært på en date da, men jeg liker barn så for min del har det ingenting å si :))

Skrevet

Menn med barn er fullstendig no-no for meg. Det følger gjerne med en bitter-eks og mye klaging fra mannen om dårlig råd. pga. bidrag mm.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan jo nevne at "ekspertene" mener man bør vente 6-12 måneder med å introdusere nye partnere for barna. For å skåne barna mest mulig mot mennesker som potensielt bare går inn og ut av livene dems.

Allikevel vil man jo selvsagt fortelle de man dater om at man har barn fra før, men hvor lenge bør man vente?

At det kan være en "bitter eks" vil jo gjelde for de uten barn også. For oss som har barn vil man jo aldri kunne kutte ut mamman eller pappan til barna sine, men av den grunn kanskje vi også gjør mer for å ha et godt forhold eksen?

Når det gjelder penger så ser ikke jeg personlig på det som noe stort problem. Kjenner flere single gutter og jenter som har langt dårligere råd enn det jeg har. Til tross for at de ikke har barn selv.

Skrevet

Hei!

Ser det er opptil flere "date damer med barn" tråder, men finner ingen om menn med barn. Hvordan stiller damene her seg til dette? Erfaringer?

Ja, jeg er da selv en mann med barn fra tidligere forhold, så jeg lurer på hva single jenter tenker om dette. Når burde jeg nevne barna osv. :goodbye:

Du bør nevne med engang at du har barn, men ikke introdusere barna før du ser at det blir noe mer. Du bør forklare hvilket forhold du har til eksen.

Jeg har et par erfaringer med menn med barn, de var ikke ferdige med exen, eller kommet over skilsmissen, og det var mye syting rundt dette hele tiden. De fikk gå videre alene.

• Liker 3
Skrevet

Uaktuelt. For det første er jeg bare 23 år, for det andre liker jeg ikke barn, for det tredje vil jeg være hovedpersonen og bli prioitert og for det fjerde er det minus i boka å måtte ha kontakt med exen.

Nesten uansett mann hadde jeg holdt meg langt unna om han hadde barn!

Skrevet

Eksen min hadde en sønn. Det var ikke noe problem i det hele tatt. Han fortalte om sønnen fra første stund, og om moren også. Jeg syntes nesten det var positivt at han hadde en sønn, som han viste han tok ansvar for. Gutten var et resultat av et one night stand han hadde hadd, men det spilte ingen rolle, han klaget aldri over bidrag eller lignende.

han hadde også et OK forhold til barnets mor, noe jeg også satte pris på. Det var ikke noe drama, eller sure miner mellom dem. Samtidig var jeg heller aldri redd for at det var noen følelser igjenn mellom dem.

Gjest Apophis
Skrevet

Personlig hadde eg nok unngått menn med barn fra før, ihvertfall om det var små barn.

Du bør nevne barna veldig tidlig, så dama er klar over det og kan ta valget.

• Liker 1
Skrevet

Siden jeg har barn selv vil jeg helst møte noen som også har barn selv,men det er ikke "et krav" :)

Vent med å introdusere barn og kjæreste til den første forelskelsen har lagt seg og dere ser om dette er noe dere begge vil gå videre med.

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Jeg syntes bare det var en fordel at mannen hadde barn siden jeg selv hadde det. Da forstår han mer om prioriteringer og valg man må ta i hverdagen.

Skrevet

Jeg syntes bare det var en fordel at mannen hadde barn siden jeg selv hadde det. Da forstår han mer om prioriteringer og valg man må ta i hverdagen.

:jepp:

Skrevet

Uaktuelt. For det første er jeg bare 23 år, for det andre liker jeg ikke barn, for det tredje vil jeg være hovedpersonen og bli prioitert og for det fjerde er det minus i boka å måtte ha kontakt med exen.

Nesten uansett mann hadde jeg holdt meg langt unna om han hadde barn!

Greit nok, men hva er unntaket?

Skrevet

Siden jeg har barn selv vil jeg helst møte noen som også har barn selv,men det er ikke "et krav" :)

Vent med å introdusere barn og kjæreste til den første forelskelsen har lagt seg og dere ser om dette er noe dere begge vil gå videre med.

Enig at det kan være en fordel, men absolutt ikke noe krav. :)

Skrevet

Takk for fine svar forresten. :)

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Hei!

Har deita en med barn. Alt var greit nok med ungen det som ikke var greit var en sur bitchy, sjalu biomor.

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Jeg ville iallefall visst om det ganske tidlig.På ett eller annet tidspunkt vil det vel falle seg naturlig å fortelle at man har barn, antar jeg.Det betyr selvsagt ikke at man skal introduseres for tidlig. :)

Jeg har aldri data noen med barn. Det er bare tilfeldig tror jeg. Men jeg må ærlig innrømme at alle horrorhistoriene om sjalu ekser og annet virker litt avskrekkende. Dette handler ikke om prioriteringer osv., for jeg skjønner at barna kommer først selv om jeg ikke har barn selv. :)

Skrevet

Har deita en med barn. Alt var greit nok med ungen det som ikke var greit var en sur bitchy, sjalu biomor.

Hehe, det skjønner jeg er kjedelig, men var det grunnen til at det ikke ble noe mer da?

Btw, sure ekser kan også gjelde for de uten barn.

Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Hehe, det skjønner jeg er kjedelig, men var det grunnen til at det ikke ble noe mer da?

Btw, sure ekser kan også gjelde for de uten barn.

Nei ikke det men at fyren jeg deita var umoden og uansvarlig og overlot alt ansvaret for ungen til mora si altså bestemora til ungen så han kunne dra ut å feste omtrent hver helg. Ikke hadde hen jobb heller. Men om jeg skulle deita en mann igjen med barn så forventer jeg at det ikke skal bli pes med mora til ungen for det gavner ikke ungen heller. For man vil jo bare være snill med ungen og da er det ikke lett når mora blir sjalu fordi ungen liker deg og helst vil at ungen skal hate deg.. skjønner du hva jeg mener?

Endret av BettyBoop28
Skrevet

Jeg ville iallefall visst om det ganske tidlig.På ett eller annet tidspunkt vil det vel falle seg naturlig å fortelle at man har barn, antar jeg.Det betyr selvsagt ikke at man skal introduseres for tidlig. :)

Jeg har aldri data noen med barn. Det er bare tilfeldig tror jeg. Men jeg må ærlig innrømme at alle horrorhistoriene om sjalu ekser og annet virker litt avskrekkende. Dette handler ikke om prioriteringer osv., for jeg skjønner at barna kommer først selv om jeg ikke har barn selv. :)

Dette tror jeg er viktig. Å finne riktig tidspunkt. Man vil jo helst ikke presse det på for tidlig heller, selv om jeg er klar over at dette er informasjon den andre parten bør få relativt raskt.

Viste ikke at det gikk så mange historier om sjalu ekser, men det er tydligvis noe som er avskrekkende for flere her. Noterer meg det. :)

Skrevet

Hei!

Hei hei!!

Jeg er 31 år, og har de siste 4,5 årene vært sammen med en mann som har et barn fra tidligere. :-D

Vi nettdatet, og min samboer introduserte seg selv med å si "... er 5 år og det viktigste i mitt liv".. Så jeg "visste" hva jeg gikk inn til. Selvfølgelig gjør man jo aldri det, men jeg synes det fortalte om min samboers personlighet og prioriteringer når man melder klart ut hvordan ståa er. Så er det opp til damen om hun er klar til utfordringen og bonusen som "følger med" deg!

Så meld ut fra start! Det er kun positivt!

Jeg er en stolt bonusmor til .. på i dag 10 år!

Hilsen meg

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...