Gå til innhold

Nivået på norske bryllupsmagasiner.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva synes dere om nivået norske bryllupsmagasiner holder?

Selv er jeg nesten sjokkert over hvor dårlige de er!

Jeg forlovet meg nylig (jippi!) og kjøpte Ditt Bryllup og Bryllupsmagasinet.

Det jeg reagere mest på er dårlig språk og mange skrivefeil. Det vrimlet av dem i begge blader!

I tillegg syntes jeg at det var voldsomt med sammenblanding av redaksjonelt innhold (artikler) og reklame.

Ditt Bryllup skriver på sine nettsider at de følger Tekstreklameplakaten, som blant annet regulerer dette, men det ser slett ikke sånn ut!

Jeg føler meg litt lurt jeg... Synes det virker som de tenker at kvinner som skal gifte seg tar til takke med hva som helst.

Når de reklamerer med at de skal ha artikler om sko, undertøy og brudebuketter venter jeg meg mer enn at de bare klipper sammen bilder fra ulike produsenters kataloger! (dette er i Ditt Bryllup).

Det koster ikke bladene noenting å gjøre dette, og gjør at prisen for bladene ikke står i forhold til det man får.

Jeg synes altså at bladene er atfor dyre med tanke på hvor mye reklame som er i dem. (Reklame kan være nyttig det, altså, man er jo ute etter ideer, men jeg venter meg mer annet stoff og lavere pris!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk man betaler også for at at bladet SER veldig glossy og eksklusivt ut. Jo blankere finish - - jo dyrere og MER reklame er det i det (jfr også Henne, Det Nye, Tique etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ha skrevet innlegget ditt, Gjest!

Jeg følte også at det ble voldsomt mye reklame (selv om endel har vært nyttig) og lite annet. Og skrivefeilene! De burde nok ta seg råd til en korrekturleser, ja.

En venninne av meg som er journalist fortalte at hun reagerte så mye på sammenblandingen av tekst og reklame at hun sendte Ditt Bryllup en mail og stilte spørsmål ved om de virkelig fulgte Tekstreklameplakaten.

Hun fikk aldri noe svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrivefeilene er horrible! De burde holdt seg for gode til stygge og/å-feil, ordelinger i hytt og pine osv. Men bortsett fra det, synes jeg at jeg får en del grei informasjon der + at man kan bli inspirert av de mange bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Magasinene vil gjerne ha penger, men ikke f**** om de gidder å bruke noen av de pengene på å ansatte noen som IKKE har dysleksi!

Logikken her skjønner ihvertfall ikke jeg.. :evil:

(Synes forresten jeg husker at denne debatten har vært oppe før jeg...??)

Uansett: Jeg skal ihvertfall holde meg for god til å kjøpe de dårlige bladene! Nekter å sponse noe som er SÅ dårlig gjennomført!

Bryllupsmagasinet er værst på språklige feil. Går dere inn på nettsiden er det jommen meg haugevis skrivefeil der også...dere trenger ikke gå lengre inn enn på forsiden for å se det dårlige språket og skrivefeilene!

Trist at noe som utgir seg for å være SÅ proft klarer å BLI så dårlig :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diva i.i.

Skjønner frustrasjonen og har hørt flere ganger før at de er ganske uproffe. Synes selvfølgelig det er utrolig tåpelig!

Men et tips bare :

Kjøp utenlandske brudemagasiner i stedet :D

- verdt et forsøk i allefall :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg er hjertens enig! Jeg synes det er latterlig.

Jeg har sendt mail til Bryllupsmagasinet om dette tidligere uten å få noe svar. Det lukter åpenbare brudd på både tekstreklameplakaten og alle mulige kommaregler og andre skriveregler. Jeg synes det er skikkelig uprofesjonelt og dårlig gjort overfor både lesere, annonsører og intervjuobjekter. For hvor blir det av troverdigheten til de to sistnevnte når redaksjonelt innhold og reklame blandes sammen så grundig som her? Den forsvinner rett i havet sammen med solkremen på bryllupsreisen...

Jeg håper at alle som irriterer seg over dette, sender mail til bladene og påpeker det - så kanskje de skjerper seg?

(Her er for øvrig en tidligere tråd om dette: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...ight=skrivefeil )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Et av disse brylluppsmagasinene utlyste en skikkelig stygg brylluppsfotografikonkurranse for noen år tilbake...

Hvor fotografene måtte betale ett gebyr på 200 kr for hvert bilde de deltok med.

Si ifra seg rettighetene til bildet.

Og premien var ikke annet enn tittelen "brylluppsfotograf!

Hvis man deltok m ca 10 bilder måtte man ikke bare betale 2000 kr i gebyr men også si ifra seg rettighetene til bildene sine.

Litt i frekkeste laget synes jeg...... :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig..............

De burde ha inneholdt flere reportasjer og mer om de forskjellige tingene man må ha/gjøre til et bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...