Snop Skrevet 24. oktober 2011 #1 Del Skrevet 24. oktober 2011 Er det noen her som har hatt pilonidalcyste, eller "tvilling"? Min har blitt ganske betent nå så jeg tror det går mot operasjon, men når jeg googler dette kommer det bare opp masse grusomme historier om sår som aldri gror, så jeg lurer på om noen kan fortelle om litt finere resultater, og gjerne litt om selve prosedyren på legekontoret eller hvor enn dette gjøres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #2 Del Skrevet 24. oktober 2011 Fjernet min på legekontor for sikkert 20 år siden. Aldri fått den igjen. Jeg fikk antibiotika på forhånd, og så skulle jeg komme tilbake til legekontoret. De skar den opp, tømte den og sydde igjen. Det verste var at det var veldig vondt på forhånd, og at jeg var flau hos legen. Har ingen verre skrekkhistorier enn det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Del Skrevet 24. oktober 2011 Er det sånne cyster med tenner og hår i?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Del Skrevet 24. oktober 2011 Er det sånne cyster med tenner og hår i?? Nei det er vel sånn som er i rumpesprekken. Bakterier som har gått inn i en hårrot og laget en enorm betennelse. Tror det går bra for de fleste, ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Del Skrevet 24. oktober 2011 Har også hatt en sånn, hvis det ikke er av reell tvilling-typen? Fryktelig vondt, au! Legen ville ikke skjære i den, så jeg ble sendt på sykehus. Fikk narkose og de la inn dren som ble tatt ut dagen etter. Ingen problemer siden den gang. Ikke var det noe vondt etterpå heller, så vidt jeg husker. Men fy så vondt det gjorde på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #6 Del Skrevet 24. oktober 2011 Du kan lese her uAnonymbruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 24. oktober 2011 Har også hatt en sånn, hvis det ikke er av reell tvilling-typen? Fryktelig vondt, au! Legen ville ikke skjære i den, så jeg ble sendt på sykehus. Fikk narkose og de la inn dren som ble tatt ut dagen etter. Ingen problemer siden den gang. Ikke var det noe vondt etterpå heller, så vidt jeg husker. Men fy så vondt det gjorde på forhånd! Var det lang ventetid på å komme til sykehus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #8 Del Skrevet 24. oktober 2011 Du kan lese her uAnonymbruker Åh, nei sånn var det ikke jeg tenkte på...hva var det jeg trodde det var? Hva heter sånne cyster enkelte kan få hvor det faktisk er en tvilling inni? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #9 Del Skrevet 24. oktober 2011 Åh, nei sånn var det ikke jeg tenkte på...hva var det jeg trodde det var? Hva heter sånne cyster enkelte kan få hvor det faktisk er en tvilling inni? Det er vel når man har laget babytvillinger og så har den ene blitt en deformert klump... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jay Skrevet 24. oktober 2011 #10 Del Skrevet 24. oktober 2011 Åh, nei sånn var det ikke jeg tenkte på...hva var det jeg trodde det var? Hva heter sånne cyster enkelte kan få hvor det faktisk er en tvilling inni? Du tenker nok på teratomer; http://legehandboka.no/pediatri/pasientinformasjon/arvelige-og-medfodte-tilstander/teratom-cystisk-18419.html Det er en svulst som kan inneholde celler fra alle de tre grunnleggende former for vevstyper, men altså ikke en "ekte tvilling som har smeltet sammen med den andre" (men slike finnes nok også i sjeldnere tilfeller). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2011 #11 Del Skrevet 24. oktober 2011 Eldste sønn i huset har en slik og står på venteliste for operasjon. Skulle få nærmere beskjed i desember. Håper ikke det tar for lang tid etter det fordi den er plagsom ved trening og skole. Har inntrykk av at det er en grei affære og at når det gjøres av en proff, så blir det bra stort sett etter kort tid, og så er man kvitt den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå