Gå til innhold

Din erfaring med Cipralex o.l.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leser om antidepressiva og liker ikke det jeg leser om bivirkningene. Jeg synes det er skummelt å påvirke hjernen kjemisk. Imidlertid er jeg såpass langt nede såpass ofte at det begynner å gå utover forholdet mitt, jobben min og relasjoner generelt, og jeg orker ikke leve med skyldfølelsen og følelsen av å ikke være nok for andre.

Skulle gjerne visst noe om andres opplevelse av medikamenter.

Om noen har tips til å klare å endre eget tankemønster, fra negativ til positiv tenkning, tar jeg gjerne i mot det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har gått på cipralex, men fikk ikke så mange bivirkninger. det var verst den første uka. da fikk jeg alle, så jeg ble sengeliggende med nummenhet, feber, dundrende hodepine, kvalme..u name it. det var uutholdelig. men det gikk jo over. den mest fremtredende etterhvert var manglende sexlyst og kribling i armer og bein. man MÅTTE liksom riste litt på dem, snurr på dem etc. var verst i beina/anklene.

det er len stund siden jeg har gått på dem, men vurderer å begynne igjen for jeg sliter med det samme sm deg. det er vodt å hate seg selv så til de grader. det fører jo til at man tror alle andre hater en like mye, og ikke for alt i verden kan man tro at noen faktisk kan elske en..uff.

har du vært til psykolog eller en annen form for behandling?

jeg vil råde deg til å hele tiden ha en skirble-bok for hånden, slik at du kan få ut følelsene dine fortløpende,så slipper du at det hoper seg for mye opp inni deg. hoper det seg for mye opp så kan du oppleve å få en diger "knute" inni deg, eller at hele deg blir til en eneste stor knute som du ikke finner verken begynnelse eller slutt på, og den er helt håpløs å få knutt opp.

du kan også stille spm i skriveboka di, f.eks hvorfor føler du slik? årsak? var det noen som kom med et uløsende ord? var det en lukt? et plagg? tv-program? hvor reell er tankene og følelsene? er det bare urasjonelle tanker og følelser, eller er det noe i det? hva kan du gjøre med det? hva kan andre gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på en annen ting, har du prøvd mottanker?

dvs, hvis du får èn negativ tanke, må du tenke to positive. (bør holdes i samme sjanger)

f.eks: jeg er stygg. men, jeg har pent hår. og jeg har fin rumpe.

jeg er latterlig. men, jeg har god humor, og jeg er lett å prate med.

en annen ting du kan prøve er en pusteteknikk, du puster dyyypt inn favorittfargen din, iiiiinnnnnnnn igjennom nesa, så holder du et sekund eller to, så puster du ut dritten/drittfargen gjennom munnen. du kan gape høøyt akkurat som om du kaster opp faenskapet du har inni deg. for det er akkurat det det er, faenskap. få den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :klem: Så godt med noen som forstår.. jeg er så lei av den "utenpå"-følelsen, å ikke føle jeg kan delta i verden som "alle andre". Annerledes, liksom.

Jeg skal prøve tipsene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :klem: Så godt med noen som forstår.. jeg er så lei av den "utenpå"-følelsen, å ikke føle jeg kan delta i verden som "alle andre". Annerledes, liksom.

Jeg skal prøve tipsene dine!

lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...