Kilikia Skrevet 24. oktober 2011 #41 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hva jobber dere med for å få lønning av den størrelsen? Høres helt vilt ut. han er regnskapsfører og jeg er privatlege 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #42 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hva jobber dere med for å få lønning av den størrelsen? Høres helt vilt ut. Hvis f.eks begge er spesialister innen et legefag, så kan en fort få ei sånn inntekt. Mannen min er akkurat ferdig med spesialisering i ortopedi, og tjener over 1mill. Flere fasleger jeg kjenner tjener over 1.5mill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kilikia Skrevet 24. oktober 2011 #43 Del Skrevet 24. oktober 2011 Ja det er ikke så uvanlig som folk tror 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 24. oktober 2011 #44 Del Skrevet 24. oktober 2011 Vi har rundt 820.000 samlet, han tjener 440 av de. Vi kunne nok begge, og da spesielt mannen, ha tjent langt mer. Men vi har bevisst valgt å avstå fra jobber som krever mye overtid og mye ansvar, for å ha tid nok til ungene. Synes det er viktigere akkurat nå enn å tjene masse penger. Det står det stor respekt av! Flere burde absolutt gjort som dere jeg går også ned i stilling når jeg begynner på jobb igjen etter permisjonen, for å være med jenta mi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mona Skrevet 24. oktober 2011 #45 Del Skrevet 24. oktober 2011 Tjener rundt 1 million til sammen. Han tjener 470 000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille-lure Skrevet 24. oktober 2011 #46 Del Skrevet 24. oktober 2011 litt i overkant 1 mill til sammen. begge ligger på rundt 500 k Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #47 Del Skrevet 24. oktober 2011 Han jobber (nyutdannet) og jeg er fulltidsstudent med deltidsjobb. Til sammen har vi vel rundt 620 000 (inkl. overtidsarbeid og ekstrajobbing). Når jeg er ferdig utdannet tipper jeg at vi bikker 900 000... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jytte Skrevet 24. oktober 2011 #48 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hvis f.eks begge er spesialister innen et legefag, så kan en fort få ei sånn inntekt. Mannen min er akkurat ferdig med spesialisering i ortopedi, og tjener over 1mill. Flere fasleger jeg kjenner tjener over 1.5mill. Men jeg tviler på at din fastlege-mann har tid til å sitte på KG i arbeidstiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 24. oktober 2011 #49 Del Skrevet 24. oktober 2011 Det er jo et kjent fenomen at man på sånne spørsmål enten oppjusterer egen inntekt, eller at det er flere med høy inntekt som svarer. Da får man en skjev fremstilling. Forskning viser at i 2006 var gjennomsnittsinntekten til norske husholdningers 527 700 kroner Det stemmer ikke, i alle fall ikke for 2010. Gjennomsnittlig lønn er på ca. 440 000. Kilde: SSB. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #50 Del Skrevet 24. oktober 2011 Vi har ca 770.000 tilsammen. Jeg har en bachelor og tjener 420.000 av dem. Han har høyere utdanning, men har dessverre ikke fått relevant jobb, så han jobber i butikk. 420 000 etter bachelor er veldig bra. Jeg får ca. 400 000 etter master + PPU (seks år). Hva jobber du med? Her var det mange som tjente bra ja.... Blir rent missunnelig jeg! Vi er 2 stk, begge jobber 100% og har 550 000 tilsammen! Jeg står for 300, og mannen 250 000. Vi sliter litt økonomisk, og ingen av oss har utsikter til noe høyere heller... Er lit vondt å bruke så mye tid/energi på jobb og ikke ha stort igjen for det. Vi tjener jo knapt en normal årslønn tilsammen.... Gjennomsnittslønnen i Norge er på 440 000. Vi har begge lange utdannelser, og når vi er ferdige med studiene har vi nesten 700 000 i lån. Inntekten vil være ca. 850 000, men vi har også tapt arbeidsfortjeneste for de seks årene vi har studert. De årene man har "mistet" pgs. studier gjør at man mister flere år med full annsienitet mot slutten av av arbeidslivet. Etter seks år i jobb sitter dere med 3,3 mill. Vi sitter med 700 000 i minus. Det tar lang tid å "tette" det gapet på 4 mill. Og det gjelder dere som har lavtlønnsyrker, tenk på hvor mye en rørlegger ville tjent i samme periode? Høyere utdanning lønner seg ikke i Norge i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #51 Del Skrevet 24. oktober 2011 Men jeg tviler på at din fastlege-mann har tid til å sitte på KG i arbeidstiden Har aldri sagt at mannen min er fastlege, han er ortoped.......... Ikke er han på KG heller Jeg jobber og innen helsevesenet, skal på nattevakt i kveld, ergo kan jeg stikke innom KG på dagtid :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 24. oktober 2011 #52 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Ca 340 800 kr til sammen (90800 kr av dette er studielån som jeg får, resten er penger jeg får fra deltidsjobbing i 50%-stilling). Min mann tjener ingenting, og han får heller ikke stipend/lån fra lånekassen. Mvh Yvonne Endret 24. oktober 2011 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #53 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hvis f.eks begge er spesialister innen et legefag, så kan en fort få ei sånn inntekt. Mannen min er akkurat ferdig med spesialisering i ortopedi, og tjener over 1mill. Flere fasleger jeg kjenner tjener over 1.5mill. Vi er begge leger, mannen min er ferdig spesialist og jeg er snart ferdig ( ergo kategori lønn c, som nesten ferdig spesialist). Begge er i spesialiteter med høy vaktbelastning - og tjener bra. Men månedlig inntekt ligger sjelden på mer enn 80 000 samlet. Vil bare presisere at selv om leger tjener bra, så ligger ikke alle på rundt 1,5 mill i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Morgan Skrevet 24. oktober 2011 #54 Del Skrevet 24. oktober 2011 Håper jeg tjener nesten like bra som noen av dere om noen år! haha. Er 19 år og jobber tilkallingsvikariat foreløplig. (tjener gjennomsnitt 3-4000 i mnd) Begynner å studere i våren 2012, da skal jeg motta ca 90 000 i året. (ca. 7500 i mnd) Samboeren min tjener gjennomsnitt 21000 i mnd. (varierer veldig) Vi klarer oss overraskende veldig bra tross alt. Vi bor i leilighet, leier. Står alltid igjen med ca. 3000 i overskudd som vi setter av i fast sparing. (Hans penger altså. Jeg setter bare av 800 hver mnd fra den lille lønna mi) Bedre enn ingenting tenker jeg. Jeg er så å si fattig jeg. Bortsett ifra at det står 10 000 på sparekontoen min da. Blir godt å studere og jobbe! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #55 Del Skrevet 24. oktober 2011 Tjener rundt 1,1 - 1,2 mill. Han mellom 600 000 og 700 000, avhengig av bonus. Jeg tjener ca. 500 000. Konsulent i legemiddelfirma og spesialsykepleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 24. oktober 2011 #56 Del Skrevet 24. oktober 2011 Ligger på minst 900.000 samlet i året, og det kan fort bli en del mer dersom det blir en del reising på meg og overtid og bonus på oss begge. Inntekten er ganskel likt fordelt. Neste år regner jeg med at vi ender på millionen samlet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #57 Del Skrevet 24. oktober 2011 Mellom 1,4 og 1,5 Mill avhengig av bonusen min. Jeg tjener ca 900k-1000k av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jytte Skrevet 24. oktober 2011 #58 Del Skrevet 24. oktober 2011 Har aldri sagt at mannen min er fastlege, han er ortoped.......... Ikke er han på KG heller Jeg jobber og innen helsevesenet, skal på nattevakt i kveld, ergo kan jeg stikke innom KG på dagtid :gjeiper: Du skrev at dersom begge er leger ... og da mente jeg at det er lite trolig at en lege sitter på KG i arbeidstiden. Det er vel egentlig svært få seriøse yrker hvor man har tid til å sitte og sløve på internett-forum i arbeidstiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #59 Del Skrevet 24. oktober 2011 Du skrev at dersom begge er leger ... og da mente jeg at det er lite trolig at en lege sitter på KG i arbeidstiden. Det er vel egentlig svært få seriøse yrker hvor man har tid til å sitte og sløve på internett-forum i arbeidstiden. Jeg skrev at hvis F.EKS begge er leger....ikke at vi begge er det. Jeg tok et eksempel. Skrev og at jeg kjenner mange fastleger som tjener godt. Ikke at mannen min er det. Han er ortoped, ikke fastlege, Jeg er ikke lege i hele tatt. Forresten, på våken nattevakt kan en ofte surfe på nett om det er rolig på jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #60 Del Skrevet 24. oktober 2011 971 000 tilsammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå