AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg har en føflekk som klør noe ekstremt! Utrolig irriterende. Jeg lurer på om jeg skal få den fjernet før jeg reiser på en tre ukers ferie til sommer og sol - eller om jeg skal vente til jeg kommer hjem? Uansett så skal jo hverken føflekken eller arret være i solen. Må man ha henvisning til fjerning? Eller kan man oppsøke lege direkte og få den fjernet? Ev ventetid? Håper på noen gode råd, litt i villrede om hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 24. oktober 2011 #2 Del Skrevet 24. oktober 2011 Du skriver ikke hvor lenge det er til du skal reise. Men hvis det ikke er lenge til avreise bør du vente til etterpå med å fjerne den. Det blir sydd, limt eller stripset etter fjerning av føflekk (avhengig av hvor den sitter og hvor stor den er), en nyfjernet føflekk skal holdes unna vann noen uker (går an å bruke vannfast plaster da..), bør og holdes unna sol for et penere arr. Jeg tok en på magen etter sommerferien i år, 4 sting som satt i to uker. Fastlegen tar som oftest å fjerner føflekker, men sitter den på hals eller ansikt blir du henvist til sykehuset. Jeg ville ha ventet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mubba Skrevet 24. oktober 2011 #3 Del Skrevet 24. oktober 2011 Kontakt legen din og hør med h*n. Jeg fjernet en føflekk og fikk beskjed om at jeg ikke måtte få vann på stingene den første uka, og ikke sol på arret før det var gått noen måneder så å fjerne den før du reiser bør du nok bare glemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanted Skrevet 24. oktober 2011 #4 Del Skrevet 24. oktober 2011 Ta det etter ferien, og bruk en plastelapp over slik at du ikke får sol på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå