AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg er bare så utrolig skuffa akkurat nå. Kjæresten og jeg har snakka en del om hvor vi skal feire jul. Hos mine eller hans foreldre. Det ble til at i fjor feiret vi hos min familie fordi hans familie ikke ville at jeg skulle ha med gavene mine, og heller pakke de opp før jeg kom. Jeg synes det ble for trist. Hva slags glede får jeg ut av jula om jeg ikke har noen gaver på julaften? Vi har snakket en del om dette, og han har sagt at vi kan feire her hos meg. Vi har ikke helt samme tradisjoner, men jeg sa til mamma i all hemmelighet alt han har fortalt til meg om jula han feirer, og vi prøvde så godt vi kunne å gjøre en lett blanding. Vi bestemte oss for å feire nyttårsaften hos han, men så fikk vi beskjed få dager før nyttårsaften at vi skulle være hjemme alene. Ikke særlig koselig siden jeg er vant med å ha familien rundt meg, men det gikk bra. Nå har det seg sånn at broren hans har fått et barn til nylig. Plutselig sier han til meg at han vil feire jul med familien. Han har sagt at han ikke føler noe spesielt til at broren har fått et barn til, men plutselig så har dette barnet blitt super spesielt. Han har sett barnet en halv gang. Spurte han før fødsel om han gledet seg. "Nja" sa han. Jeg var litt mer ivrig da. Nå har han plutselig så lyst til å feire jul med familien sin og denne lille babyen. Jeg kan godt få være til stedet, men gaver får jeg ikke bringe. Jeg skal liksom bare sitte i et hjørne å se på at alle åpner gaver. Ikke aktuelt eller særlig hyggelig tenker jeg, så jeg sier at jeg vil være med familien min. Nå sier han at han vil være med meg uansett, men jeg føler at han holder litt tilbake, så jeg har sagt at om han vil kan han feire alene med familien sin. Han sier at han vil være med meg, men da føler jeg at han ikke kommer til å ha noe særlig julestemning i år, og det er bare trist. Jeg vil våkne tidlig, se på askepott, men det blir vel ikke noe av siden det kommer til å bli småbarna som tar TV'n. Jeg føler at jeg allerede er alene i jula Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 24. oktober 2011 #2 Del Skrevet 24. oktober 2011 hvorfor får du ikke ha med gaver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Del Skrevet 24. oktober 2011 hvorfor får du ikke ha med gaver? Fordi de sier det blir for mye å ta med. Jeg bor et stykke unna og må ta fly. Er ikke noe problem for meg har jeg sagt, men det er visst et problem for dem. TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 24. oktober 2011 #4 Del Skrevet 24. oktober 2011 Fordi de sier det blir for mye å ta med. Jeg bor et stykke unna og må ta fly. Er ikke noe problem for meg har jeg sagt, men det er visst et problem for dem. TS dra til din egen familie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Del Skrevet 24. oktober 2011 dra til din egen familie Det er det jeg vil, men orker ikke tanken på at han heller vil være med familien bare fordi broren har fått et barn. Her sitter jeg da og griner fordi jeg ikke får viljen min, og fordi han ikke sier noe til meg om hva han føler og tenker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 24. oktober 2011 #6 Del Skrevet 24. oktober 2011 Du sier at du vil feire med familien din - da gjør du det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 24. oktober 2011 #7 Del Skrevet 24. oktober 2011 Det jeg reagerer på er at du ikke får lov å ta med dine gaver, for en kjip og egoistisk familie! Skjønner jo at han vil feire med sin, men hadde ikke jeg fått tatt med mine gaver til svigers hadde jeg aldri feiret jul der. Feir hos din familie og la han feire hvor han ønsker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Sinnataggen* Skrevet 24. oktober 2011 #8 Del Skrevet 24. oktober 2011 Det høres ut som at du skal feire hos dine foreldre, så ber du han feire hos hans. Så lan dere heller treffes ved beste anledning. Det høres ut som at han helst vil være hos sin familie, og det høres ikke ut som de vil ha deg der Wtf? Får ikke ta med gaver? Det sier mye om du ikke har missforstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Sinnataggen* Skrevet 24. oktober 2011 #9 Del Skrevet 24. oktober 2011 Det plutselige ønsket hans, høres ut som han blur litt styrt av mor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2011 #10 Del Skrevet 24. oktober 2011 du kan feire jul hos din familie så kan han feire hos sin familie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 24. oktober 2011 #11 Del Skrevet 24. oktober 2011 Det høres jo helt idiotisk ut at de ikke vil at du skal ta med gavene dine. Det er jo ditt eget problem om det blir mye å dra på Synes du skal feire hos din egen familie jeg, å prøve å nyte julen der, med eller uten kjæresten. Forhåpentligvis får dere massevis av julekvelder sammen i fremtiden 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest py Skrevet 24. oktober 2011 #12 Del Skrevet 24. oktober 2011 Det er det jeg vil, men orker ikke tanken på at han heller vil være med familien bare fordi broren har fått et barn. Her sitter jeg da og griner fordi jeg ikke får viljen min, og fordi han ikke sier noe til meg om hva han føler og tenker Sier han ingenting så må han ta konsekvensene av det. Høres helt merkelig ut at du ikke skal få ha med gaver. Ikke dra til noen som ikke inkluderer deg og ikke tar i mot deg på en skikkelig måte i jula. Det kan potensiellt også forsure relasjonen til svigerfamilien. Bestem deg for å dra til din familie, du. Ja, det blir litt trist uten kjæresten, men du har juletradisjonene og familien din rundt deg. Mannen ser du igjen etter jul (I verste fall ombestemmer han seg også om du er klar på at du holder deg til den opprinnelige planen og drar hjem til dine ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HRC Skrevet 24. oktober 2011 #13 Del Skrevet 24. oktober 2011 Ingen som reagerer på hvor umoden og barnslig TS er? Greit nok at det er kjipt og idiotisk av familien hans å nekte deg å komme med gaver, men broren hans har fått et barn. Samme hvor lite ivrig han var før fødselen, faktum er at det er en nyfødt i familien og hvis han sier at han vil dra til dem, så får han dra til dem. Du er utrolig egoistisk og barnslig som setter deg ned og gråter fordi han vil være hos dem. Han vil helt sikkert ha deg med der også, men han vil også være hos familien sin. Det skal være mulig å ønske en kombinasjon. Du får reise til din familie og kose deg der, og så fort dere får muligheten, får dere møtes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #14 Del Skrevet 24. oktober 2011 Det vanlige er at man feirer jul med hver sin familie helt til man gifter seg eller får barn sammen. Har venninner som til og med har feiret med hver sin familie etter de er gift, så lenge de ikke har fått barn. Gjør dette og kos dere med hver deres familie. Kjærester kommer og går, de vil vel kanskje ikke ha deg med på julefeiringen til sønnen sin da, derfor de sier det om gaver. Er ikke alle foreldre som synes det er greit at barna tar med seg kjærestene sine til julaften om ikke forholdet er så seriøst som gift eller felles barn.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #15 Del Skrevet 24. oktober 2011 Ingen som reagerer på hvor umoden og barnslig TS er? Greit nok at det er kjipt og idiotisk av familien hans å nekte deg å komme med gaver, men broren hans har fått et barn. Samme hvor lite ivrig han var før fødselen, faktum er at det er en nyfødt i familien og hvis han sier at han vil dra til dem, så får han dra til dem. Du er utrolig egoistisk og barnslig som setter deg ned og gråter fordi han vil være hos dem. Han vil helt sikkert ha deg med der også, men han vil også være hos familien sin. Det skal være mulig å ønske en kombinasjon. Du får reise til din familie og kose deg der, og så fort dere får muligheten, får dere møtes. Ett barn han ikke brydde seg om. Han bør da være voksen nok å prioritere dama si, framfor en unge han ikke bryr seg om ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #16 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hvorfor kan dere ikke bare feire hver for dere? Han vil helst feire med sin familie, du vil helst med din. Dere har ikke barn etter hva jeg har forstått. Hva er problemet? Selv har jeg ikke feiret jul med noen av mine kjærester før jeg ble gravid, og de fleste av mine barnløse vennepar feirer heller ikke jul sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Candide Skrevet 24. oktober 2011 #17 Del Skrevet 24. oktober 2011 Det vanlige er at man feirer jul med hver sin familie helt til man gifter seg eller får barn sammen. Har venninner som til og med har feiret med hver sin familie etter de er gift, så lenge de ikke har fått barn. Gjør dette og kos dere med hver deres familie. Kjærester kommer og går, de vil vel kanskje ikke ha deg med på julefeiringen til sønnen sin da, derfor de sier det om gaver. Er ikke alle foreldre som synes det er greit at barna tar med seg kjærestene sine til julaften om ikke forholdet er så seriøst som gift eller felles barn.. Er det virkelig så vanlig? Meg og samboer bytter på å feire jul hos min og hans familie. Har man vært sammen lenge nok, og har lyst å feire sammen, så kan man vel gjøre det, enten man har barn eller ikke. TS, jeg synes dere skal feire hver for dere, når ting er som de er. Merkelig å ikke få ha med seg gaver 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rayanne Skrevet 24. oktober 2011 #18 Del Skrevet 24. oktober 2011 Du kan ikke forvente at han skal være med deg hvert år. Det vanlige er at man feirer hver for seg, eller tar en ordning med annethvert år. Han ble med deg i fjor, da er det naturlig at han vil feire med sin familie i år, spesielt med et nytt barn i familien. Samtidig skjønner jeg godt at du ikke vil være med han, når du er så lite velkommen, så da synes jeg du kan dra til din egen familie, og han feire med sin. Du lager litt mye problemer ut av dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 24. oktober 2011 #19 Del Skrevet 24. oktober 2011 Siden dere ikke har barn eller noe sammen enda, så ser jeg ikke helt hvorfor dere absolutt må være sammen? Du kan feire med din familie, så får han velge hvor han vil være. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetpea25 Skrevet 24. oktober 2011 #20 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hvorfor kan ikke du feire med din familie og han med sin familie da? Så lenge dere ikke har barn mååå dere jo ikke feire jul sammen, dersom dere vil på hver deres plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå