4stars Skrevet 25. oktober 2011 #41 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har en ting for nerder. Ingenting er mer sexy for men enn en smart mann! Liker også at han er skikkelig gamer/suuupergeek. MEN har et lite problem, jeg liker at menn skal være maskuline, en som kan "beskytte meg" om det skulle ha skjedd noe. Sier ikke at jeg tror jeg vil bli overfallt o.l, men jeg vil at mannen skal klare å beskytte meg OM det skulle skjedd. Datet en supernerd en gang som jeg fant skikkelig tonen med, og på vei hjem fra byen en kveld var det en fyr som klengde seg på meg og var utrolig masete. Da sa han jeg var med "håper ikke han prøver seg på noe, for da kan hvertfall ikke jeg beskytte deg"! Og det var så utrolig turn off for meg! Jeg er utrolig selvstendig, og er veldig "jegklarermegselv"-type, men jeg må vite at han jeg er med skal kunne beskytte meg! Tror jeg også liker smarte folk for jeg har inntrykk av de (ikke alle selvfølgelig) er mye snillere enn såkalte playboys og badboys. Men finns det snille menn som ikke har kropper som 14 åringer egentlig?! Gamere/nerder er vel ikke alltid synonymt med smart? Når jeg tenker gamer så tenker jeg latsabb som ikke gidder å gå på skole eller jobbe, men helst bare sitter hjemme forran nintendoen sin eller på nettet og spiller wow. (Det finnes selvsagt unntak i alt)
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #42 Skrevet 25. oktober 2011 Gamere/nerder er vel ikke alltid synonymt med smart? Når jeg tenker gamer så tenker jeg latsabb som ikke gidder å gå på skole eller jobbe, men helst bare sitter hjemme forran nintendoen sin eller på nettet og spiller wow. (Det finnes selvsagt unntak i alt) Nei, en gamer er strengt tatt ikke en nerd. En spillenerd, kanskje? På samme måte som en som sitter mye ved dataen, er datanerd? På universitetet mitt, kaller vi folk som har høy faglig kompetanse og somer litt ekspert innenfor fagfeltet sitt for en nerd.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #43 Skrevet 26. oktober 2011 Gamere/nerder er vel ikke alltid synonymt med smart? Når jeg tenker gamer så tenker jeg latsabb som ikke gidder å gå på skole eller jobbe, men helst bare sitter hjemme forran nintendoen sin eller på nettet og spiller wow. (Det finnes selvsagt unntak i alt) En gamer er bare en som liker å spille på fritiden. Det finnes mange gamere som jobber hardt, og belønner seg selv med spill når de er ferdig på jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #44 Skrevet 26. oktober 2011 Min kjære er akkurat sånn. Smart, målrettet og headhuntet innen sitt snevre fagområde allerede før han ble ferdig utdannet. Lynende intelligent og alltid sulten på mer kunnskap. Briller har han også. Men så er han høy, mørk, autoritær og rettferdig. Selv om han ikke er muskuløs så det synes, tror jeg han kunne beskyttet meg i kampens hete. Viljen er også sterk vet du! Så ja, de finnes :D
Andrelinoge Skrevet 27. oktober 2011 #45 Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Helt enig!! Og for det andre så er det ikke akkurat dermed sagt at man er nerd bare fordi man har doktorgrad i nanoteknologi... Kjenner mange supersmarte gutter som er langt fra nerder verken utseendemessig eller sosialt sett. En nerd i mine øyne er en som i kombinasjon med det at han har sære interessert (ikke nødvendigvis faglige) slik som fesk å sitte og styre med sånne små krigerfigurer, også har lav sosial intelligens. Og disse finnes virkelig IKKE maskuline. Så det var en her som nevnte at en del nerder trener kampsport, og det stemmer (har selv observert da), men samtidig så er de nerdene heller ikke akkurat maskuline.. til tross for at de mest sannsynlig kan slå. De som uansett er proffe i kampsport, er faktisk ikke nerder (er mitt inntrykk etter å ha vært i "bransjen" i 5 år..). Driver med wargaming altså slike små krigsfigurer. Og tidligere kickboxer, min bror kom nr 2 i NM. Min nevø driver med kampsport nu og han havner nok i nerd katogorien. Her er litt youtube filmer om wargamers, sykt mye regler og innviklede strategier, er ikke lett. Sosial intelligens som du meiner vi mangler. Stemmer ofc i noen tilfeller og kankje i mitt tilfelle. Folk flest kjeder meg og stort sett bare andre geeker jeg treffer på er spennedes nok til å snakke med. Når folk begynner å snakke om den siste paradise hotell episoden da legg jeg inn årene. Endret 27. oktober 2011 av Andrelinoge
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå