Gjest Marregutt Skrevet 24. oktober 2011 #21 Skrevet 24. oktober 2011 (endret) COD er jo omtrent det mest casual spillet du kan finne. Det blir som å si at du er nerd fordi du liker å spille super mario av og til. Det er mange som spiller COD, ikke bare nerder. Ok da. Da er jeg ikke nerd. Da faller jeg heller i klassen intelligent og maskulin, og appelerer vel da til et bredere publikum Men COD er fett da. Tipper det er mange her inne som gleder seg til 9 november Endret 24. oktober 2011 av Marregutt
Gjest Kim Skrevet 24. oktober 2011 #22 Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Det er da ingen motsetning å være maskulin og samtidig nerd. Endret 25. oktober 2011 av Kim
Mayah Skrevet 24. oktober 2011 #23 Skrevet 24. oktober 2011 Kjæresten min er ganske maskulin, kjekk, supergeek og veldig intelligent, så ja, de finnes
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #24 Skrevet 24. oktober 2011 Det er da ingen motsetning å være maskulig ig samtidig nerd. Nei, det samme tenkte jeg. Men det virker at det er noen som har fått for seg at enten er du en primitiv muskelbunt ellers er du en pinglete nerd. Det er sikkert slike motsetninger i endel filmer o.l. men det stemmer ikke med virkeligheten. Kjæresten min er en ekte nerd, han studerer IT og interesserer seg for alt mulig rart. Han er dog ingen 'muskelmann' men heller ikke pingle, og han har ingen 'feminine' trekk, i det hele tatt.
Gjest Rastl0s Skrevet 24. oktober 2011 #26 Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Skal sies at jeg er veldig dum innen enkelte områder, men sånn gj.snittlig er jeg vel litt smart, veldig handy og jeg driver med idrett 4 ganger i uka + at jeg løfter nesten hver dag og har veldig atletisk kroppsbygning. Jeg spiller en del xbox (ikke heeelt nørd, men gjør det når jeg kjeder meg). Folk beskriver meg som søt, stille og rolig, og jeg ser ikke ut til å være noe tøff, men sporter jeg driver med/har drevet med er da amerikansk fotball, hockey og MMA (muay thai og brazilian jiu jitsu), så jeg er ikke heeelt til å spøke med heller, selv om jeg aldri har dratt til noen. (drev med alle sportene også i USA når jeg bodde der en periode). Så jeg vil si de finnes... Jeg er også utrolig snill. Man kan være nerd, tøff, macho OG snill på en gang! Endret 24. oktober 2011 av Rastl0s
superengel Skrevet 24. oktober 2011 #27 Skrevet 24. oktober 2011 En trenger ikke å være smart for å være nerd. Vil heller tro at nerder er godt representert i kategorien "mindre intelligente" Helt enig!! Og for det andre så er det ikke akkurat dermed sagt at man er nerd bare fordi man har doktorgrad i nanoteknologi... Kjenner mange supersmarte gutter som er langt fra nerder verken utseendemessig eller sosialt sett. En nerd i mine øyne er en som i kombinasjon med det at han har sære interessert (ikke nødvendigvis faglige) slik som fesk å sitte og styre med sånne små krigerfigurer, også har lav sosial intelligens. Og disse finnes virkelig IKKE maskuline. Så det var en her som nevnte at en del nerder trener kampsport, og det stemmer (har selv observert da), men samtidig så er de nerdene heller ikke akkurat maskuline.. til tross for at de mest sannsynlig kan slå. De som uansett er proffe i kampsport, er faktisk ikke nerder (er mitt inntrykk etter å ha vært i "bransjen" i 5 år..).
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2011 #28 Skrevet 24. oktober 2011 En trenger ikke å være smart for å være nerd. Vil heller tro at nerder er godt representert i kategorien "mindre intelligente" Enig i dette. En såkalt nerd er ikke noen jeg ville kalt intelligent generelt sett. En nerd gir dette inntrykket fordi h*n er for ensporet.
absinthia Skrevet 24. oktober 2011 #29 Skrevet 24. oktober 2011 Når ble nerder feminine? Når de er damer! Antagelig er ts ute etter de nerdene som kaller geeks i usa/england forklaring av uttrykket nerd Testet ut min kjære på nerdetesten og han endte opp som "modern cool nerd" Her er link, med forklaring Nerd eller geek test Link til selve testen: http://www.okcupid.com/tests/take?testid=9935030990046738815 Morsomt!
Prancy Skrevet 24. oktober 2011 #30 Skrevet 24. oktober 2011 Ikke uaktuelt! Personlig er jeg en super gamer! Elsker og game! Jeg bruker mye tid foran daten og interesserer meg for sære ting som HIstorie osv. Jeg bruker Lesebriller og jeg elsker teknologi. SAmt trener jeg 4 gangen i uken og spiser clean! Er ikke redd for og bruke henda og mekker på bilen min selv osv. Så tror det er mage som meg der ute xD
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #31 Skrevet 24. oktober 2011 En trenger ikke å være smart for å være nerd. Vil heller tro at nerder er godt representert i kategorien "mindre intelligente" Definisjonen på en "nerd" er jo en intelligent og asosial person. Men begrepet blir ofte brukt feil. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #32 Skrevet 24. oktober 2011 Eksen min var en nerd og han var maskulin også. Og når jeg sier nerd, mener jeg en som er veldig intelligent og kan mye om ting andre har vanskeligheter med å forstå. Han tok mastergrad i fysikk, var karismatisk og prateselig som person. Elsket å snakke om fysikk og brukte å fortelle meg om forskjellige og fascinerende fenomener innen fysikken. Men samtidig trente han litt, han trente kampsport også faktisk , var sosial og var IKKE pinglete i kroppen - faktisk så likte han å ta seg godt ut. Flott fyr.
Lutetium 71 Skrevet 25. oktober 2011 #33 Skrevet 25. oktober 2011 Nei, det samme tenkte jeg. Men det virker at det er noen som har fått for seg at enten er du en primitiv muskelbunt ellers er du en pinglete nerd. Det er sikkert slike motsetninger i endel filmer o.l. men det stemmer ikke med virkeligheten. Kjæresten min er en ekte nerd, han studerer IT og interesserer seg for alt mulig rart. Han er dog ingen 'muskelmann' men heller ikke pingle, og han har ingen 'feminine' trekk, i det hele tatt. Er ikke det antitesen til en nerd? Sånn ellers i tråden, virker det som folk beskriver nerden nærmest som en helt vanlig fyr, som blant annet interesserer seg for data og annen teknologi. Litt av noen særinger!
superengel Skrevet 25. oktober 2011 #34 Skrevet 25. oktober 2011 Eksen min var en nerd og han var maskulin også. Og når jeg sier nerd, mener jeg en som er veldig intelligent og kan mye om ting andre har vanskeligheter med å forstå. Han tok mastergrad i fysikk, var karismatisk og prateselig som person. Elsket å snakke om fysikk og brukte å fortelle meg om forskjellige og fascinerende fenomener innen fysikken. Men samtidig trente han litt, han trente kampsport også faktisk , var sosial og var IKKE pinglete i kroppen - faktisk så likte han å ta seg godt ut. Flott fyr. Det er IKKE en nerd. Man er faktisk ikke nerd selvom man har doktorgrad, mastergrad eller whatever innonfor et nerdete felt. En nerd er ASOSIAL først og fremst. Sliter med å tilpasse seg normer når det gjelder både klesstil, utseende og måten å være på. En nerd er nesten heller "dum" på enkelte områder enn smart.
Gjest Katten. Skrevet 25. oktober 2011 #35 Skrevet 25. oktober 2011 Det er IKKE en nerd. Man er faktisk ikke nerd selvom man har doktorgrad, mastergrad eller whatever innonfor et nerdete felt. En nerd er ASOSIAL først og fremst. Sliter med å tilpasse seg normer når det gjelder både klesstil, utseende og måten å være på. En nerd er nesten heller "dum" på enkelte områder enn smart. Så jeg er ikke nerd siden jeg kler meg høvelig bra, groomer meg selv og er interessert i utstråling? Wehei, da kan ikke fruen klage når jeg låser meg inne for å spille! 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #36 Skrevet 25. oktober 2011 Det er IKKE en nerd. Man er faktisk ikke nerd selvom man har doktorgrad, mastergrad eller whatever innonfor et nerdete felt. En nerd er ASOSIAL først og fremst. Sliter med å tilpasse seg normer når det gjelder både klesstil, utseende og måten å være på. En nerd er nesten heller "dum" på enkelte områder enn smart. Hva snakker du om? En nerd er en intelligent person, med litt sære interesser og som kan mangle sosiale antenner, men det betyr ikke at han er helt amatør i klesveien, væremåten etc. En veldig smart person er som oftest nerd. Hvis han er dum, så er han ikke nerd. Da har ordet mistet sin betydning.
Lutetium 71 Skrevet 25. oktober 2011 #37 Skrevet 25. oktober 2011 http://snl.no/nerd nerd, person som er spesielt flink på et relativt smalt område; ofte (men ikke alltid) særlig brukt om personer som har begrensede interesser og evner utover sitt spesialfelt. Opprinnelig ble ordet brukt om kjedelige, affekterte personer, og senere fikk det stor utbredelse som slangord om «fagidioter» uten sosiale evner eller appell. Etter hvert har det fått en mer positiv klang, og nerd (evt. «datanerd») brukes nå særlig om personer som har store kunnskaper om og stor interesse for datamaskiner og IT.
Sazu Skrevet 25. oktober 2011 #38 Skrevet 25. oktober 2011 Ene kompisen min er en typisk nerd. Han er veldig flink på skolen, tenker på å studere juss eller medisin (går 3vgs nå) og gamer ganske mye på fritiden, og snakker endel om gaming. Likevel trener han 4 ganger i uka, og ser ganske bra ut. Men å slåss ville han nok sjeldent gjort, men han er veldig flink til å snakke seg ut av situasjoner da, løper ikke akkurat bort å gjemmer seg.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #39 Skrevet 25. oktober 2011 Det er IKKE en nerd. Man er faktisk ikke nerd selvom man har doktorgrad, mastergrad eller whatever innonfor et nerdete felt. En nerd er ASOSIAL først og fremst. Sliter med å tilpasse seg normer når det gjelder både klesstil, utseende og måten å være på. En nerd er nesten heller "dum" på enkelte områder enn smart. Nerd er en person som er veldig smart og engasjert innen noe. Den personen kan være sosialt klossete, men det betyr ikke at enhver nerd er det. Jeg har en kompis som er nerd. Han er veldig flink innen data, er engasjert og liker å snakke om det. Han kan være sosialt klossete, men han kan tilpasse seg hvis han vil. Nerd et synonymt med smart, så du kan ikke si at en mindre begavet person er "nerd"
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #40 Skrevet 25. oktober 2011 Når ble nerder feminine? Jenter som er nerder er ofte feminine
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå