AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Del Skrevet 23. oktober 2011 Jeg har kjent på begge brystene, og det er ingen klumper ved armhulene, i midten av brystet - altså under nippelen og i det området, men på venstre siden av HØYRE pupp er det en kul på ribbeinet. Jeg klarer ikke å kjenne om det faktisk er en kul eller ribbeinet selv, men det er hvertfall en litt stor klump da, og det gjør kjempe vondt når jeg presser på den. Har lest at smerte ikke assosierers med kreft i bryster, men er veldig redd for at det kan være det likevel? Har ikke kommet noe væske ut av nippelen eller noe slikt. Det gjør bare veldig vondt, og det er en klar kul/klump jeg har under huden. Den beveger seg ikke, den sitter helt fast, og kan nesten virke litt avlang.. Vær så snill og kom med innspill i hva dette kan være, er virkelig redd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vermilion Skrevet 23. oktober 2011 #2 Del Skrevet 23. oktober 2011 Tror virkelig ikke at KG er plassen for å få tips altså. Jeg hadde ringt legen med det første i morgen tidlig. Bare for å få sjekket det. Prøv å ikke uroe deg over det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Del Skrevet 23. oktober 2011 Kontakt lege, for det er ingen her inne som kan si til deg at det er det ene eller andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #4 Del Skrevet 23. oktober 2011 Gå til legen. Mest sannsynlig er det ingenting farlig, men den eneste måten å finne det ut på er mammografi ++ Det kan være alt fra en cyste eller godartet svulst, til kreft, og det er umulig å vite hva bare ved å kjenne på den. Så det beste er en time hos legen, og det er ingenting å vente med. Enten får du vite at det ikke er noe farlig, eller om det i verste fall skulle være farlig får du satt i gang behandling med en gang, noe som gir en veldig gode prognoser til å bli frisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #5 Del Skrevet 23. oktober 2011 Jeg lå bare veldig nervøs i sengen nå, og tenkte at jeg klarte ikke å la være å gå totalt uvitende om hva det evnt kan være - så jeg klikket meg inn her!! Skal selvfølgelig til legen! Er det noen som vet om det koster noe med mammografi og den type undersøkelser, eller er det bare legetimen jeg betaler for, og så blir jeg bare sjekket på sykehuset eller hvor de har mammografi.. Noen med erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 23. oktober 2011 #6 Del Skrevet 23. oktober 2011 Du betaler egenandel for mammografien også. Koster et par hundre kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #7 Del Skrevet 23. oktober 2011 AB#4 igjen: Jeg gikk først til legen, og betalte vanlig egenandel der. Fikk så henvisning til Ullevål, og en time der etter 4-5 uker. Betalte vanlig egenandel der, ca 300 kroner, og da tok de mammografi og ultralyd, og en celleprøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå