Gjest Trixiebell Skrevet 8. desember 2003 #1 Del Skrevet 8. desember 2003 Hvor dere ble invitert som kaffegjester? Har selv blitt inviitert til det engang, men bortprioriterte det. Syns man enten skal få være med som gjest hele veien, eller ikke i det hele tatt. Og hvis det skulle være pga av penger man ikke kan invitere alle, burde man a: utsette bryllupet og spare penger b: ha festen ett billigere sted, billigere meny etc... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 8. desember 2003 #2 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg er en av de som hadde blitt lettet og stilt opp til kaffe med glede. Synes at dette er en greit ordning dersom det er mange potensielle gjester og lite penger (finnes selvsagt flere grunner). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 8. desember 2003 #3 Del Skrevet 8. desember 2003 Jøss :o Jeg skjønner at man kan bortprioritere et bryllup man er invitert som kaffegjest til dersom de som gifter seg er noen man har et litt "perifert" forhold til. Men å bortprioritere det av prinsipp (slik virker det på meg at du gjør), synes jeg er sært. Hvilken rett har du som gjest eller "venn" til å hevde at man bør finne et rimeligere alternativ eller vente med å gifte seg dersom man ikke har råd til "full pakke" for alle gjestene??? Det kan være mange grunner til at man velger å dele opp gjestene på denne måten, og folk gjør ulike valg i fbm. bryllup. Ofte må man inngå et kompromiss for å få det bryllupet man ønsker seg til den tiden man ønsker seg. Tenk heller på at de som har invitert deg ønsker DEG som gjest! For oss er det ingen god løsning å dele opp gjestene, og jeg synes helt klart at det er best å be alle til hele festen. Men det er oss :-) Andre har andre prioriteringer, ønsker, budsjett etc. og tar følgelig andre valg, og det synes jeg at man skal respektere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 8. desember 2003 #4 Del Skrevet 8. desember 2003 Man blir kjent med en god del mennesker i løpet av sitt liv. Er vel strengt tatt umulig å be ALLE?!?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 8. desember 2003 #5 Del Skrevet 8. desember 2003 Selvfølgelig hadde jeg gått! Men dersom jeg måtte ha reist langt hadde jeg nok vurdert kostnaden med det. Synes det er flott at de vil ha meg der og har stor forståelse for at man ikke alltid kan invitere alle til middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 8. desember 2003 #6 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg ser det som en ære jeg, hvis jeg blir bedt som kaffegjest i bryllup. Skjønner godt de som ikke tar seg råd til å ha alle til middag. Jeg kommer ikke for å spise mat, men for å feire brudeparet, og når man er bedt til kaffe, får man masse tid til det utover kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 8. desember 2003 #7 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg har vært kaffegjest i et bryllup før og det vil jeg aldri igjen. Så vi skal ikke han noen sånne gjester i hele tatt. Enten blir man bedt eller så blir man ikke bedt er min erfaring av situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 8. desember 2003 #8 Del Skrevet 8. desember 2003 Ja - - dette var veeeeeldig bastante uttrykk!!! Jeg (og samboer)har blitt invitert til middag i et bryllup og det var av økonomiske grunner til at de måtte dele oss opp. Skulle de liksom måtte ha VENTET og spart penger hvis du skulle gått i et slikt bryllup - - -bare for å komme til midda'n?!? Hm....veldig streng du? Selv velger vi å ha ALLE gjestene til hele pakka pga a)vi har økonomi B) vi HAR ikke så mange gjester og c)pris pr. kuvert kom på en meget levelig pris!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 8. desember 2003 #9 Del Skrevet 8. desember 2003 Til sommeren vet jeg att jeg skal i mange bryllup, så hvis jeg skulle bli invitert til kaffen til noen, regner jeg med att det er noen litt mere perifere venner, og hadde nok ikke gått. For meg er det viktigste i ett bryllup talene til brudeparet, og får jeg ikke med meg dem, føler jeg att jeg blir snytt for det viktigste.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 8. desember 2003 #10 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg har vært i flere bryllup som kaffegjest/ festgjest og ikke blitt fornærmet av den grunn. Det disse bryllupene har hatt til felles har vært at det har vært ganske små middager med familie og nære venner, og så har mange venner kommet til festen etterpå. Kaffe-/festgjestene har vært i flertall og jeg har ikke følt meg nedprioritert av den grunn! En gang har jeg tenkt over det, det var i sommer da jeg var middagsgjest i et bryllup. Middagen hadde 80 gjester, til kaffe kom det 7. Da tenkte jeg at de måtte føle seg litt nedprioritert. Ellers har jeg aldri reagert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 8. desember 2003 #11 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg vet ikke hva jeg ville gjort jeg..Ville nok kanskje følt meg litt nedprioritert! Vet det er mange som synes selve vielsen er veldig viktig og når man da "bare" blir bedt til kaffen, reiser man kanskje ikke for å se den, hvis man bor et stykke unna og det er lenge til kaffen.. Jeg vil ikke ha kaffegjester, da kutter jeg heller ned på gjestelisten! Men nå er jeg heldig som får ha det hos stefaren min og vi kan be hvem vi vil, til full pakke!! Men hver sin lyst! Blir jo noe annet visst man bare skal ha de aller aller nærmeste feks til middag! Da hadde jeg forstått det, men å ha 80 gjester og så be 7 til kaffen..Hadde nok blitt litt snurt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 8. desember 2003 #12 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg hadde gått jeg, kanskje jeg hadde tenkt meg om om det var lang reisevei. Har full respekt for at ikke alle har råd eller lyst til å ha 70 stk til middag, er selv av dem faktisk. For oss var valget å la være å invitere folk eller invitere til kaffe og fest. Vi endte opp med det siste. Så får de som kan og har lyst komme, og om folk ikke kommer så har jeg full forståelse av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 8. desember 2003 #13 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg har vært i bryllup som kaffegjest. Koselig uansett da. Og å gå i kirka og se på vielsen kan du jo sikkert også gjøre. Snakk om å være nøye på det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alida Skrevet 8. desember 2003 #14 Del Skrevet 8. desember 2003 Når vi gifter oss skal vi ha ca 60 stk til middag og 15-20 til kaffe. Nå skal vi ha bryllupet på et sted der de står for all mat og drikke, og jeg skal love deg at det ikke er gratis ! De som blir bedt på kaffe er venner og søskenbarn som vi ikke ser så ofte, og jeg tror de synes det er veldig hyggelig å bli bedt. Alternativet hadde jo vært at de ikke hadde blitt bedt i det hele tatt, det hadde blitt altfor dyrt . Har ikke fått en eneste neagativ tilbakemelding på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 8. desember 2003 #15 Del Skrevet 8. desember 2003 Har du forresten tenkt på at ikke alle ØNSKER å bruke mange tusen på et bryllup, men likvel ønsker å feire sammen med familie og venner? Og selv om man velger billig lokale og mat, så KOSTER det med middag til 70 personer!! Selv er vi av den gruppen som ikke ønsker å bruke mangfoldige tusen på bryllup, selvfølgelig kunne vi spart i et par år til, men ærlig talt, vi ønsker å gifte oss nå vi, og ønsker å dele dagen vår med familie og venner. Vi ønsker å være gift før vi får barn, og det må jo skje før vi blir så mye eldre. Og vi har tusen andre ting å bruke penger på bl.a. hus, så da er vi faktisk så slem at vi lar være å invitere andre enn nærmeste familie og forlovere på middag. Og om noen blir fornærmet så kan de jo la være å komme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 8. desember 2003 #16 Del Skrevet 8. desember 2003 Dummeste jeg har hørt ..Syns ikke man kan tenke sånn..Man kan jo ikke bli fornærma av å bare bli bedt til kaffe,, Hmm Vi skal ha kaffe gjester og hvis noen blir fornærma av den grunn,ja da trenger de heller ikke komme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 8. desember 2003 #17 Del Skrevet 8. desember 2003 Vi inviterte ikke kaffegjester, men alle til middag. Vi hadde lyst og anledning til det. At ikke har det, må være helt greit! Dessuten ville de som var aktuelle som kaffegjester langveisfarende, og det ville vi synes være veldig kjipt. Når det gjelder å ikke gå i bryllup fordi man er invitert som kaffegjest, så synes jeg det høres kjipt ut. Litt åååå såååå fornærmet, liksom. Jeg har dog vært kaffegjest i bryllup og det ble veldig dumt. Vi var selvsagt i kirken og så spiste vi middag et helt annet sted. Vi var invitert til et klokkeslett og vi kom på tid - og så ble vi sittende å vente i halvannen time i en gang med noen stoler langs veggen. DET var kjipt - men jeg håper de fleste skjønner såpass at 1: man holder tiden, dette er toastmasters ansvar, inviter heller kaffegjestene en halvtime senere... når folk bruter opp fra middagen skal folk likevel strekke på bena og 2: sørg for at de får litt å drikke eller tygge på når de kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 8. desember 2003 #18 Del Skrevet 8. desember 2003 Ja, jeg ville gått, om det ikke var langt å reise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2003 #19 Del Skrevet 8. desember 2003 Vi ble bedt til kaffe kl. 2030 i Trondheim mens vi ennå bodde i Oslo og det syntes jeg var kjempefrekt! Reiser ikke over 100 mil tur/retur for et kaffeselskap på noen få timer! Har også vært kaffegjeste i et annet, digert bryllup med over 175 gjester. "Veldig hyggelig" å komme midt i et selskap når alle høydepunktene er over med unntak av kakeskjæring og brudevals. Nei, inviter ikke flere enn dere har råd til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 8. desember 2003 #20 Del Skrevet 8. desember 2003 Vi ble bedt til kaffe kl. 2030 i Trondheim mens vi ennå bodde i Oslo og det syntes jeg var kjempefrekt! Reiser ikke over 100 mil tur/retur for et kaffeselskap på noen få timer! Frekt og frekt.... men litt tankeløst kanskje? Inviterer man gjester langveisfra bør de få bli med på hele festen synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå