Gå til innhold

Pynte til jul nå?


Orthia

Når pynter du til jul?  

1 stemme

  1. 1. Når pynter du til jul?

    • I løpet av denne uken
      10
    • I løpet av neste uke
      6
    • De par siste dagene før julaften
      18


Anbefalte innlegg

Jeg er enig med Jennifer. Jeg og likre og pynte tidlig og istedenfor og kaste ut jula sent. Alt blir ryddet vekk 3 januar, da er jula over for meg forlengst!

Jeg har pyntet litt, jeg har ikke så mye pynt enda, men treet blir pyntet lille julaften. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vant til å pynte først lille julaften, men i år kommer jeg nok til å pynte her helga før. Så langt har jeg satt fram adventslysene og et par sånne elektriske lysestaker som er vanlige å ha i vinduene i hele desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi satt frem adventsstake og julestjerne + julegardiner på kjøkkenet. Kommer kanskje til å henge en krans på døra og julenek noen dager før jul, men inne i huset er det ikke jul før etter barna har lagt seg lille julaften. Vil nok bruke siste uka før jul til å vaske ned huset.

For meg har det alltid vært helt magisk å våkne tidlig julaften for å oppdage at hele huset er forvandlet til jul :heiajente: Høydepunktet var å skru på alle juletrelysene for så å få se juletreet komme til liv. Etterpå brukte jeg å stå i vinduet å speide etter julestjernen, mens jeg ventet på at de første juleprogrammene skulle begynne (våknet alltid supertidlig :)).

Synes flere og flere prøver å presse mer og mer ut av jula (mamma har de siste årene begynt å soille julemusikk i slutten av oktober :o ), men for meg ville julen ha mistet mye av andektigheten og sjarmen hvis den skulle ha begynt tidlig i desember. Juleforberedelser er koselig, men å pynte huset klart til jul blir feil. For meg varer julen fra julaften til nyttår, etter det pakkes pynten bort ganske raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill.

Gjør som jeg hadde tenkt fra begynnelsen av :sjarmor:

Pynten kommer fram til helgen.

Første nyttårsdag er det rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For MEG er det nå adventstid, og BARE advents-saker som er fremme.

Julepynten kommer frem lille-julaften, treet pyntes men blir IKKE tent før julaften kl. 17!!

Da tennes også utelysene!

Har ikke sansen for utelys (og juletrær) som blir tent før julaften! Det er til nød bare for handelsstanden!

Er lei denne "alt fortidlig" julen. Ille nok at butikkene tar det frem allerede i oktober/november!

Det er MIN mening! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...