Gå til innhold

Spåkoner

Gjest Snupp

Anbefalte innlegg

mulig det fines synske men jeg tror ikke på at det er noe en kan kontroll på men noe som kommer i en form av følelse.

så jeg tror ikke på spå koner eller menn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spådom:

Du er usikker og den usikkerheten har røtter i din erfaring selv om du ikke klarer helt konkret å sette fingeren på hvorfor. Det er vondt å løsrive seg fra andre - vi mennesker er skapt slik fordi alternativet at det ikke er vanskelig å løsrive seg ville føre til at vi ikke fikk noen stabile forhold, vi ville bare gått når det ble vanskelig. Den smerten du kjenner på er det samme limet som gjør at vi holder sammen - både når vi burde i når vi ikke burde.

Usikkerheten din handler om konflikt mellom det du vet og det du føler. Følelsene har ikke alltid rett - spesielt hvis du er et menneske med sterkt lim. Du vet hva du må gjøre men følelsene dine drar i BEGGE retninger. Det fører til at hodet drar i begge retninger også. Mer svar, mer meninger og flere råd vil ikke gjøre deg mindre usikker - tvert imot tror jeg du allerede vet at det vil gjøre deg mer usikker.

Du har svaret. Gjør det du må så fort du kan. Gi deg selv tre mnd karantene før du bestemmer deg for om du valgte rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ønsker noen å prate med, anbefaller jeg at du benytter deg av gratistjenester, det finnes mange ulike hjelpetelefoner der ute.

Jeg har en tante som jobbet som spåkone en periode. Jeg har aldri hørt noe særlig om at hun var noen "alternativ" person på forhånd, jeg regner med at hun stort sett gjorde det for pengenes skyld. Jeg er veldig skeptisk til slikt, noe jeg har hintet om til henne, men hun forsvarer det med at hun føler at hun hjelper folk da det er mange der ute som trenger noen å prate med. Hun har også innrømmet at hun stort sett stiller seg positiv og støttende til ting, som feks. når kundene hennes får beskjed fra sine venner om at en situasjon de har trua på egentlig er håpløs - så kommer de til tante for å få høre at det bare er å holde troa, feks i alt fra kjærlighet til finansielle situasjoner. Jeg synes dette høres litt skummelt ut. Ikke bare er det semi-svindel, men det kan oppriktig skade sårbare personer. Tante disponerte også flere nummer, med flere personligheter pr. Nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes. Hun hadde flere "personligheter" som hun brukte.

Edit: kom borti AB-knappen isted, var jeg som skrev forrige post.

Endret av Viljaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg er egentlig ikke overasket. Den eneste grunnen til at spåtjenester mot betaling er lovlig i Norge, er jo fordi det er klassifisert som "underholdning", selv om den store elefanten i rommet er at det kanskje ikke er alle brukerne som tar så lett på det...

Jeg skal ikke utelukke at det finnes en eller annen som oppriktig mener at de er i besittelse av visse evner på den andre siden av røret, men vil tro de er heller vanskelig å finne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er seriøse, mens andre gjør det bare for å tjene penger. Hvem som er seriøs og ikke må du prøve å finne ut av, med å spørre andre om hva de mener om akkurat den personen du kunne tenkt deg å snakke med.

Alle spåkoner er bløffmakere. Svindlere.

Jeg legger litt kort på eftan bare for hobby skyld, og tenkte jeg skulle prøve å legge noen kort til deg.

Dette er jo bare generelt tåkeprat som kan passe for hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke utelukke at det finnes en eller annen som oppriktig mener at de er i besittelse av visse evner på den andre siden av røret, men vil tro de er heller vanskelig å finne.

Er folk som vet at du lurer andre og det er folk som tror at de har evner. I begge tilfeller har ingen av de evner.

Om noen virkelige hadde evner så sitter de ikke på 33kr/min linje som ingen ringer. De går til http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge.html og henter 1 million dollar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt erfaringer med det før. Det funket ganske presist, men jeg må vel si at personen som leste tarot for meg denne gangen tok ikke betalt for det.

Jeg har nå startet med tarot selv, og tar heller ikke betalt for det, ser det mer som en hobby. Før jeg ble sammen med samboeren min, leste jeg kortene for han og det meste stemte.

Det er også viktig å vite at noen har evnen og andre har den ikke... mens de som har evnen "mister den" hvis de tar betalt (blir mindre seriøse må jeg tro...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare generelt tåkeprat som kan passe for hvem som helst.

Noen tror og noen gjør det ikke... hvis du vil kan jeg lese kortene for deg? hadde vært moro og se om noe stemte :fnise: men bare for morro skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tror og noen gjør det ikke... hvis du vil kan jeg lese kortene for deg? hadde vært moro og se om noe stemte :fnise: men bare for morro skyld

Det er ikke det det går på :P Nå er det ikke jeg som skrev til deg i utgangspunktet, og jeg liker ikke ordlyden hans. Noen som driver med det er svindlere, atter andre tror det fungerer. Det er så klart å ta penger for usannhet, enn det er å gjøre det fordi du tror på det.

Om det hadde vært mulig å bruke <sett inn ting her> til en objektiv spådom, ville den kunne etterprøves seinere, og på en sånn måte bevise at <sett in ting her> har noe for seg.

Kanskje en sånn session kan være hyggelig mellom mennesker du liker å være i nærheten av. Om du slenger ut tilfeldige utsagn om fremtiden til noen kan jo det være en god ting å tenke over. Men spåing må man lengre ut på landet med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke det det går på :P Nå er det ikke jeg som skrev til deg i utgangspunktet, og jeg liker ikke ordlyden hans. Noen som driver med det er svindlere, atter andre tror det fungerer. Det er så klart å ta penger for usannhet, enn det er å gjøre det fordi du tror på det.

Om det hadde vært mulig å bruke <sett inn ting her> til en objektiv spådom, ville den kunne etterprøves seinere, og på en sånn måte bevise at <sett in ting her> har noe for seg.

Kanskje en sånn session kan være hyggelig mellom mennesker du liker å være i nærheten av. Om du slenger ut tilfeldige utsagn om fremtiden til noen kan jo det være en god ting å tenke over. Men spåing må man lengre ut på landet med ;)

ok... ser at du tok det litt mere seriøs en dett jeg hadde ment det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også viktig å vite at noen har evnen og andre har den ikke... mens de som har evnen "mister den" hvis de tar betalt (blir mindre seriøse må jeg tro...)

dette hører jeg ofte. at du mister en evne når du tar betaling. det er en helt latterlig unnskyldning for at de med "virkelige evner" ikke tar betalt. hvem er det som lager disse reglene for evnene? sitter det et styre et sted og skrur av og på evner på folk? sorry men når du sier at "du mister evnene dine om du tar betalt" så må du følge opp med mer enn "sånn er det bare".

Mor mi er en sånn som tror på sånne synske osv og ho går til de en gang i blant å sier det stemmer hva de sier. Ble med en gang for å se hva som skjer hos disse lokale synske. Siden jeg ikke er helt "normal" i forhold til folk flest så klarte ho ikke å treffe riktig på noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

swin·dle (swndl)

v. swin·dled, swin·dling, swin·dles

v.tr.

1. To cheat or defraud of money or property.

2. To obtain by fraudulent means: swindled money from the company.

v.intr.

To practice fraud as a means of obtaining money or property.

n.

Nå dreit du litt på leggen huleboer.

Det er ikke alle som legger tarot som tar betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har ikke lyst til å legge kort for meg a? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hieronymus

Betalingstjenester er kimen til dette med å prestere, bruker man sin åndelighet til å oppnå noe materiellt (penger) så er det pr. def. sort magi. Disse spåkonene bytter ut ånd/ liv mot materie/ dødt og tillegger seg selv karakteristikker som medfødte evner, treffsikker, romani, mange kunder, klarsynt... alt som skulle tilsi at her får man valuta for sine penger, så lenge man ikke gjør opptak av disse spådommene og går rettens vei med sine klager.

Har man ikke selv lagt merke til hvordan en handel går når man ikke er interessert, prisen blir da deretter.. viser en derimot interesse for objektet så må en prute det hvite ut av øyet på kjøpmannen.

Hvis det nå er slik at åndeverden vil frembringe penger til noen så behøver vedkommende ikke løfte en finger, tenker man etter så er absurditeten ganske så vanvittig.

Verst er vel de som snakker med de døde, hva i svarte er det som manifisterer seg kan en spørre, hva er det i en selv som man egentlig ikke har forsonet seg med?

Helt nekro og direkte usunt denne leflingen med død, dette smusset er ikke og vil ikke... allikevel er det der, så la det være ettersom det er nå engang slik med fikenbladet. Feilen eller rettere sagt defekten er noe som ligger i tankenes sfære, det vil grunnet sin natur alltid måtte relateres til noe annet for å bestå.

Ser du tyven TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natalie_m! Hvem er du?

hvem er jeg? bare å se på profilen min det ;) hvem vil vite btw?

Du har ikke lyst til å legge kort for meg a? :)

kan jeg godt gjøre, men send pm først ;)

Endret av Natalie_M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...