Gå til innhold

P-piller og mellomblødning

Gjest volcomapple

Anbefalte innlegg

Gjest volcomapple

Hei! Jeg trenger noen råd. Har søkt litt rundt på nettet, men finner ikke svaret jeg er ute etter, så håper noen av dere kan svare meg:)

Jeg har nå startet på mitt tredje p-pillebrett (hoppet over mensen to ganger). Har nå fått gjennombruddsblødning etter å ha tatt 3 piller på det nye brettet. Dette skjedde etter onanering, og ikke samleie. Skal jeg stoppe å ta pillene og få mensen og starte på nytt brett etter 7 dager (eller dagen jeg pleier å starte med nytt brett)? Eller skal jeg fortsette brettet ut? Pleier som regel å få denne blødningen hvis jeg hopper over mensen flere ganger, og spesielt hvis jeg har hatt sex eller onanert.

Jeg vil helst slippe å ha menstruasjon til helgen, da min kjære kommer hjem.

Hvis det har noe å si: brukt microgynon i over 2 år.

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør gjøre deg ferdig med påbegynt brett. Jeg har også slitt med mellomblødninger, men det jevnet seg ut med tiden når jeg fulgte brettene. Om man hopper over mens flere ganger på rad kan man oppleve mellomblødninger, så prøv å ha menstruasjon jevnlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger selv hva du gjør, du er beskyttet uansett når du slutter på pillene nå.

Hvis jeg først fikk mellomblødninger ga det seg ikke helt før jeg tok en ukes pause. Så for meg var eneste løsningen å droppe pillene i syv dager med en gang jeg opplevde dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger selv hva du gjør, du er beskyttet uansett når du slutter på pillene nå.

Hvis jeg først fikk mellomblødninger ga det seg ikke helt før jeg tok en ukes pause. Så for meg var eneste løsningen å droppe pillene i syv dager med en gang jeg opplevde dette.

Det er ikke sant! Jeg brukte samme type ppille, og bare noen dager etter at jeg sluttet, ble jeg gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke sant! Jeg brukte samme type ppille, og bare noen dager etter at jeg sluttet, ble jeg gravid.

Man kan kun hoppe over mensen med monofasiske p-piller. Dersom man har gått på pillen i minst tre uker - 21 dager, kan man når som helst stoppe og ta sukkerpillene en uke, og vil da være beskyttet. Da det ikke er forskjell i hormonene i pillene har det ingenting for kroppen å si om du tar siste pillen på dag 21 eller dag 31. Hvis det derimot er mindre enn 21 dager siden sist sukkerpille/pausedag er man ikke beskyttet.

Så at du ble gravid skyldes nok noe helt annet, eller så har du missforstått noe vedrørende dine p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyldes noe annet? Som hva da? Tok ingenting annet av piller eller noe som helst. På microgynon er det ikke sukkerpiller. Ikke den jeg hadde. Man må selv passe på å ta den neste etter 8 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uglefot

Kan jeg kaste inn et spørsmål her? Når man hopper over mensen og får mellomblødning, er det da vanlig frisk,rød blødning? Eller kan det også ligne mer på det som kalles spotting?

Eller er det ikke noe fasitsvar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg kaste inn et spørsmål her? Når man hopper over mensen og får mellomblødning, er det da vanlig frisk,rød blødning? Eller kan det også ligne mer på det som kalles spotting?

Eller er det ikke noe fasitsvar?

Som regel spotting (brunt blod), men enkelte opplever også ferskt blod. Men mengden pleier å være mindre enn en normal mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...