AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #1 Del Skrevet 22. oktober 2011 Som topis sier, heter det min/din tv, eller mitt/ditt tv? Thanks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marregutt Skrevet 22. oktober 2011 #2 Del Skrevet 22. oktober 2011 Som topis sier, heter det min/din tv, eller mitt/ditt tv? Thanks! min/din TV. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 31. oktober 2011 #3 Del Skrevet 31. oktober 2011 TV er et hankjønnsord, ergo heter det min/din TV. Kilde 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #4 Del Skrevet 1. november 2011 Hvem i alle dager sier ditt/mitt TV? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 1. november 2011 #5 Del Skrevet 1. november 2011 Om man skal si fjernsyn, så sier man mitt/ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 3. november 2011 #6 Del Skrevet 3. november 2011 Hvem i alle dager sier ditt/mitt TV? Jeg har vært vant med å omtale TV som intetkjønnsord. Det var i alle fall alltid det som ble sagt hjemme hos foreldrene mine. Tror også det var vanlig i dialekten der jeg vokste opp (på Sørlandet), men er ikke helt sikker. Hvis det bare var meg som sa "et TV" eller "ditt/mitt TV" ville nok andre lagt merke til det og kommentert det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 14. november 2011 #7 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg sier en. Men det heter et fjernsynsapparat, sikkert der det kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå