Temerity Skrevet 22. oktober 2011 #1 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg får ikke lov til å være blodgiver i Norge pga min "livsstil" bryter med flere av reglene for å være blodgiver. Dersom jeg dør, kan jeg allikevel brukes som organdonor, eller er reglene like strenge der også? Hva hvis reglene som gjør meg uegnet som blodgiver er ting mine nærmeste pårørende (foreldre) faktisk ikke vet om meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 22. oktober 2011 #2 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Misforsto spørsmålet. Endret 22. oktober 2011 av chikako Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tavira Skrevet 22. oktober 2011 #3 Del Skrevet 22. oktober 2011 Det spørs vel hva grunnen til at du ikke får være blodgiver er. Om det skulle bli slik at organene dine kan doneres, så blir det nok tatt alle mulige tester for å sjekke om de kan brukes uten fare for mottakeren 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 22. oktober 2011 #4 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hører på en fyr på P4 akkurat nå, formann i en eller annen donororganisasjon: Ifølge han er det bare HIV/Aids eller kreft som "stopper" donasjon. Så har du ikke ovennevnte, eller har hatt (kreft), så er det bare å kjøre på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialill Skrevet 22. oktober 2011 #5 Del Skrevet 22. oktober 2011 Grunnen til at det er så strengt for å være blodgiver er vel fordi sykdommer kan spre seg. Tenker vel at det er fordi du har nye sexualpartnere for ofte du ikke får være blodgiver? Sånn har det vært med meg i hvertfall... Ingenting i veien for å bruke organene dine, mye mindre strengt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #6 Del Skrevet 22. oktober 2011 Det er jo uansett en forsvinnende liten andel av de som dør som kan donere organer, så det er sikkert like greit at du sier at du vil donere, så får sykehuset ta de testene som trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå