Gjest thelife Skrevet 22. oktober 2011 #1 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg har fått god kontakt med en gutt i det siste, jeg synes han er kjempe koselig å være med, og liker personligheten hans veldig godt. Utseendet er heller ikke så ille. Jeg har kjent han i litt over 2 år, han sov hos meg en gang (vi bare klina). Vi mistet så kontakten igjen, men har nå tatt den opp igjen for noen uker siden (3-4) og vi snakker sammen hver dag. Har sett film 3 ganger i det siste, og vi kysset 3 små kyss på torsdag når han dro. Vi går veldig godt sammen. Han kommer til meg ikveld, og vi skal drikke litt vin og kose oss, men da må han altså sove over, ettersom han kjører bil hit selv. Synes dere dette virker tidlig eller? Har ingen planer om å ha sex med han, det vil jeg vente med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #2 Del Skrevet 22. oktober 2011 Føles det riktig for både deg og han så ser jeg ikke noe problem i det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2011 #3 Del Skrevet 22. oktober 2011 Kos dere i kveld. Og hvis følelsen er det og det følels riktig så hvorfor ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thelife Skrevet 22. oktober 2011 #4 Del Skrevet 22. oktober 2011 Tror det føles riktig for både meg og han Problemet mitt er bare at det er lenge siden jeg har overnattet med en gutt, og jeg har aldri hatt overnattingsbesøk av en gutt her hjemme (forrige gang så dro han tidlig siden moren min kom hjem dagen etter). Moren min skal bort ikveld, og blir borte til imorgen, men vet ikke når hun kommer hjem. Kan være alt fra 09-13. Lurer derfor på hvordan jeg skal si til henne at jeg vil at han skal overnatte her i natt. Jeg er 17 år, gammel nok til å passe på meg slev, ha sex osv, så skjønner ikke at det kan være noe problem. Lurer bare på hva jeg skal si til henne, hu blir fort sur, og det blir fort krangler. Hjelp anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 22. oktober 2011 #5 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hvis det i relasjonen mellom mann og kvinne er sånn at kvinnen skal tillate eller styre hva hun "lar" mannen får lov til så er det definitivt for tidlig - for alt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thelife Skrevet 22. oktober 2011 #6 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hvis det i relasjonen mellom mann og kvinne er sånn at kvinnen skal tillate eller styre hva hun "lar" mannen får lov til så er det definitivt for tidlig - for alt. Den der skjønte jeg ikke helt.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 22. oktober 2011 #7 Del Skrevet 22. oktober 2011 Den der skjønte jeg ikke helt.. ? Overskriften din mer enn indikerer at du spør brukere på KG om det er tidlig å la han overnatte, enig? Altså, om dette er noe du bør tillate. Da mener jeg det er for tidlig for alt, altså det å f.eks. ha sex, innlede et forhold osv. I mitt hode så blir det skurr og krøll dersom den ene skal sitte på definisjonsmakta over hva h*n skal tillate overfor den andre, eller hva den andre skal få lov til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 22. oktober 2011 #8 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hvis det i relasjonen mellom mann og kvinne er sånn at kvinnen skal tillate eller styre hva hun "lar" mannen får lov til så er det definitivt for tidlig - for alt. I enkelte tilfeller er det vel helst sånn at man må tillate hverandre visse ting. Å tillate overnatting, for eksempel. Spesielt når hun er 17 år og bor hjemme fortsatt. Da er det ikke nødvendigvis like aktuelt å "bare la det skje" fordi man har lyst. Til TS: Du kan jo prøve å fortelle din mor at dette er en gutt du virkelig liker, og håper det kan bli noe mer med. Gjerne tilby å gjøre klar en seng til ham på eventuelt gjesterom, slik at hun iallefall blir litt beroliget i forhold til hvilke planer du har. For ikke å snakke om at hun sikkert ville føle seg litt beroliget om du gir uttrykk for at hun gjerne må få treffe ham. =) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 22. oktober 2011 #9 Del Skrevet 22. oktober 2011 Du må selv avgjøre om du synes det er for tidlig for overnatting, men hvis du tenker at dere ikke skal ha sex, kan det være lurt å sørge for at han vet dette relativt tidlig, så stakkarn slipper å gå hele kvelden å tro at han skal få seg noe. Det kan også bli ganske kleint idet du må avvise hans forsøk. Hvordan du skal håndtere moren din, må du nesten finne ut selv, men jeg ville bare prøvd å forklare henne på en faktisk måte hva du tenker om forholdet mellom deg og denne gutten. Hvis du har et gjesterom eller en sovesofa, kan det være lurt å plassere ham der også, og ikke i din seng sammen med deg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thelife Skrevet 22. oktober 2011 #10 Del Skrevet 22. oktober 2011 Moren min har allerede møtt han 2 ganger, men hun har ikke sagt noe spesielt. Flytter jo ut i sommer, og jeg er fortsatt bare 17 år da, så at hun bekymret deg skjønner jeg ikke at er mulig, hehe.. Huff, stress å bo hjemme enkelte ganger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 22. oktober 2011 #11 Del Skrevet 22. oktober 2011 Moren min har allerede møtt han 2 ganger, men hun har ikke sagt noe spesielt. Flytter jo ut i sommer, og jeg er fortsatt bare 17 år da, så at hun bekymret deg skjønner jeg ikke at er mulig, hehe.. Huff, stress å bo hjemme enkelte ganger... Det at han skal overnatte hos deg, er noe annet enn å møte ham et par ganger. Selv om du ikke skjønner hvorfor hun eventuelt blir bekymret, er det nok viktig at du viser forståelse for at hun eventuelt blir bekymret, og at du spør henne til råds om hva du kan bidra med for å minske bekymringen hennes. Det gir henne et signal om at du er villig til å ta ansvar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 22. oktober 2011 #12 Del Skrevet 22. oktober 2011 Med tanke på at du er under 18 år og du bor i hennes hus er det nok hun som til syvende og sist bestemmer om han kan overnatte. Forklar henne saken, slik du forklarte den her. Du liker han godt, dere skal drikke vin (Om hun da synes det er greit), og du tenkte å la han ligge over, men at du ikke har planer om sex med han! Dette selvsagt om DU har lyst til at han ligger over, men hun har det siste ordet i saken, (dessverre?). Prøv å legg det fram på en rolig måte og ikke hiss deg opp om hun stiller spm, virker du voksen og modem er det nok større sjanse for at hun stoler på deg og sier ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thelife Skrevet 22. oktober 2011 #13 Del Skrevet 22. oktober 2011 Det var greit blir nok en koselig kveld i dag! Måtte snakke meg til det, men hun sa ja. Sa vi ikke kom til å ha sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 22. oktober 2011 #14 Del Skrevet 22. oktober 2011 Det var greit blir nok en koselig kveld i dag! Måtte snakke meg til det, men hun sa ja. Sa vi ikke kom til å ha sex. Så bra!! Kos deg og lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 22. oktober 2011 #15 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg er selv mor til en 17 åring og jeg reagerer på to ting her som mor. For det første så skal de drikke vin. Har du lov til dette fra din mor? For det har ikke min 17åring. Mulig jeg er en streng mor, men en 17-åring har fortsatt ikke lov å drikke, og det er jeg ganske streng på. Så kommer den biten med overnattingen. Gutten er i dette tilfellet over 18 (kjører bil) du er 17, og forsåvidt "lovlig" men ønsker jeg som mor å legge opp til at du kan bli utnyttet. Kombinasjonen vin og muligheten til sex er lett å utnytte, og selv om det ikke planlegges sex fra din side, så jeg ville nok ikke tillatt dette, da mulighetene for at gutten har andre planer så absolutt er tilstede. Jeg som mor ville nok blitt hjemme i dette tilfellet Mulig du synes jeg er streng, og ville utført dette uten at jeg hadde fått vite det på forhånd, men som oftest kommer sannheten for en dag, og da ville jeg nok ikke blitt spesielt glad, for å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 22. oktober 2011 #16 Del Skrevet 22. oktober 2011 Ser jo nå at du har fått lov. Håper kvelden blir fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thelife Skrevet 22. oktober 2011 #17 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg er selv mor til en 17 åring og jeg reagerer på to ting her som mor. For det første så skal de drikke vin. Har du lov til dette fra din mor? For det har ikke min 17åring. Mulig jeg er en streng mor, men en 17-åring har fortsatt ikke lov å drikke, og det er jeg ganske streng på. Så kommer den biten med overnattingen. Gutten er i dette tilfellet over 18 (kjører bil) du er 17, og forsåvidt "lovlig" men ønsker jeg som mor å legge opp til at du kan bli utnyttet. Kombinasjonen vin og muligheten til sex er lett å utnytte, og selv om det ikke planlegges sex fra din side, så jeg ville nok ikke tillatt dette, da mulighetene for at gutten har andre planer så absolutt er tilstede. Jeg som mor ville nok blitt hjemme i dette tilfellet Mulig du synes jeg er streng, og ville utført dette uten at jeg hadde fått vite det på forhånd, men som oftest kommer sannheten for en dag, og da ville jeg nok ikke blitt spesielt glad, for å si det slik. For det første, hun vet ikke at vi skal drikke vin. Det er normalt for 16-17 åringer å drikke for tiden, samfunnet vårt har blitt sånn. Moren min skjønner såklart at jeg drikker når jeg drar på fest, men jeg er ansvarlig nok til å komme hjem, være ærlig, styre meg selv med alkoholinntak. Så til overnattingsdelen, i og med at jeg er 17 og han 20, så skal nok det her gå helt bra. Vil han ha sex, og jeg ikke føler meg klar - ja, da sier jeg klart ifra. Gutten har jeg kjent lenge! OM vi i "verstefall" kommer til å ha sex ikveld, så gjør ikke det meg noen verdens ting(vil ha sex med han, men vil vente til litt lenger ut i "forholdet", i og med at han ikke puler, for så å kutte kontakten. Vi driver på, og begge liker hverandre. Moren min er en oppegående, god mor, selvom hun lar han overnatte hos meg mens jeg er alene hjemme. Hun kan å sette grenser. For å si det sånn, så er jeg glad du ikke er min mor, men det er også veldig bra at du er streng med din 17 åring. Jeg er glad moren min klarer å sette grenser når det er ting som er helt uaktuelt, og det kommer jeg til å takke henne for en dag også, noe din datter/sønn kommer til å gjøre også! Det har også veldig mye å si på 17 årigen hva h*n får lov til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thelife Skrevet 22. oktober 2011 #18 Del Skrevet 22. oktober 2011 Ser jo nå at du har fått lov. Håper kvelden blir fin. Tusentakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 22. oktober 2011 #19 Del Skrevet 22. oktober 2011 Det er så utrolig mange strenge foreldre her inne på kvinneguiden. Da jeg fylte 16 år flyttet jeg ut, ikke fordi jeg ikke gikk overens med foreldrene mine, men fordi jeg følte meg voksen nok til å spre vingene mine og bo alene. Da hadde jeg allerede eksperimentert med alkohol fra jeg var 12-13 år. Begynte smått og tok det derfra. Har aldri gjort noe virkelig dumt i fylla som får følger i fremtiden. Hadde en gutt som overnattet hos meg, hjemme, da jeg var 14 år gammel. Så hva er problemet egentlig!? Er det plutselig blitt sånn at man ikke er voksne før man er myndig? Because I beg to differ. Å flytte ut når jeg var 16 år gammel var et godt valg. Har aldri angret på det. Følte meg voksen da, og selv om at jeg har vokst mer og blitt mer moden siden den gang, føler jeg fortsatt at mange 16-åringer er voksne og modne nok til å kunne ta sine egne beslutninger og vite konsekvensene av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thelife Skrevet 22. oktober 2011 #20 Del Skrevet 22. oktober 2011 Det er så utrolig mange strenge foreldre her inne på kvinneguiden. Da jeg fylte 16 år flyttet jeg ut, ikke fordi jeg ikke gikk overens med foreldrene mine, men fordi jeg følte meg voksen nok til å spre vingene mine og bo alene. Da hadde jeg allerede eksperimentert med alkohol fra jeg var 12-13 år. Begynte smått og tok det derfra. Har aldri gjort noe virkelig dumt i fylla som får følger i fremtiden. Hadde en gutt som overnattet hos meg, hjemme, da jeg var 14 år gammel. Så hva er problemet egentlig!? Er det plutselig blitt sånn at man ikke er voksne før man er myndig? Because I beg to differ. Å flytte ut når jeg var 16 år gammel var et godt valg. Har aldri angret på det. Følte meg voksen da, og selv om at jeg har vokst mer og blitt mer moden siden den gang, føler jeg fortsatt at mange 16-åringer er voksne og modne nok til å kunne ta sine egne beslutninger og vite konsekvensene av det. Helt enig med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå