Gå til innhold

Bilder av drepte mennesker i avisene

Fremhevede innlegg

Gjest Nuppdupp
Skrevet

jeg blir kvalm av det. jeg tenker tilbake da jeg så pappa død med en gang jeg ser det.. så lar være å lese avisa en tid framover

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er forferdelig at norske medier mener det er greit å publisere bilder av blodige, ihjelslåtte mennesker. Dagen gadaffi ble drept åpnet jeg intetanende vg.no og fikk servert disse bildene på forsiden, i stort format, rett i fleisen. Holdt på å brekke meg.

Tv2 holder jeg meg langt unna fremover. Switcher man innom der risikerer man plutselig å se en video av en livredd, blodig mann som ber for sitt liv. Jeg blir helt på gråten. Uansett hvor grusom gadaffi var, så er behandlingen han fikk barbarisk.

Jeg forstår at hans død har stor nyhetsverdi og at disse bildene er et endelig bevis. Men man kan jo legge bildet i artikkelen, advare mot sterke bilder og la folk selv velge om de vil se disse bildene.

Det at det skal være en gladsak gjør hele greia ekstra absurd.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er riktig å viktig å vise bilder av døde diktatorer og andre betydningsfulle mennesker. nettopp fordi deres død betyr MYE for mange. Og ofte har store politiske konsekvenser. Disse personenes endelikt kan en ikke la det være tvil om.

Da vt vi at Gadaffi er død, men hva med Bin Laden?

Enig. Vi trengte ikke å bli servert alt blodet og torturen, men med bin laden ble det bare sagt at han var død. Etterpå ble det spekulert på om han virkelig var død. Det har vel også blitt sagt flere ganger at Gadhaffi har blitt tatt. Nå vet vi at det ikke bare er rykter og "ønsketenktning".

Endret av Kråkesaks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...